Present till speciellt barn

Sandra78

Trådstartare
Ska ge en 9½-åring en liten "sommarlovspresent", för absolut max 100 kr.
Hon gillar "tuffa" saker, lyssnar på Lady Gaga och hårdrock. Gillar att pyssla, dansa, sjunga och bada. Dock har hon en diagnos/handikapp så motoriskt är hon på ett mycket mindre barns nivå, kan tex bara hantera stora pärlor och tjock tråd om hon ska göra halsband (vilket hon gillar, men det fick hon i födelsedagspresent).
Hon har även väldigt dålig balans och koordination, kan inte cykla ens med stödhjul.
Helst av allt skulle jag vilja ge henne en present som uppmuntrar utevistelse. Jag var inne på asfaltskritor först men sen kom jag på att de bor efter en grusväg :D
Någon som har idéer?
 
Sv: Present till speciellt barn

Man kan ge presentkort på badhus + utomhusbad (även om det är mitt i sommaren, om det finns fina badrutschbanor inomhus eller andra coola leksaker). Det regnar ju lite då och då...

Om hon har Wii kanske ett spel med Just Dance kan vara något kostar ca 350 kr... (Jag vet inte om det finns någon låt med Lady Gaga i det "spelet"). Mina barn spelar det f - hållandevis ofta. Det är så fränt när de försöker dansa i sam"spel".)

Det är inte fel att ge presentkort på bio eller någon annan uplevelse som teater eller så - du och hon kan gå på bio eller någon annan upplevelse - det är ju liksom upplevelsen som räknas.
 
Senast ändrad:
Sv: Present till speciellt barn

Ska ge en 9½-åring en liten "sommarlovspresent", för absolut max 100 kr.
Hon gillar "tuffa" saker, lyssnar på Lady Gaga och hårdrock. Gillar att pyssla, dansa, sjunga och bada. Dock har hon en diagnos/handikapp så motoriskt är hon på ett mycket mindre barns nivå, kan tex bara hantera stora pärlor och tjock tråd om hon ska göra halsband (vilket hon gillar, men det fick hon i födelsedagspresent).
Hon har även väldigt dålig balans och koordination, kan inte cykla ens med stödhjul.
Helst av allt skulle jag vilja ge henne en present som uppmuntrar utevistelse. Jag var inne på asfaltskritor först men sen kom jag på att de bor efter en grusväg :D
Någon som har idéer?
Åh, det låter ju som ett barn som borde ha en springcykel - VÄRLDENS BÄSTA UPPFINNING!! Där håller de balansen med sina egna fötter och det går inte fortare än att de reder ut det! Fast frågan är om de finns så stora att hon kan ha den, och om det går att hitta till rätt pris...

signespringcykel1.jpg
 
Sv: Present till speciellt barn

Kom på en sak till, men inomhus... Man kan bowla - det passar ALLA. Mycket kul att göra tillsammans.
 
Sv: Present till speciellt barn

Tack för tipsen!

Springcykel är hon nog tyvärr för lång för, hon har lovat att växa om mig innan hon fyller 10 och är nog på god väg :D Visserligen är jag bara 1.60, men ändå.
Däremot kommer en sådan att inhandlas till vår lilla fröken när det blir dags att cykla, det verkar vara en himla bra grej!

Wii-spel blir tyvärr för dyrt plus att de nog har det mesta i den vägen... Däremot spinner jag vidare på bowling och funderar om det finns kubb eller liknande spel i roligare modell än vanliga träpinnar... Hon gillar ju att kasta saker :)
 
Sv: Present till speciellt barn

Springcykel är hon nog tyvärr för lång för, hon har lovat att växa om mig innan hon fyller 10 och är nog på god väg :D Visserligen är jag bara 1.60, men ändå.
Däremot kommer en sådan att inhandlas till vår lilla fröken när det blir dags att cykla, det verkar vara en himla bra grej!
Det kanske går att "göra" en springcykel åt henne av en vanlig cykel, genom att plocka bort pedaler och sånt? :idea:

Ja jag rekommenderar varmt springcyklar till alla barn, mellan trehjuling och pedalcykel. Stödhjul är helt värdelöst i jämförelse. Här lär de sig att hantera cykeln i egen balans i stället för att hänga på stödhjulen. Alla mina tre äldsta har lärt sig cykla pedalcykel på 10 minuter efter ett år med springcykel! :love:
 
Sv: Present till speciellt barn

Oj, vilket plockepinn! Det kanske vore nåt, det går ju att ha både ute och inne :) Tack för tipset!
 

Liknande trådar

Äldre Min första sån här tråd någonsin tror jag. Min mamma fyller år om en vecka och blir då 44 år. Och jag har inte den blekaste aning om vad...
2
Svar
22
· Visningar
1 160
Senast: susanne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp