Bukefalos 28 år!

Presentation av er hoppryttare!

kopparberg

Trådstartare
Inspirerad av en tråd på dressyr, så vilka är ni som tävlar hoppning, och vad har ni för hästar/ponnyer?

Själv tävlar jag på rätt låg nivå, rider nu 1,10 och 1,20 hoppningar, med möjlig tanke på en 1,30 start nästa säsong om det fortfarande kommer gå så bra som förra säsongen.

Har en pensionerad tävlingshäst, som är f -82,
e:Lester-Abbé.

Den jag tävlar nu är f -93, e:Leuthen-Cortez.
 
Ja, jag är på samma nivå: 1.10-1.20
I vår blir det samma klasser, men mer 1.20 än 1.10-klasser
eventuell start 1.30..
Har inga större mål, utan är nöjd med att tävla på dessa nivåer, då jag varken har råd eller tid att
tävla mer..(sedan är jag ingen stjärnryttare själv förstås :D)
Har ett 10-årigt sto E Landlord-Ceylon
Har även planerat att starta dressyr i vår, då hon rör
sig mkt bra, men det är läskigt så jag får se när 1:a start blir av :crazy:
Vi har haft hiskelig otur, jag & pållan så vi har aldrig riktigt fått ett helt år med tävlande pga småskador, sadelproblem osv, så nu hoppas jag peppar att vi ska
hålla igång i vår lika bra som vi har gjort denna höst!
 
Har varit borta från hästarna några år har varit utomlands och så men har nu startat igång så smått. har precis startat 1 meter och ska göra min första debut i 1,10 nu på söndag (16/11)
Har inte haft min häst så länge det är ett 5 årigt tyskt sto (hannoveranare) efter e: SandroKahn ee: Sandro
ue: Furioso- Gotthard - Grande.
Mitt mål är att komma upp i 1,40 -1,50 men det ligger några år framåt i tiden.
 
Har tidigare ridit tom 110 med min förra pålle (Rocky-Utrillo) skulle ha hunnit med o startat DM (120) men han såldes innan det...

Nu har jag ett 4 årigt sto (Willibald-Gassendi) som än så länge bara travar bommar med :D men till sommmaren kanske vi kommer ut nått!!
 
Köpte min häst i somras, ett halvblodssto född -89 e: Hubertus - Jovial, men jag har tävlat henne lite under de senaste två åren. Hon ägdes av en ridskola förut, vilket satte stopp för endel tävlande, jag hade inte möjlighet att träna och tävla henne som jag ville själv, varför jag köpte loss henne för att kunna satsa lite.

I år hanns det inte med nåt tävlande, men nästa år satsar jag på 1,10 med henne. Hon har tävlat 1,30 förut, och även gått fälttävlan, så jag vet ju att det finns mer i henne, så vi tar allt eftersom det kommer.
 
Jag rider också lätta klasser. Jag har tävlat ganska många olika hästar, men för tillfället är det bara en femåring. Vi har i år tävlat t.o.m. 1.25 och hon har gått Breeders finalen. Jag får väl se om vi vågar oss på 1.30 nästa år inkl Breeders och Falsterbo då. Har även en fyraåring på gång. Hon har haft föl i år, så nästa år ska hon gå fyraårschampionatet, trots att hon blir fem år då.

Femåringen är e. Jeopardy - Furidant och fyraåringen e. Cardento - Bonaparte. Har även två äldre herrar i stallet som tävlat tidigare, samt en ettåring (e. Last Liberty) och ett föl (e. Camaro M).
 
Jadu. Har ridit lektionsponny på lokalnivå i division två (LC-LC-LB) och tre (LD-LD-LC). Tävlade DM för lektionsekipage (rikskval) nu i höst och kom trea.

I vår ska vi hoppa division ett eftersom vi nu i höst kvalade. :D
 
jag och pållen tävlade 110-120 förra året, men efter hästens operation har vi inte tävlat något iår. Den första (och sista) tävlingen för iår kommer bli södertäljes 110. Vi ska förhoppningsvis rida Div I i hopnning nästa år, om vi får ihop ett lag. Hästen (homosassa-falstaff f. -95) gick breedersfinalen i fälttävlan som 5åring och tävlan *'ig ft. Jag vågar mig än så länge endast till hoppbanorna. :o :crazy:
 
Jag tävlar 130 inomhus och 140 utomhus.. (min häst e såååå stoooor).
Har två hästar en som är 7 år (det e han jag tävlar med förnuvarande i 120-130) e: Leggerio-Diavolo född i tyskland, i oldenburg =)
Min andra den lite äldre är 10 år och honom har jag tidigare tävlat 130 med placeringar och 140 felfritt. detta år har dock blivit förstört pga en spricka i baknäet.
 
Jag tävlar lätta(re än alla andra :D) klasser med mitt halvblod. Vi tävlar för tillfället 100 cm men planerar att starta 110 innan säsongen är slut. Nästa år ska vi tävla 100 - 110 och till hösten eventuellt starta 120. Ska även starta deb. fälttävlan till våren.

Min häst är 6 år, e: Feliciano - Robin Z. Hon är sent tagen (pga föl och tidsbrist av tidigare ägaren) och är rent utbildningsmässigt som en 4-5 åring.
 
Tävlar 120 hoppning, startat 130, på min egen häst ( valack f-92 efter Collin-Parant-Moderne xx) satsar på att få honom stadig i de klasserna, har eg mkt stor kapacitet men väldigt svårriden.
Tävlar även hans halvbror( valack f-98 E: Come Back II-Parant-Moderne xx) går stadigt i 120 nu(5år) satsar på 130 och breeders till nästa år.

Har även en egen 2 årig hingst e: Robin Z-Tammerfors xx som jag hoppas mkt på, men han ska bli inriden först :)

Har även "hand om" hoppningen o hopptävlandet av Pooh´s hästar( mest unghästar)!
 
På min häst så tävlar jag 1,20 är på väg upp i 1,30 igen. Hade börjat starta 1,30 när jag började få sturl med hoppningen, var borta ett år och började om från början.
Mitt mål är att tävla 1,40. Får jag bara min ridning at stämma, så blir inte det några problem.
Hon är -94 Hills Double - Little Boy, och är en väldit känslig häst :crazy:

3 åringen, som blir 4 nästa år. Ska förhoppningsviss går 4 års championatet.
Hon är född 2000, Fallers Ramiro Shon F - Ramiro Z -UE Liostro
 
På min häst så tävlar jag 1,20 är på väg upp i 1,30 igen. Hade börjat starta 1,30 när jag började få strul med hoppningen, var borta ett år och började om från början.
Mitt mål är att tävla 1,40. Får jag bara min ridning att stämma, så blir inte det några problem.
Hon är -94 Hills Double - Little Boy, och är en väldit känslig häst :crazy:

3 åringen, som blir 4 nästa år. Ska förhoppningsviss går 4 års championatet.
Hon är född 2000, Fallers Ramiro Shon F - Ramiro Z -UE Liostro
 
Jag brukar hålla mig på regionala tävlingar mestadels blir det 1,00m och 1,10m, men vi har startat 1,20m också och jag hoppas på att vi kan komma upp i det igen nästa år om vi hittar en bra tränare nu i vinter.

Mitt lilla sto:
Aminette
E: Amiral 764
UE: Kaliber 574

Född 1991 och är endast 175cm hög. :D
Hon har en tendens att vara minst när vi är ute och tävlar, men damen har krut i sig så det brukar inte vålla några problem.
 
Jag har en 6-åring efter Cortez-Landlord som går 1,20 nu. Vi är lite sena pga bortoperade benbitar. Han är dessutom storvuxen, varför det får ta lite extra tid att utvecklas.

Mina mål är först och främst att få tag i en tävlingsbar häst till, jag behöver mer hoppning i kroppen eftersom jag varit borta från ridningen i många år. Sedan ser jag det som rimligt att jag skulle kunna rida tävla 1,40 med tanke på talang/tid/ekonomiska möjligheter.

Tidigare har jag tävlat ponnyer upp till svår hoppning (1,40) både nationellt och internationellt, men "those were the days"...

/Ryan
 
Min första stora häst Leyla(Bernstein-Roteboldt)utbildade jag själv och tävlade upp till 1.40 och red 6års-finalen i breeders fälttävlan.Leyla är nu mamma till sitt första föl som kvalade till Riks i tingsryd.

Min andra häst som jag tävlar nu är en valack efter Beach Boy-Brabant och han är 7-år.Han är sent tagen och startade sin första tävling på hösten när han var 5-år.
Jag tävlar han 1.10-1.20 om allt går som det går nu så blir det start i 1.30 nästa år. :)
Och som min syster Splittan säger så har vi en som blir 4-år, nästa år som ska ut och tävla.Så vi får se vad det blir av henne.
 
Nu är min bästa häst dräktig. Jag har tävlat henne på 1.10 och 1.20. Själv har hon gått 1.30 med tidigare ägare. Hon har mycket kapacitet men är väldigt känslig att rida. Jag hoppas när vi väl kommer igång igen att komma upp på 1.30 - 1.40. Bara ridningen funkar. Hon är: Turban Rose - Um Charlotte - Um Saidxx.

Jag har inskaffat ett 5-årigt fbl. Som jag utbildar. Det går väldigt bra. Hoppas på kunna start uppåt 1.20 i slutet av nästa 2004. Tänkte även starta fälttävlan med henne.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej Tänker att det måste vara flera än jag och dottern som har Engelska Fullblods hästar. Mitt sto har endast gjort 4 starter sen...
2
Svar
25
· Visningar
4 828
Senast: Karoliten
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 501
Senast: QueenLilith
·
Dressyr hej! Är en tjej på 14 år som tävlar på lätt c-lätt b nivå i dressyr på min d-ponny. Tränar även vissa delar ur lätt A1, så har vi tur...
Svar
5
· Visningar
2 126
Senast: Emma2000
·
Ridning I stället för att kapa en annan tråd så startar jag en egen. Skillnaden är jag är betydligt äldre än den andra trådstartaren. Jag är 45...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 411
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp