Present till nyfödd

Min bästa kompis och hans fru ska få sitt första barn när som helst nu. Jätteroligt!
Tänkte köpa en present till dom och barnet, men har ingen aning om vad. Jag har bara barnböcker i huvudet och hittat ett par riktigt fina böcker de skulle tycka om, men barnet kommer ju vara på tok för litet för böcker rätt så länge så känns lite konstigt att köpa det.

Vad kan jag annars köpa?
Gosedjur?
Vill i så fall hitta något finare lite annorlunda gosedjur i bra kvalitet. Tips på varjag kan hitta det?
Båda två är hitflyttade från Ungern, så vore också roligt att ge något klassiskt svenskdesignat som de inte hade tänkt på att köpa själv. Tips?
Vill i alla fall inte ge kläder då jag vill ge något barnet kan ha med sig längre och något barnet själv har glädje av.

Här ni några tips på presenter att ge? Vad hade ni uppskattat att få?

Jag tycker att böcker är bra även till nyfödda! :) Lätt att förvara också, tills barnet blir stort nog att uppskatta boken.
 
Köp inte gosedjur! Alla köper gosedjur och ingen vill ha ett begagnat gosedjur så det är helt hopplöst att göra sig av med gosedjur. De flesta barn jag känner har många fler gosedjur än vad ett barn kan leka/gosa med.

Ge bort en prenumeration på böcker t.ex. En Bok för alla så får man ett par bokpaket under ett år. Några böcker är kul nu. ”Läsa” böcker för barn kan man börja med tidigt typ vid 3 månaders ålder. Andra böcker är kul om ett tag. Bok för allas paketet innehåller böcker för barn ca 0-6 år.
 
Köp inte gosedjur! Alla köper gosedjur och ingen vill ha ett begagnat gosedjur så det är helt hopplöst att göra sig av med gosedjur. De flesta barn jag känner har många fler gosedjur än vad ett barn kan leka/gosa med.

Ge bort en prenumeration på böcker t.ex. En Bok för alla så får man ett par bokpaket under ett år. Några böcker är kul nu. ”Läsa” böcker för barn kan man börja med tidigt typ vid 3 månaders ålder. Andra böcker är kul om ett tag. Bok för allas paketet innehåller böcker för barn ca 0-6 år.
Hopplöst att göra sig av med gosedjur är det knappast även om jag håller med dig om att endel får väldigt många. Jag tycker att det är insamlingar av just gosedjur både då och nu.
 
Vi har fått en hel hög med snuttar och nallar i present, men sonen har fortfarande inte intresserat sig för dom och han är snart 11 månader. Han är en mammagris 😁
Bästa presenterna har varit böcker, kläder i större storlekar (alltså typ 68 och uppåt), brioleksaker.
 
Jag fick en present som jag tyckte var rolig, det var som en låda som såg ut som en stor bok. Inne i boken fanns ett album och några mindre lådor och fack. Albumet fyllde jag med bilder på de första månaderna med bebisen och så har jag lagt dit grattis-till-bebisen-korten vi fick, ett papper med ctg-kurvan, gästerna ska få skriva hälsningar på namngivningskalaset vi ska ha som jag ska lägga dit. Sådana saker. :) Rolig minneslåda från första tiden att spara. Det finns säkert i olika utföranden om man söker på det.

Jag håller med om att kläder i lite större storlekar är toppen också, större än 62 helst. Och kanske inte gosedjur.
 
Min bästa kompis och hans fru ska få sitt första barn när som helst nu. Jätteroligt!
Tänkte köpa en present till dom och barnet, men har ingen aning om vad. Jag har bara barnböcker i huvudet och hittat ett par riktigt fina böcker de skulle tycka om, men barnet kommer ju vara på tok för litet för böcker rätt så länge så känns lite konstigt att köpa det.

Vad kan jag annars köpa?
Gosedjur?
Vill i så fall hitta något finare lite annorlunda gosedjur i bra kvalitet. Tips på varjag kan hitta det?
Båda två är hitflyttade från Ungern, så vore också roligt att ge något klassiskt svenskdesignat som de inte hade tänkt på att köpa själv. Tips?
Vill i alla fall inte ge kläder då jag vill ge något barnet kan ha med sig längre och något barnet själv har glädje av.

Här ni några tips på presenter att ge? Vad hade ni uppskattat att få?
Min bästa kompis fick barn nästan samtidigt som oss och vi har köpt en finare ryggsäck med barnets namn på i doppresent. Den ser ut som en tvättbjörn och är lagom stor för att ha på förskolan sedan.Dels för att det är roligt att ge något annat än det traditionella och dels för att det är något som barnet kan ha nytta av under lång tid framöver. Sedan köpte jag faktiskt två Bamseböcker varav den ena är gjord för att ha i badet. Det är jättebra för språkutvecklingen att redan tidigt läsa för barnen så böcker är absolut något man kan ha nytta av redan tidigt :)

Vill du ge gosedjur så har Bukowski väldigt fina i bra kvalité. Me to you nallarna är otroligt fina också.

Vår dotter har en Peek-a-boo elefant som hon tycker är jätterolig. Den pratar bara engelska dock men tycker inte det gör någonting. Finns som nalle också som gömmer sig bakom en filt. Elefanten gömmer sig bakom öronen :D
 
Okej, inget gosedjur. :)

De blivande föräldrarna är väldigt design- och konstintresserade så känns som att jag vill hitta snygga böcker i en design som de skulle gilla. Såklart att de ska vara anpassade för barnet också, men vill hitta något i deras stil.
Pekboken för lite finare barn :D. Med ord som privatjet, hummer, limousine osv. Gav vi kusinen i doppresent.
 

Liknande trådar

Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 031
Senast: Pratsch
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 264
Senast: Squie
·
Relationer Min syster har fyllt 50 och ska ha fest i helgen, så deadline för en riktigt uppskattad present närmar sig. :nailbiting: Är urusel på...
2
Svar
27
· Visningar
2 168
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp