Presentationstråden för oss kattägda och våra katter!

Pazuzu

Trådstartare
Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i och med att så många gamla bilder ändå försvunnit i och med Photobuckets förändringar tänkte jag att vi kunde köra en ny. Det har väl också tillkommit en och annan ny här som kanske vill presentera sig i ord och bild. :) Det kan också behövas en liten uppfräschning för minnet för sådana som mig med teflonminne. :D

Namn och ålder på katten/katterna: Socker och Anton, 5 år
Ras: Huskatter
Färg: Blåtabbymaskad (Socker) och svartvit (Anton)

Bakgrund/hur ni träffades: I september 2012 hittade mamma Socker som 10 veckor gammal kattunge i ett dike. :( Jag tog mig an honom och vårdade honom i ett par veckor (han hade ett stort sår), men lämnade in honom på katthemmet i och med att jag var osäker på om jag ville bli med katt. Besökte honom dock flera gånger i veckan där under tillfrisknandet och givetvis lämnade han tassavtryck i hjärtat och jag var tvungen att ta med honom hem igen. :heart Jag bestämde att han behövde en kompis att roa sig med när jag var borta och han trivdes ihop med Anton som tidigare hade fångats in tillsammans med sin förvildade mamma.

Personlighet/speciella egenheter/övrigt: Socker och Anton är som Helan och halvan, både fysiskt och psykiskt.:p Socker är åt det rundare, kompakta hållet (vägde 4,5 kg hos veterinären för ett par veckor sedan) medan Anton är smal och slank. Anton är superaktiv och går från 0 till 100 på en sekund när en leksak kastas. Leker ofta och i princip med allt. Dock är han fortfarande väldigt skygg av sig, även för mig i vissa situationer (hoppar iväg vid nysningar, hostningar eller hastiga rörelser/ljud). Socker är i princip enbart rädd för främmande människor numera. Han är en aningens bekväm och svårflörtad men när han väl kommer igång älskar han saker som rör sig under t.ex. en filt eller matta. Socker är tydligt den lite smartare av dem.:o Han fattar att det finns något utanför lägenheten och går ofta och öppnar skåp och dörrar för att se vart de leder. Anton är lite sådär "dum-lycklig" och är nöjd med att busa runt i lägenheten utan några undringar om vad som finns på andra sidan dörren.:D

Lite bilder från liten till stor :)

Socker med sitt hemgjorda sårskydd
36700026671_ca8af40e2e_b.jpg


36700054381_74a3842269_b.jpg


En liten och inte så tuff Anton på katthemmet
36030645623_208ecd0231_b.jpg


2017 års Anton: Större, tuffare och en fullfjädrad gosare :love:
36669123122_eae5c39a69_b.jpg


Socker har vuxit upp till en sofistikerad herre med rätt att vara kräsen på alla plan. Vare sig det gäller mat, lek eller grad av mys och närhet har han en stark åsikt :heart
36700052941_57bdab6c47_b.jpg



Nu vill jag friska upp minnet med bilder och berättelser om era pälsklingar! :)
 
Jag är numera ägd av endast en katt, semilånghåret Missia född 2004-04-04 (hennes "syster" Tassa jag fick ta bort för ganska precis ett år sedan var född 2004-05-04...). En äkta bondkatt som vi skaffade när vi fick ta bort de tidigare katterna (det har alltid varit katt i det här huset).

Hon är extremt bortskämd och får följa med på jobb när det passar och till särbon. Hon hatar att åka bil :meh:
11311458_967232676633301_290349903_n.jpg

På bron hemma

20905708_159404801278353_7033623819013062656_n.jpg

I fältkontoret (det var spännande får utanför fönstret)

20066696_480062818994640_3980495047626850304_n.jpg

På mattes nyinköpta soffa där hon inte får ligga...

12530843_591668647656246_1457161353_n.jpg

Jaa... :meh:
 
Jag gissar att hon inte fattar kopplingen åka bil=komma till något nytt, spännande? :p På en punkt är Socker inte heller så klyftig. Han vill gå ut men när selen kommer fram går han iväg och vill inte bli fångad :meh:

Exakt. Hon blir hemmastadd direkt när hon kommit till särbon eller fältkontoret dock så hon känner definitivt igen sig.
 
Namn: Mini och Gizmo
Ålder: 9-10 och 7 år
Ras: Huskatt
Färg: Svart och vit, samt.. Tabby och vit?

Mor och son. Jag köpte Gizmo av min man för 7 år sedan när vi inte var tillsammans ;) Sedan flyttade jag och Gizmo tillbaka hit för tre år sedan :)
Mini är 9-10 år och Gizmo är 7 år gammal.

Mini är en liten dam på tre kg, skeppskatt, svart och vit med STORA gula ögon.
Hon tror till stor del hon är en hund, kanske för att hon diade på min mans förra hund när hon var liten. Hon älskar hunden, avgudar honom.
Mini åker gärna bil. Snäll och social men ändå med lite riv i om det inte passar henne. Ge henne en kartong av valfri modell och majskorn att äta, och hennes lycka är gjord :banana:

Gizmo (Kvack, döpt efter figur ur Kalle Anka) är en stor herre på 6 kg. MYCKET bestämda åsikter och väldigt intelligent, lurig, busig och full i fan mest hela tiden.
Är dock innerst inne rätt feg, slåss aldrig med andra katter/går ihop med alla, och vågar inte hälsa på grannen (kattälskande människa) om inte grannen kommer hit till oss, då går det bra :angel: :love:
Åker gärna bil en bit, utan bur, men i bur avskyr han att göra det samma och bajsar i buren varje gång.. :crazy:

De båda är lika på det viset att de pratar, tjatar och låter enormt mycket :idea: Till och med spinner högt, så det ekar i hela huset.

Mini åker traktor med matte (högljutt spinnandes)
20840803_10155577801169648_3624273350924433627_n.jpg


Gizmo med sin älskade kattmynta.. :grin::laugh: :love:
20292779_10155518178414648_3277895684158897482_n.jpg


Mini på svamprunda med husse och hund :D
19959151_10155469518909648_7786534069571373904_n.jpg

13726655_10154331093359648_4071547638549627042_n.jpg


16114387_10154915484204648_4520468829705694768_n.jpg

:love::love::love:
16641098_10155008388454648_2582916722320262539_n.jpg
 
Namn och ålder på katten/katterna: 8-9 år
Ras: huskatt
Färg: svart med lite vita stickelhår

Bakgrund/hur ni träffades: Lämnades in på mitt dåvarande jobb (vet.klinik) då han suttit utanför en affär i flera dagar. Tatuerad men ingen registrerad ägare. Vi hittade dock en ägare i klinikens journaler, ringde upp denne människa som sa att h*n gett bort katten till nån h*n inte hade namn eller nummer till. Var inte alls intresserad av katten utan när jag sa att jag då skulle kontakta katthem så sa h*n "jaja, mig spelar det ingen roll, jag har gett bort honom".
Anmälde honom upphittad till polisen.
Fullt på alla katthem i närområdet så han fick spendera nåt dygn på kliniken innan han fick följa med mig hem och tja, här är han nu, 7 år senare. Fick hjälp av ena katthemmet hur vi skulle gå tillväga med att bli ny ägare.
Vår gissning är att fd ägaren sonika tröttnat på honom av nån anledning och slängt ut honom. Den djurägaren var lite knepig på kliniken, hade andra djur med.
Han var både kastrerad, vaccinerad och märkt av oss på kliniken.

Personlighet/speciella egenheter/övrigt: Knappt 4 kg men en fenomenal jägare! Den enda av flera katter i byn som klarar av råttorna i grannens lada.
Har, enligt var grannar sett honom, ett stort revir, troligen störst i byn. Världens snällaste och gosigaste med oss i familjen, men reserverad mot främmande - vilket jag tycker är jättebra. Sitter varje höst och tittar ut genom fönstret och suckar ljudligt när det regnar eller, än värre, börjar snöa :p.
Följer gärna med på hundpromenader och rullar mer än gärna ihop sig tätt intill labben :love:.

lJxxwde.jpg


a41npqd.jpg
 
Namn och ålder på katten/katterna: Eek/Ekko (mest kallad miss, bebs eller grisen) ca. 1,5 år
Ras: Huskatt/hittekatt
Färg: bruntabby och vit (?)

Bakgrund/hur ni träffades:
För lite över ett år sedan var jag och sambo ute och gick en kväll och precis när vi kom hem hörde vi ett vrål från trädet utanför vardagsrumfönstret. Där satt en fruktansvärt ynklig liten kattunge (12-14 veckor gammal) och kunde inte komma ner. Han var utsvulten, trött och olycklig och kollapsade och sov sig igenom många timmar på min mage efter en improviserad måltid av det vi hade i kylskåptet.

Efter ihärdiga efterlysningar av en ägare konstaterade vi att han antagligen blivit dumpad i en närliggande park när avlaren inte blivit av med kattungarna. Det dykte nämligen upp flera efterlysningar av ägare i området på kattungar i samma ålder.

Så blev han helt enkelt kvar :love:.

Personlighet/speciella egenheter/övrigt:
Eek tror att han är en hund. Vi tror att han har vuxit upp tillsammans med hundar och blivit lite identitetsförvirrad ;). Det bästa han vet är att apportera pinnar (tuggpinnar till hund), vilket han helst vill göra hela dagen. Han ääälskar gäster och är övertygad om att alla som kommer är här för att besöka just honom. Då vill han gärna åma och kråma sig, ligga i knät och lägga leksaker och pinnar vid gästernas fötter (som de ska kasta såklart).

Klickerträning är en annan favorit! Han kan massor av tricks och bjuder själv på nya konster om jag shejpar in dem :D. Några exempler är: high five, sitt fint, rulla runt, "puss", skall/mjau på kommande, snurra runt, gå till target och trampa på det, nostarget, hopp, etc.

Jag har aldrig mött en katt som är så intelligent och dessutom har en will to please :heart.

Hans enda nackdel är att han äter ledningar, speciellt hörlurar, laddare och gitarrkablar. Många tusen kronor har monstret kostat oss i elektronik :arghh:.

Liten (1,2 kg):
QNu7BiC.jpg


...blev stor (7 kg) :love::
IObqpgw.jpg

s8zNDIH.jpg
 
Namn och ålder på katten: Busifer, 8 år.
Ras: Huskatt
Färg: Svartsmoke

Bakgrund/hur ni träffades: Min f.d. stallägares honkatt fick ”plötsligt” kattungar. Stallägaren var helt på det klara med att jag skulle ha katt, så vi började övertalningsprocessen mot mina föräldrar. Och tack vare att kattungarna var sockersöta (är de inte typ alltid det?) så föll min mamma, och sedan var det lätt att få över min pappa. Så då blev det en liten katt! Som jag längtat och önskat hela mitt liv.

Personlighet/speciella egenheter/övrigt: När han var kattunge var han en liten busunge, därför fick han namnet Busifer (Busen), en riktigt listig kattunge som var lätt att lära! Men med åldern kom även den där typiska kattegenheten ”Varför ska jag göra det här för?” Gud nåde om jag sätter matskålen två (katt)steg ifrån honom, så han måste resa på sig och gå dit… Göra tricks för godis går bara om det är något ytterst gott, men helst inte ens då.

Hans liv går mest ut på att sova, och att envisas med att vilja släppas ut i trädgården precis när vi satt oss ner för att äta. Inte en minut innan när jag försökt släppa ut, nej, han ska ut precis när vi satt oss ner och gjort oss bekväma. Han ska heller inte ut samtidigt som den andre katten, fast man försöker locka honom till sig, nej, han väntar tills man gett upp och har gått därifrån, DÅ ska han ut och det banne mig direkt. Gud nåde om hans sele inte är på då, och han inser att den måste ju på också innan han får gå ut – då springer han iväg ifrån en. Sedan går det några minuter och samma visa igen. Detta upprepas tills han 1. Kan tänka sig att acceptera selen bara han får gå ut. 2. Vägrar acceptera selen, ger upp och går någon annanstans… högljutt och missnöjt jamandes. Man ska veta att man förorättat den O Så Mäktige Katten.

I övrigt är han en väldigt accepterande katt för sådant han inte gillar, typ pälsvård, klovård, badas, kolla/borsta tänderna. Han får en massa beröm hos veterinären för att han är okomplicerad och lätt att ha att göra med. Han kan bli arg, men gör inget mer än låter.

Han är en sådan katt som gillar att vara nära, men inte nödvändigtvis vill klappas eller beröras. Om han inte själv ger invit till det. Ibland blir han helt galet sur på andra katten som bara försöker gå förbi och råkar nudda Busens päls. :D

_1GX4pj6Bi66T4C_u-2vnHqBdlkUH7ux25DLhnw0Nj2o8f0WQplxa_lS2ET9Zjm3K2IHo7VFTWg-K7gYikP_N98tW5BgH6xBAKyN2iTLVnpsWAjho8omZ-qJmAtxN8roB4N9JrdmOwModIu222uVcgeHm-KbBramo44xnlrTle304qfCucL5otvYk8NepqHDw5wjVxOZps7LrEta6HfvdJx9OCrOv50FtRkrjWXTpRF3VqhTgnOMUxLtI-3TwaqKz5HriX1OUTCBw2pzEkSEdoGFTxRuOMVda7kPCB4X2rXJV2rDk8Qj2YxYb-Qe6yUj9hAK0hu7OTg3ZlyvtvMz5ErYpM2-TTPFmel9ZHCoeM0HAHm6bshcZ2P0rTcWjIgosGf3MlOPE_s-iQuVTT-aU21kW45m0R0gYczrgwx7zjK9RzWc6WhflQLsvGgCloaJp24SDBi_b92JqSVDkJVJ4Amhthtx8c9KKpLR83zTd2T3jgTCCJL7ojQGPCZQTubfOG3RTSfB-KrnG0b5Dw7RhS6NdCp41gklufjks0w6F48ev1eDpEezdfcViyhVVYkuf7VpjGjHLmQd02p-F6t3u2CPEwjjRd4czTAawaGceRpwF4AXAI3H=w1023-h740-no

En liten sockertopp som blev en stor katt på 7 kg.

oyP5pUu3NIXWtL17dr1mqcaV47_vPqeZ2yU-eF-XnPAgfltsGNODe04OCO9LSN1WIr43aXewzRJ3_xcqmPDz_2QAlA4RWXxVCp7ZS5hYimCMxBdAc91aOk9Ujq4ZQ3TsNqb3FfoQ3x4uaiRmB7palXCz7_wpyB2O0AXhpL3iiialPu_0wb_CBjXsVmJkVgIQRoJDmcm_TOpV2FCXkdS7uayfM0In0Ee9ZXtcogyiuHfbci-uQQCvpmsemPrAqYcZyHH7uyTa2k791QNqFmH6JRFZXkZqK5Z6YhjoK6wiveXoDOHAOHMmRCuwK_P7JMRczMHE5iLKFMG1aJyDK4PYTyfvuijNskbtT2SHSawHH5-uustC6fdnNmocprfX-kX9Gh0u9YxLgH4-dtHyBArMq8f7q3uFxGx43NLKZnsJXuENWONHzTLpMGYsb9ykRGAPIro7XkQ_FHvVF1V8TLQv-U-HlsRdVOwN31A1jeo2i6D0zyKLrnYh-0vlLsnxYeteRpIOCgmkgAmMGRWdlpq86OUoynIKd45WQHFLGZ1_Gn-WzwyXuPv-Q-Vv-Nq-kwpsGubgcHsrUf5G8d_4IbnmdlIMApLEV-QUWmuiWQgU4LbJafDsD7e2=w1023-h682-no


Det bästa som finns är att ligga nära matte!
XEvIVvEFrIUsOawR76n2xqvL4a3wTG3DyQvC5VR080XhnnJt3p-eTVAkmLMcK4aeJTLL85yTgsPspUcTz4NCtDEO8KQGfVu2AV1tkJKPNYjaaBJ7ewWaNbHI6Qmcig9HD-oEp_eFp7FH9MdQC8HL0TFMB8Ms7OogBUw7d6p5v--_ODmkkrC6s7c9LS9VjYd1GXi7CImEq8yA6BQyz9jA9IieXu4jmyXv0dOBuirwt6m_IrgTQLQC1jvShWU0wJUtXvWe6PmJfXHgXrm_G4yqSMRgR799MBNpS8eKmivSp_VyqYxVv6jbjmMR_CnGy6w-VZ06y7UeiOFYoaz3DfIrpNNbHI8Kb4fQzlbbfAG1-qiv0o40X6f-EZePAwIKRMBvcURICyYfX_6L55vAHioSECneRIFskO2Kf-USQdTqjohV2oCvDKgYqZFUZWfH7LhAHfUCJAVIY7gjEGbH-KB84n0_PVyBQOsI5_rbw12DyLVOSp-P81BYQsLviu-Ij2d93bKMI2qBSb6WeKOaZB14fy0lWz8JdeK5bp_2FyqNh-vjaDqS07nrGd-OjNelxieXYsWaGzJltyFIw_6igwbgN0dpCMJp8AeTk0rXkWLJhsZnU_pnGAKV=w1462-h974-no


Namn och ålder på katten: Sheldon, 4 år.
Ras: Huskatt
Färg: Svart

Bakgrund/hur ni träffades: När en familjemedlem köpte hus tillkom f.d. husägarens katter (som de ”glömde” ta med sig). Den ena av dessa vilda stallkatter fick ungar. Och jag som kände att min andre katt fattades en kattkompis, norpade en av kattungarna.

Personlighet/speciella egenheter/övrigt: Jag har aldrig träffat på en sådan social katt. Han älskar att vara nära, ibland på ett rätt opraktiskt vis. Om jag sätter mig på huk ute i trädgården så måste han ligga under mig. Om han tror vi ska leka, eller om han ska få mat, går han slalom mellan benen. När jag äter frukost ska jag dra ut en stol till honom bredvid mig, så han kan stirra på mig eller undersöka vad bordet erbjuder. Om jag går ner till undervåningen måste han följa med och se efter vad jag gör. Om jag ska lämna huset ”hjälper” han mig att ta på skorna. Om han inte får följa med ut hoppar han upp i fönstret precis bredvid dörren och ”vinkar hejdå”. Han är först på plats när jag kommer hem igen och ska kolla vad jag har gjort, om jag har några mystiska dofter med mig hem (häst luktar jättegott). Om jag ska duscha tror han ibland att han vill med, sedan kommer han på sig själv och flyr fältet :p Han älskar att ligga och sova hos mig. Inte nödvändigtvis i sängen, men under sängen eller under sängens madrass, då är han nöjd. Han svansar efter mig rätt mycket!

Han beter sig mer som en hund ibland. Gillar att följa med på promenader, gillar att leka med pinnar och apport, kommer på inkallning, lätt att motivera till tricks och träning.

Han älskar att bli klappad på magen. Man kan göra nästan vad som helst med honom, bära honom uppochner – inga problem! Förlorar han däremot tålamodet eller är missnöjd på något sätt blir han rejält ilsk och bits/rivs.

e92Y1nG4qxwrPa8i7-LmGtwGLT0Lxbe27N8KX9QWVhKWGXIfE_adfQbow_BAR4QnDhQHOyT0AGRQ3ceH0ZkmtqFcySfRjT4E2isDR1D7MsGESaQQANdychm22sfs2CgdCuQVMl8te7cjeTXonr18wJ6HtJJCANqFDNiBCF5LGWnFX301BfFZw44SVz10DSYp_AbjPsahftkPUk5ndB2LbAqtt1yz4LM4KVtlRvSzL_XzypEFSsitNXZ_3DrS0hen3iF0Bcf3sE4xSJ_cj8FVaopueRwMSLhbgIUER5Ksm97u52jck9Hd-0x2x6VGkdebj4R2LgQuSai7275Pvk3u-mHOizZacA-9oZUOQV-7SePSpxV0gDcoumq0GXpNmSpWRZiiNUqV-xCRTb0uDTt8bFH4es8zqWyRzYBjQCSttJscS4GW4scK44cA1goWfBSuMi6Q413MT0robFGw7eULw9QgEa7e1P3brqjyfxeGKbMDBRYh95ymrq8bLNE0uUl_j14xnSbsQ3-btmllUPC2DKOSewnpdJjW9yUgC5cS90dWxbZRyqaUO9ekj-gktYCHVZQasq28CFefDZlPr0yL7Gkus41gR_cczNn0xXzeDZQLEkQVYXW_2A=w1299-h974-no

Och den här lilla kattungen (jag har ingen bild på honom som riktigt liten, för han var hiskeligt ful :p) blev till den här sötnosen.

OLA-iDB89AV0big-TWbR6C2nlB0wKH7-ZB9RCvVFbCg4T1ZlL7T61YJ-nqL2P4CloAxxCG6N3ffy2-Iyf7WtaKbQy_3Jwtn5PBbxeU2wqTJZAxMwMzgSsZCSWZiTSFfcLBQx2w9robc0xjyo1qnbFILdjh8ab2_HBo49Egf2KyKq7GV6xZJ93NXxdfWXtiqRzzdCvdzHE12xErHtd8gHzQhM81YVaJqcOIjGvE5LoVn9mW5Ytfaoug8deKmrQ3PKzf_bFy1hJEtVbzywHXzUhJGkU-bJ9UWXu9oeET0rnWLV0A9wZfpwAG6PPfSCcUiBICqRHOsEILrsxkNvDS1UQ68kN9UTWebS1mCaGqvatZ5Xea05QeydA9j6tNOymCMdfw-G_m-K-r-r-jfmREWhW5wUhbQi8Iw-YBBlpnh5BGD_CMaYI-Av-dn-aDibN-9PV_ukPs5rJZTbll5pzAJKLunGizX52DITraIWIriCJjpyb-EdYINkEeJY0yyEnhkhLtwU3qufd1lXk8jUMeNlpR7vnXPfItEdE4fh8jRkpXm53HKgLHnXyg36wJhpweFhGkw826FaSLrifDcWn-tChdxA7krGrL7duCTPEkOfDlNLgNyn1HJvgA=w731-h974-no


Här har han byggt ett madrasslott till sig själv.
zZB_3oiOjFlpf4LzbVFv1eLT1xCzMgB-Kwlkw813lZNgP6JIA3E30RZ2U9olcF1PEaNK2P63622hQLcUOGYWjUCX7kktMan7O_gel_98bNR6G8-m8s2GRRbYiwgnqI4hh7SMoSQOsmKojNpfP1N33juxb3qRq0J8bI5ineJAIW1hJeaHShUx7FJg7zoncvBoXMmuifjPx_vqYVSAIpvRd2cJgF_Cf3bm1JZqaj5TKiBOkVwwDJ9X6jit9jMtwTB44reVDVRiAlKn5JqtbDCHZcJij4TKSOzq7Z_a5yUK6s0g9RcYcbZpct267QENSrCmHwwXbUENO6wL-jyzAjtuvonqpon2bK82F7lf7_-hUSBjlhcDQSzpUczVRAdBWS36DBamjIjt6tl7BuA1Jh9HvJ5bzTqehsXmWTdfWGKI0fdVla9S5xraeGdixKaH-VRzsmRqIjH0zto72W6fKZXjdISLQ3k6vLtMFP6TOfuCvgkwECiiktRrF8uYlkXcMyySINGUANRxTV9TqgiVa_OAUTmlqflpvXZneXfj9Px0IcI2qVq4lWHGtrHzMmMvM8M3AS5Swg_S6LbVqkz_OBMKakifmeyM7NpwfYx2oaYqiGwHMsGmpqJgsQ=w731-h974-no


8quj2XR
 
Namn och ålder på katten/katterna: Boll (snart 10 år), Kakan (8 år), Fisken (snart 3 år).
Ras: De två äldsta är huskatter, den yngsta är ett orientaliskt korthår.
Färg: Svartsilvertigré med vitt, blåmaskad med vitt, choklad.

Bakgrund/hur ni träffades: Personlighet/speciella egenheter/övrigt: (tänker att det vävs ihop en del, så svarar på båda i samma)

Boll: Ägde hennes mamma och hade inte vett nog att kastrera trots att hon gick fritt ute så det kom tre oplanerade kattungar. Boll hade en hel del egenheter för sig (kallades då skämtsamt för IQ Badboll), nästlade sig in i hjärtat och blev kvar. Tyvärr blev mamman påkörd ett halvår senare, sedan dess har jag bara haft innekatter med kontrollerad utevistelse. Boll är väldigt känslig, mjuk och försiktig. När hon är sugen på gos så blir det gos, om hon så ska behöva lägga sig mitt i det man håller på med. Är hon inte på goshumör så blir det ett väldigt gnyende om man trots det försöker övertyga henne.

Kakan: Farmors katt Monstret hade valt ut mig som favorit (det fanns en anledning till hennes namn när andra hanterade henne), så farmor tyckte att jag absolut skulle ha en av hennes ungar. När det så plötslig kom ut maskade ungar var jag snabb att tinga en, eftersom jag alltid gillat den färgen. Kakan flyttade hem till mig tre månader senare och var ett förjävligt yrväder. Självständig och orädd, men använde klor och tänder direkt när hon inte fick precis som hon ville. Det har krävts en hel del träning för att hon ska gå med på att hanteras normalt, men idag är hon helt fantastisk (med mig, ska tilläggas). Vem som helst kan dock inte ta henne, blir hon upplyft av någon annan när hon inte vill så vrålar hon som en stucken gris :D . Namnet kommer från när hon som nyinflyttad hoppade upp på köksbänken och började sätta i sig muffins, hon heter egentligen Kakmonstret. Kakan älskar koppelpromenader, och sätter gärna iväg längs de små stigarna i stråket av träd intill lägenhetshuset. När man tar fram selen och skakar på den så kommer hon farande och börjar studsa mot ytterdörren samtidigt som hon piper lyckligt.

Fisken: Hade länge velat ha en oriental eller siames och när jag flyttat till större lägenhet samt klarat av första terminen på min utbildning så bestämde jag mig för att börja leta. Valet föll på en chokladbrun liten parvel med krångligt söndagsnamn. Hemma fick han först gå under namnet Lillebror, vilket inte funkar i vardagen i längden. Så det blev "Kissen" -> "Stissen" -> "Fissen" -> "Fisken". Han har dock väldigt många namnvarianter, där de vanligaste utöver Fisken är Biscuit och Passi (som ingen vet var det kommer ifrån). Fisken är en riktig mespropp, som får julgranssvans av minsta lilla. Han ska helst sova på ens ben i sängen, och är ingen människa där så gräver han grottor i täcket istället. Han är väldigt verbal (typiskt för rasen), älskar att leka med vippor och lägger sig gärna i knät.


Det får bli lite instagrambilder eftersom jag inte flyttat över något från photobucket än. Måste släpa fram studioprylarna snart och fota lite nytt.

Boll:
11809904_1636059319942176_533773031_n.jpg


Kakan
20590133_1238765802900928_1471972471585374208_n.jpg


Fisken:
12141869_979341248768109_1515388567_n.jpg
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 643
Senast: Kaching
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
2 991
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Min finaste älskade lilla katt vid namn Katten fick somna in igår. Det gick lugnt och fint till men nu gråter jag floder. Hur hanterar...
2 3
Svar
53
· Visningar
10 834
Senast: LevelSkin
·
Övr. Katt Tjo :) Vi tog över en katt som nu har bott hos oss i snart en tre veckor. Farfars katt, men då farfar blev sjuk så var katten lamnad...
Svar
1
· Visningar
1 211
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp