Presentation.

Jag heter Marie, 39 år och jobbar som elevassistent.
Har delad vårdnad om vår kattflicka Millie 11 månader. Hon bor hos mina föräldrar som bor i hus och är pensionärer. Jag står för allt ekonomiskt.
En otroligt vänlig och klok individ.
06874A0A-E4DC-4506-94FF-7DE59AFBA8D9.jpeg
 
3-årig kastrerad hona, bott hos oss snart ett år, omplacering från uppfödare och jag bubblade över henne i en fb-grupp samma dag som jag gick med i den. Kaxig, galen, bitsk och gosig. German Rex, införskaffad eftersom vi har/hade en mus och jag är allergisk, men tål Rex-katter.
Hon delar huset med två corgis och fyra människor.

Jag är typ galen och bitsk så vi gillar varandra.

00C4805B-857C-41F3-8799-C89DA0788005.jpeg


Die Mausendräperen
 
Vad kul med en prestenationstråd!

Jag har uppfödning av Somali (då och då blir det abyvarianter också). Min uppfödning heter Eldvaktarns.

Just nu har jag bara två katter hemma hos mig - det är Räven och Kyra, mor och far till 2 av kullarna jag har haft, sen har jag Daisy och Vivi som bor hos min kompanjon i katteriet. De är två 6 månaders busfrön med Räven som pappa och en abyvariant som heter Ping till mamma. De två till vänster och till höger på denna bild


1572807433429.png
 
Mitt livs kärlek dog i april (avatar). Stjärnviks Megara från samma uppfödare flyttade in hos mig tidigare i somras. Burma, tidigare avelskatt. Typisk burmahona men som inte läst rasbeskrivningen och hatar katter. Bossig och dominant. Frusen sol och hundälskare.

48396437072_a87219d253_n.jpg
48352525081_b97b65b64e_n.jpg


33941144528_d197f1369f_n.jpg
48352659667_0a316ce27c_n.jpg
 
20191012_090949.jpg

Vojta och Vančura, födda 2015, katthemskatter som hittats ute som kattungar. Båda har FIV och hjärtinsuffiens (men klarar sig utan medicin för det numera) men Vojta fick för 8 månader epelepsi också som hon först var tungt medicinerad för men som vi sen 2 månader stegvis kunnat trappa ner utan nya anfall.

Vančura går också under namnet terroristen då han inte bara leker med sina leksaker utan gärna biter sönder dom i mikroskopiska bitar också. Annars är favoritsysslan att jaga syrran eller kolla på hamstrarna (skitbra katt-tv hälsar båda).

Ja just det, jag själv då. Bor i Bremen,Tyskland sen 9 år tillbaka, jobbar i hemsjukvård och åker på bakhoppning sisådär 15 helger per år, där jag fotar och driver ett IG konto med en kompis för de tyska hopparna under A- och B-lagen.
 
Hos mig bor Prada, en perserhona född i juli 2018. Hon flyttade in hos mig och hunden i februari i år.
Supersnäll, mjuk och rar liten tjej. Blyg och tillbakadragen för nya människor men jättegosig när man lärt känna henne. Väldigt pratsam och lekfull som gärna drar en repa med hunden i lägenheten.

20190815_085415.jpg
 
Älva är en norsk skogkatt som fyller två år den 21 november. Hon är av färgen svartsköldpaddtabby med vitt (bicolour). Älva är en gosig katt, men bara med sin matte, och självklart bara när det passar henne. 😎Favoritleksaker är Da Bird, kanindelar, och Stinkies från Yeowww. Hon är den bästa jag vet i hela världen. :heart

Tyvärr har Älva en autoimmun hudsjukdom. För att läsa mer om den och om hur Älva blev diagnosticerad så kan man kika på mitt dagboksinlägg Älva har pemphigus foliaceus.

Det blir tre bilder eftersom jag inte kan välja. :love:

ZZSgiyg.jpg


OgyjBZP.jpg


BIu1kXw.jpg
 
F6547513-AE9C-4E6A-8EB1-7F445F193747.jpeg

det här är Se* Cooligans Hot Spot aka Poppy, maine coon som fyller fyra år i februari. Väldigt speciell katt!
Jag heter Felicia och fyller 30 om en månad, bor i Degerfors, pluggar till lågstadielärare och arbetar deltid på ridskola som ridlärare/stallskötare!
 
Västa 2,5 år cirka bondkatt.
Tog över henne som ett å ett halv åring från ett hem som vet nada om katter. Har utvecklats mycket under året som gått och är numera en riktig gosskatt när det bara är jag som är närvarande. Tror dessvärre hennes första tid i livet alltid kommer att påverka henne och tror att dom nog utöver allt annat dessutom tog henne för tidigt.
Busar en hel del och ibland undrar man om hon har någon överlevnadsinstinkt då hon inte verkar tänka på sina landningar alls.

20191026_231122.jpg
 
Här bor två odrägliga tonårskatter. I skrivande stund är dom 6 månader lite drygt.
Syskon, helt vanliga huskatter med okänd pappa (skulle aldrig stötta sån avel men så fick grannens katt ungar och resten är historia....).

Hanen, Rigel. Lite mer försiktig och eftertänksam än honan.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190921_140419.jpg
    IMG_20190921_140419.jpg
    382,3 KB · Visningar: 15
Honan, Vega. Sköldpaddsfärgad. Behöver inte säga så mycket mer va? Otroligt envis och intensiv. Gissar att hon kommer bli en god jägare så intresserad av fåglar som hon är, när hon ser dom genom fönstret. Och med sin kvickhet (hinner upp på bordet och stjäla från barnets tallrik om man släpper fokus på henne en sekund).
Ofta "till salu" för billig penning, eller "bortskänkes" :p.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190921_140519.jpg
    IMG_20190921_140519.jpg
    585,2 KB · Visningar: 15
Hos mig bor Molle 15 eller 16 år gammal, en katt som hamnat på katthem via länsstyrelsen, sen i ett hem där det inte fungerade, tillbaka till katthemmet för att slutligen hamna hos mig och min sambo (och min hund). Jag var volontär på katthemmet där han satt och när vår förra katt dog så hade vi väl egentligen tänkt att vi skulle ha två kattungar. Sambon fastnade inte riktigt för någon av ”mina” katter så tänkte att han iaf kunde hälsa på Molle eftersom det var synd om honom (Molle alltså) och ja, dagen efter flyttade Molle in. Det är sambons katt och dom två älskar verkligen varandra :love:

Molle är otroligt sällskaplig och det bästa som finns är när sambon är hemma och hänger i soffan så Molle kan ligga över hela bröstkorgen och sova. Utöver det är han besatt av nytvättat hår och håller mig vaken vissa nätter bara för att han ska slicka och dra i håret :o Han är dryg mot kattvakter, älskar att sova på köksbordet med magen i vädret, ska alltid vara med framför datorn och är sämst på att fånga möss (han tittar bara på dom när du springer framför tassarna på honom). Kort sagt en otroligt snäll och livsnjutande gammal gubbe som inte gör så många knop men som generellt verkar väldigt tillfreds med tillvaron.

B1CB49B2-F018-4394-88F4-8795C9928A41.jpeg


(Och bonusbild på magen i vädret :D)
wKvTZYb.jpg
 
Sen tillhör även katterna Galathea och Ragnar min familj och dom förekommer på bild ibland - båda är från samma djurskyddsförening som Molle och som jag har ”tvingat på” mina föräldrar.

Galathea är en liten och rätt orolig katt, hon är född på djurskyddet och hade en inte så bra mamma så hon är lite knepig. Men en så snäll katt och otroligt rolig.
oCbIoIt.jpg


Ragnar är ”min” katt, han är en hittekatt som vi lyckats rädda trots lite halvdåliga odds. Han är så otroligt charmig och jag avgudar den katten. Oklart hur gammal han är, men han var vuxen när han flyttade in och det börjar märkas att han blivit lite äldre. Också ganska knepig katt, framförallt kring mat, och han har nog inte haft det så lätt. Men otroligt snäll trots det (förutom mot hundar - han hatar hundar även om min plus brorsans numera är accepterade) och världens gosegris som ska sova ovanpå en och alltid ligga bredvid i soffan osv.
XErJBiY.jpg

lEa9hgE.jpg
 
Jag har en långhårig huskatt som heter Missia, en sköldpaddsfärgad hona. Min familj skaffade henne som liten och hon har numera blivit 15 år! Hon är dock pigg och fräsch även om hon har FORL/TP så några tänder har fått lov att tas bort.

Eftersom jag flaxar runt mycket i mitt jobb (prospekteringsgeolog) och även har särbo så har hon blivit berest... från Svärdsjö upp till Sorsele! Hon gillar inte att åka bil men det går och när vi väl är framme är det inga problem och jag tror faktiskt hon tycker det är lite roligt med äventyr ibland.

Hon älskar min särbo och är aldrig otrevlig mot någon... men hon väljer verkligen vilka som är "hennes" människor! En kollega blev hon helt kär i, jag har aldrig sett henne så kelig med någon ny person så snabbt! Särbons kusin (som är väldigt snäll och älskar djur) är en lägre stående varelse som inte räknas öht. Honom brukar hon bita när han klappar henne :cool: Särbons kompis som absolut hatar katter älskar hon och stryker sig alltid emot :rofl:

69630734_698465633898276_2038240418354018233_n.jpg

Inspektion av den nyköpta soffan. Den fick godkänt :up:
 
Ping flyttade hem till oss i september, hon har tagit över våra liv och vi tycker båda att hon är den bästa och finaste katten i hela världen😍
Hon är 2 år, abessinier. Har tidigare bott hos @cirkus .

Hon är en väldigt mysig och social tjej. Mycket gos, men bara när hon själv vill ;)
Min sambo är hennes favoritperson här hemma, men allra bäst tycker hon om när hon ligger mellan oss i sängen och båda klappar samtidigt😉


C11CBF0C-1690-45C1-AA78-677BADA8D974.jpeg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästgårdar kan orsaka ett betydande läckage av kväve och fosfor, och därmed bidra till övergödning. Men tämligen enkla åtgärder på...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Huvudattraktionen på söndagen var Islandshästar som visades upp i färgparad och ljuskadrilj. Linda Andersson som driver gården stod för...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Gunnar
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
54 55 56
Svar
1 119
· Visningar
41 728
  • Artikel
Dagbok På onsdag är det medlemsträff för partiet och det är då de vill att jag ska hålla en presentation om skogsträdgård. Och min presentation...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 961
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp