Presentation.

Resized_20180809_190353_952.jpg

Alice, lila-/beige sköldpadde Ragdoll på sex år
Älskar: Bara matte duger
Drömmen: Bo med bara matte, med trädgård långt ifrån främlingar och utan hundjäkeln

Hon är inte särskilt social med andra människor (eller andra djur för den delen) :angel: I somras var det första gången som svägerskan (som Alice träffat sen kattunge) kunde gå fram och klappa henne medan hon låg kvar :rofl:
Mattes katt :love:
 
Visa bifogad fil 39080
Alice, lila-/beige sköldpadde Ragdoll på sex år
Älskar: Bara matte duger
Drömmen: Bo med bara matte, med trädgård långt ifrån främlingar och utan hundjäkeln

Hon är inte särskilt social med andra människor (eller andra djur för den delen) :angel: I somras var det första gången som svägerskan (som Alice träffat sen kattunge) kunde gå fram och klappa henne medan hon låg kvar :rofl:
Mattes katt :love:
20190829_154618.jpg

Bedrägligt söt :love:
 
Skriver inte här så ofta men passar på att presentera min drottning också.

Sorba, europé, nio år i februari, fd avelskatt.
Styr och ställer med sammetstass i hushållet.

Älskar: leka med da Bird, spana på fåglar och när det passar ligga mycket nära kattslaven.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190703_200809.jpg
    IMG_20190703_200809.jpg
    281,7 KB · Visningar: 12
Sixten är äldst och klokast hemma, en riktig mysfarbror som älskar människor i allmänhet och män i synnerhet. Så otroligt vänlig. Gör vad som helst för sin DaBird. Mästare på funny faces. Har aldrig träffat en katt som n j u t e r som Sixten. Huskatt, blir åtta :eek: i december.
IMG_3041.JPG
 
Näst äldst är Sauron, söndagsnamn S*Dusty coon's Farai. Blir sex i december. Mitt lilla problembarn som orsakat mycket frustration och tårar, men som vuxit upp till världens goaste, käraste katt. Älskar att bli pussad på pannan och nosen. Favoritleksakerna är bollbanan från CatIt och tub-sprättar.
IMG_6841.jpg
 
Minstingen Disa, S*Dusty Coon's Harissa, blir fem i december. Kan vara en riktig liten satmara men är även den mest omhändertagande katt jag träffat. Kör stenhårt på tough love. Har en oklar förkärlek till att slicka sin matte i ögat. Tub-sprättar och kaninpäls är i topp men allra allra bäst är torrfoder.
4IMG_6530.jpg
 
Minstingen Disa, S*Dusty Coon's Harissa, blir fem i december. Kan vara en riktig liten satmara men är även den mest omhändertagande katt jag träffat. Kör stenhårt på tough love. Har en oklar förkärlek till att slicka sin matte i ögat. Tub-sprättar och kaninpäls är i topp men allra allra bäst är torrfoder.
Visa bifogad fil 39098
Låter som en typisk honkatt :angel:
Jag har lovat mig själv att skaffa en hane någon gång bara för att få känna på lite mera frikostlig kärlek :cautious::rofl:
 
S*Lisuanto's Chloe by Palace&Main's "Chloe"
Blåspotted vit (även hon har tappat bort prickarna) brittiskt korthår och ur Mallas andra kull. 4 år.
Skulle bli min utställningskatt, men hon gillade det inte och behandlas med icke tillåten medicin för sin astma. Blyg, timid och bara supetsöt med ett väldigt bekymrat uttryck.
20170604_172825.jpg
 
S*British Dream's Seventh Heaven "Seven"
Svartsilverspotted vit devon rexhona på 4 år. Inköpt utifrån, men kul nog från samma uppfödare som Chloes farmor.
Seven är överallt och gängets polis. En usel sådan, hon väljer sida och är inte opartisk alls när hon avbryter andras diskussioner.
Ligger gärna under filten när jag gör det, men utöver det verkar hon inte vara en typiskt värmetörstande devon. Jo, när jag slår på golvvärmen i badrummet för vintern, då är det tomt i sängen fram till våren.
20180304_121907.jpg
 
S*Lisuanto's Chloe by Palace&Main's "Chloe"
Blåspotted vit (även hon har tappat bort prickarna) brittiskt korthår och ur Mallas andra kull. 4 år.
Skulle bli min utställningskatt, men hon gillade det inte och behandlas med icke tillåten medicin för sin astma. Blyg, timid och bara supetsöt med ett väldigt bekymrat uttryck.
Visa bifogad fil 39103
Visst är detta (vansinnigt söta) kullen Chloe är från? :love: Hon syns t.o.m i filmen tror jag?
(Säg till om du vill att jag tar bort videon, den går endast att se via länken.)
 
Visst är detta (vansinnigt söta) kullen Chloe är från? :love: Hon syns t.o.m i filmen tror jag?
(Säg till om du vill att jag tar bort videon, den går endast att se via länken.)

Ja, men på filmen är det syrran Caitlin. De var nästan samma teckning i ansiktet, men Caitlin är lilaspotted.
 
Glömde det som nästan är roligast av allt - hon blir så otroligt kränkt när man nyser. Alltså obeskrivligt kränkt. På nivån att hon slutar med vad hon än håller på med för att springa fram och skrika på en. 🙈 :rofl:

Det gjorde mitt ex ena katt också. Nös man någonstans i hennes närhet vände hon sig om och började snattra (sådär som de kan göra mot fåglar).
Läste en studie att snattret kom av att de "åt" fågeln mentalt på något sätt, minns inte exakt formuleringen.
Men innebär det att katten ville äta upp mig? :nailbiting:
 
Jag är 35 och bor på landet med min sambo. Vi jobbar båda i matbutik. Vi har 3 katter.

Stina: bondkatt/huskatt. Runt 10 år. Förra ägaren till huset ringde och frågade om vi ville ta över henne och det råkade vi gå med på. Hon är inne och ute. Leker glatt med de andra två i perioder. Hon kommer ibland och kräver gos. Då är det bara att gå med på det 😁

Agda: bondkatt/huskatt. Är drygt 1,5 år. Är lite skraj och försiktig. Följer med sambon upp varje kväll och nattar honom om inte jag går med upp på en gång. Sen sover hon hos mig. Ofta vid ryggen. Får inte gå ut än.

Ebba: bondkatt/huskatt. Är drygt 1,5 år. Syster till Agda. Är lite korkad men underbar. Om hon inte ligger i sängen hos mig (vid fötterna) så kommer hon i full fart när klockan ringer på morgonen för då är det dags att gosa. Får inte gå ut än.
 
Hos mig bor Molle 15 eller 16 år gammal, en katt som hamnat på katthem via länsstyrelsen, sen i ett hem där det inte fungerade, tillbaka till katthemmet för att slutligen hamna hos mig och min sambo (och min hund). Jag var volontär på katthemmet där han satt och när vår förra katt dog så hade vi väl egentligen tänkt att vi skulle ha två kattungar. Sambon fastnade inte riktigt för någon av ”mina” katter så tänkte att han iaf kunde hälsa på Molle eftersom det var synd om honom (Molle alltså) och ja, dagen efter flyttade Molle in. Det är sambons katt och dom två älskar verkligen varandra :love:

Molle är otroligt sällskaplig och det bästa som finns är när sambon är hemma och hänger i soffan så Molle kan ligga över hela bröstkorgen och sova. Utöver det är han besatt av nytvättat hår och håller mig vaken vissa nätter bara för att han ska slicka och dra i håret :o Han är dryg mot kattvakter, älskar att sova på köksbordet med magen i vädret, ska alltid vara med framför datorn och är sämst på att fånga möss (han tittar bara på dom när du springer framför tassarna på honom). Kort sagt en otroligt snäll och livsnjutande gammal gubbe som inte gör så många knop men som generellt verkar väldigt tillfreds med tillvaron.

Visa bifogad fil 39030

(Och bonusbild på magen i vädret :D)
wKvTZYb.jpg
Blir verkligen förälskad i det lilla livet :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästgårdar kan orsaka ett betydande läckage av kväve och fosfor, och därmed bidra till övergödning. Men tämligen enkla åtgärder på...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Huvudattraktionen på söndagen var Islandshästar som visades upp i färgparad och ljuskadrilj. Linda Andersson som driver gården stod för...
Svar
0
· Visningar
192
Senast: Gunnar
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 120
· Visningar
41 976
  • Artikel
Dagbok På onsdag är det medlemsträff för partiet och det är då de vill att jag ska hålla en presentation om skogsträdgård. Och min presentation...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 965
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp