Bukefalos 28 år!

Presentation av hundar!

Pettsson

Trådstartare
Kan inte alla skriva in en liten presentation av sina hundar? Tycker det skulle vara lite intressant, kanske kunde man finna några rasvänner? :)

Jag börjar med min då :)

"Olle" är då min underbara Grand Danois. Han är nu ett år fyllda och har under det året åstadkommit än det ena än det andra. Bla. har han lyckats gräva ner två mobiltelefoner, en hemtelefon, tonvis med underkläder, flaskor, leksaker etc. You name it!
Olle är som en bebis, och kommer alltid att förbli. Han ska vara med överallt, högt som lågt. På mammas jobb, i stallet, på byn, hos grannen och helst av allt i sängen. Han är känd som byns egna lilla maskot och är alskad av allt och alla som mött honom.
Olle har många bra egenskaper; han tigger som en gud, han kan sitta stilla i två sekunder, han är mörkrädd, äter ingenting förutom grönskaer och frukt och kan dreggla över hela köksgolvet. Han kan även tugga sönder skor och omdesigna dem efter egen modell. Olle är i övrigt världens underbaraste hund och drar sig inte många sekunder från att dimpa ner i närmsta möjliga knä, gärna med nytvättade svarta byxor som underlägg ;)
 
Sv: Presentation av hundar!

Enya är en dobermanntik som är 4,5 år gammal. Hon älskar mat och är lite grövre än hon borde, dock hjar jag tvingat henne att banta lite. Nu är hon inte överviktig längre ujtan hon väger bara lite mycket. Hon är stor för rasen, ligger en cm över mkh för hanar! Enya är en underbar hund som har lätt för att lära och lyder bra, men har rusligt svårt för att gå fot. Nu har det ändå blivit MYCKET bättre. Enya äter allt utom salladsblad. Hon har alltid varit reserverad mot främlingar, men sedan vi flyttade till landet har hon slutat med att vara det, nu välkomnar hon alla.
Hon älskar att leka och busa och hennes favorithobby var tidigare att jaga katterna, nu håller vi på att lära henne att hon inte ska göra det och det går också jättebra! Enya ÄLSKAR att sova undeer MATTES täcke och sover gärna lääänge!
 
Sv: Presentation av hundar!

Elektra - Som även synes på min användarbild är en blivande treåring som är en Finsk Lapphund. En bortskämd kelgris som är mycket svartsjuk.

Älskar långa promenader, kan studsa som en kängruu, är glutenallergiker, bästa kompisen är katten Missan, är en jäkel på att dreggla när hon känner lukten av älgkött.
 
Sv: Presentation av hundar!

Minina en schäfertik, snart 7 år. jag har haft henne sedan hon var två, en omplacering alltså, som inte har haft det så lätt i livet. har vållat mig mycket huvudbry, p g a aggressivitet mot andra hundar och ovilja till träning, men med proffshjälp har hon börjat bli en riktigt skaplig liten hund. vi debuterade i LKL1 i höstas och satsar på ett LP till försommaren och sedan ska vi väl börja med LKL2. vi har även planerat in en debut i agility i maj, får se hur det går med det. hon är en väldigt speciell hund, en riktig dam.

Loke labbekille, snart 5 år. en riktig vilde som ung som nu hittat sin nisch. han är en pärla på lydnadsplanen, har en oändlig arbetslust och är hur lättmotiverad som helst. han är också en stor personlighet som bl a sjunger till musik. vi gjorde debut i LKL1 i höstas och siktar in oss på uppflyttning och start i LKL2 till våren (alla moment inlärda, ska bara slipas lite på).

båda hundarna är tyvärr oreggade, så några andra tävlingsklasser är inte möjliga, men vi tränar lite uppletande och blodspår för skojs skull.
 
Sv: Presentation av hundar!

Har två underbara golden-tikar :love:

Fanni som skulle bli avelstik, men som visade sig ha ett medfött, ärftligt hjärtfel och blev i stället vår utställningschampion! :bow: En speciell dam som över våra förväntningar nu har blivit 10 år, aldrig trodde vi väl att hennes hjärta skulle hålla så här länge!

Frida, vår lilla griskulting, är en 7 årig liten flicka som alltid kommer att förbli bäbis i våra ögon. Har ganska många likheter med ett utvecklingsstört barn och låter dessutom som en gris! :crazy: :D Har en underbar personlighet men verkar helt sakna hänsyn till andra, brukar sätta och lägga sig både på oss, Fanni och lilla katten. Katten står förövrigt högre i rang än Frida. :o :D
 
Sv: Presentation av hundar!

Jag har en engelsk cocker spaniel som heter Kevin, han är 10 mån och alldeles för busig!!!

Kevin! (om inte länken funkar, ta bort http://)
 
Senast ändrad:
Sv: Presentation av hundar!

Har inga själv, men min moster har två och eftersom jag bor mest där så räknar jag dom som mina :angel:

Det är två cairnterrier.

Thea 4 år och med barn (förhoppningsvis). Hon är som en gammal tant som helst ligger och sover. Lever allmänt slappar liv :) Men sätter hon den sidan till kan hon vara stans yrväder och leva loppan! Är väl den som kommer och lägger sig i knät och myser. Tröstar när man inte är på topp.

Thindra Raka motsattsen till mamma :D (Thea är mamma) Världens energiknippe som hellre flyger högt än lågt! Men även hon kan komma o trycka upp sig i knät, men då för att pussa sönder en :) Sötast i världen är hon!


Sen har mormor och morfar en vorsteh som är min!! eller mig är den enda hon lyssnar och lyder fullt ut. Dom får bara låna henne ;) Haha!

Ida Har seriöst damp, det är väl det enda man kan säga :angel: men dock världens goaste hund :love:

Det var "mina" hundar det!
 
Sv: Presentation av hundar!

ZERA En schäfer/sibirian husky tik på 3 år som är full av energi utomhus men helst ligger och sover i ungarnas sängar.
Ylar mer än hon skäller och alert i sitt tänkande.
sambon hade henne sen tidigare
3429010.jpg


BAMSE
Är en blandning av schäfer/Afghan/irl setter & Grey hound på snart 2 år.
har haft honom sen 12 veckors ålder.
Är ett riktigt charmtroll men kan vara lika nonchalant som söt ;)
Är lite långsam i skallen och verkar alltför ofta tänka som alfons åberg: vänta, jag ska bara.....
3210444.jpg


SAMBOKA
Är min senaste tillskott, en liten PitBulltjej på snart 5 månader, har haft henne sen 5 veckors valp.
Översocial, ska alltid ligga PÅ mig eller sambo, gärna i ansiktet, pussar mer än gärna och otroligt bortskämd, sover endast i säng eller soffan ;)
3567534.jpg


Våra hundar är med mig från 08-15 i stallet, sen är jag hemma till 16 då sambon avlöser och tar hand om hundarna, kl 21 åker vi ut till stallet och leker av dom, är hemma 22.00
 
Sv: Presentation av hundar!

Min syster har en Shiba

Han heter på riktigt Honto-No Ototo, men kallas Otto. Fyller 1 år på fredag och är nu inne i en period när han är billig. Annars är han en mycket glad och härlig hund.

Såhär såg han ut vid 9 v ålder
otto1.jpg

Och så här när han närmade sig 1 år
otto5.jpg
 
Sv: Presentation av hundar!

Öh, är inte det där en kattgunga :angel: ;)
 
Sv: Presentation av hundar!

Jo... :)
Han bodde i den när han var liten, katten använde den aldrig så... :D

Från liten fjant i katthängmatta så har han växt upp och blivit en cooling som åker Volvo ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Presentation av hundar!

Varan lilla tjej heter Dharma, och hon fyller 1 ar den 1 mars. Henne fick vi gratis, da varan gamla Jack Russell-champion blev pakord, och en utav tikarna han betjanat tidigare fatt valpar. Tikagaren tyckte synd om oss.
Dharma ar pappas tjej och hanger med till jobbet, han ar hovslagare, sa hon har utvecklat en mycket social personlighet mot allt och alla. Leker med de flesta, inkl katter. Just nu loper hon for forsta gangen, sa hon ar hemma med mej i stallet sa inga olyckor hander. Men nar hon blir lite aldre ska hon bli lite av en valp-maskin.

Har ar hon 8 veckor gammal :love: :love: :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Presentation av hundar!

Jag har en chinese crested powder puff
som nu fyllt 1 år
Leo heter han och är världens mysigaste och raraste hund.
Har tänkt gå en agilty kurs med honom så småningom men tiden har inte riktigt räck till
men han hoppar som en gud
och jag tror att han verkligen skulle tycka om de

han älskar att följa med matte till stallet
och är därför relativt kort klippt
annars är de tovor i pälsen var dag

och här är en bild på han och hand bästa kompis gabbi
som är min mamma och pappas rottis shäffer blandning
dom busar jämt och ständigt
och bilden är faktiskt inte arrangerad
shoebox.msnw
 
Sv: Presentation av hundar!

Ruff är min svarta mellanpudelhane... Han är ingen utställningshund och är därför inte klippt i pudelfrisyr.

Mattes ögonsten :love:

20novruffen3.jpg

20feb-ruff.jpg

ruff24sept.jpg
 
Sv: Presentation av hundar!

Min voffe är 1 1/2år och är en Schbrador, han ser precis ut som en svart schäfer.
Namnet är Bacardi...
Väldig arbetslust och enligt hundtränare så är han ett tjänstehundsämne, har tänkt att jag ska mentaltesta honom och se om det är något att satsa på.
Hans största intressen är att tvätta katten :smirk: , leka med sin bästa labbekompis som heter Nizze :bump: , åka buren i min kompis bil, pinnar/bollar.
Maten har det vart lite si och så med, har haft jättesvårt att få upp honom i hull men nu har jag hittat ett superfoder som passar honom utmärkt. :banana:
 
Sv: Presentation av hundar!

Jag har en Tuffing som är för söt för sitt eget bästa :D
94478608ertYPb_ph.jpg


Ge man henne fingret så tar hon hela handen :angel: Otroligt kaxig mot andra hundar men får pisk av kaninen.
En aktiv liten sak som snart ska gå lydnadskurs och sen ska vi bli världsmästare i agility ;)
Hon äter allt som bjuds.
 
Sv: Presentation av hundar!

Min schäferkille heter Ojdå och är mattes allt. Han är 2 år, större än sina raskamrater och livligare än de flesta....

Han är en arbets och träningsnarkoman. Han har mkt vakt och älskar barn. Är gärna barnvakt....

Han håller oxå på att tränas för att hjälpa sin matte i hemmet, då jag har mycket värk. Han plockar upp saker som jag har tappat och hämtar telefonen när det ringer....

Han sover i sängen när husse inte är hemma och har en egen helig plats i soffan, som han gärna "knör" ner folk ifrån om de tar hans plats :D
 
Sv: Presentation av hundar!

Vi har en Eng Springer spaniel hane vid namn Birk, han blir fem år nu... Hjälp vad tiden går fort...

Han är svart och vit och ganska så tunn kropp och högställd, bilder har jag inte just nu...
Han är jakthund under vintern och fungerar numera helt suveränt och till och med med skall under drev! Förra våren körde vi äntligen igång agilityn på "riktigt" och i sommar är det tänkt att svägerskans barn ska tävla med honom i ungdoms SM, så det blir en hel del tävlingar innan dess för att finslipa formen!

Utöver det så är han en underbar familjehund som gillar barn och vill gärna vara med i händelsenas centrum, han tror även att han är ett vattendjur så så fort chansen ges simmar han och kan göra så i många timmar... Han älskar vårat sommar ställe där han kan simma och vila sig ibland på stora stenar som sticker upp ur vattnet...

Han är förstås även utbildad i eftersök vilket är ett måste i jakten och han får även lov att jobba när det är påkört vilt i närheten.

Vardagslydnad finns men eftersom ingen av oss är intresserade av att tävla i tävlingslydnad så har vi skippat det!
 
Sv: Presentation av hundar!

Ronja Är en Bearded collie som är 7 år (fyller 8 7 Februari :banana: ) Och hon är mycket social av sig ska alltid ligga i mitten mellan dem som sitter i soffan och gud nåde den som motar ner henne då :devil: Det enda felet med henne är väl egentligen just det att hon är rädd för smällare men fyverkeri kvällarna går att genomleva.

Bild:

http://www.stallet.se/grafik/tummeliten/446907_21647.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp