cassina

Trådstartare
Jag har inga egna barn. Är gudmor till mitt syskonbarn som nu är vuxen med egna barn.
På makens sida finns flera syskonbarn som oxå har barn.
Det börjar bli många barn som vi ger både julklappar och presenter. Jag känner att det blir mycket pengar. Min make tycker att vi slutar ge alla. Förutom om vi ses vid tillfället.
Jag håller med men får dåligt samvete speciellt vad det gäller mitt gudbarn och hennes barn.

Hur gör ni andra?
 
Jag har inga egna barn. Är gudmor till mitt syskonbarn som nu är vuxen med egna barn.
På makens sida finns flera syskonbarn som oxå har barn.
Det börjar bli många barn som vi ger både julklappar och presenter. Jag känner att det blir mycket pengar. Min make tycker att vi slutar ge alla. Förutom om vi ses vid tillfället.
Jag håller med men får dåligt samvete speciellt vad det gäller mitt gudbarn och hennes barn.

Hur gör ni andra?
Tycker att presenter vid kalas fungerar fint :) dvs om de bjuder på fika (eller man ses till jul) så blir det present, annars inte. (mina småbröder är undantagna från regeln så långt)
 
I vår släkt brukar vi ge till syskonbarn fram till ca 18 år, men inte till syskonbarnens barn ens om man ses på julafton. Men blir man bjuden på födelsedagskalas där just ett barn är i fokus brukar det bli undantag för det blir så konstigt att komma utan present, men måste ju inte vara något dyrt.
Vi har inga gudbarn/gudföräldrar i släkten men tänker att det kanske är en lite mer speciell relation?
 
I vår släkt brukar vi ge till syskonbarn fram till ca 18 år, men inte till syskonbarnens barn ens om man ses på julafton. Men blir man bjuden på födelsedagskalas där just ett barn är i fokus brukar det bli undantag för det blir så konstigt att komma utan present, men måste ju inte vara något dyrt.
Vi har inga gudbarn/gudföräldrar i släkten men tänker att det kanske är en lite mer speciell relation?
Mitt gudbarn och hennes barn har ju en lite extra speciell plats i mitt hjärta.
Men vill samtidigt behandla alla syskonbarn och deras barn lika. Så det får bli någon liten present när vi ses.
 
I närmaste familjen är det så få barn och dom köper jag mer än gärna till, med vänners barn (inte heller många, så inget problem där egentligen, än) men där tänker jag nog att jag köper presenter om jag blir dit bjuden på kalas :) Jag har inga egna barn.
 
Jag ger bara present/julklapp till mina två (och enda) syskonbarn (men dom är 2 år och 5 år, gissar presenter kommer slutas ge när dom blir stora?) och min lillasyster som är 12. Mina andra vuxna syskon eller kusiner (eller deras barn) får inget.
 
Jag ger till mina kusiner.
Inte till syskonbarn.
Sambon ger sina syskonbarn.
Är ingen jultomte som delar ut paket till höger och vänster 😅
Nyfiken fråga: Hur har du tänkt när du ger till dina kusiner men inte till dina egna syskons barn? Står du närmare dina kusiner?

Kl
Jag har nästan ingen kontakt med mina släktingar så ger inte nåt till nån. (Skulle inte ha råd heller. Har över 40 förstakusiner så ... ehm ... 💸 )
Har ett fadderbarn som behöver det bättre.
 
Nyfiken fråga: Hur har du tänkt när du ger till dina kusiner men inte till dina egna syskons barn? Står du närmare dina kusiner?

Kl
Jag har nästan ingen kontakt med mina släktingar så ger inte nåt till nån. (Skulle inte ha råd heller. Har över 40 förstakusiner så ... ehm ... 💸 )
Har ett fadderbarn som behöver det bättre.
Första kusin? Vad betyder det? Aldrig hört...
 
Nyfiken fråga: Hur har du tänkt när du ger till dina kusiner men inte till dina egna syskons barn? Står du närmare dina kusiner?

Kl
Jag har nästan ingen kontakt med mina släktingar så ger inte nåt till nån. (Skulle inte ha råd heller. Har över 40 förstakusiner så ... ehm ... 💸 )
Har ett fadderbarn som behöver det bättre.

Mina syskonbarn är små, jag undviker barn i den mån jag bara kan.
Kusinerna är tonåringar, betydligt roligare att umgås med dem.
 
Nyfiken fråga: Hur har du tänkt när du ger till dina kusiner men inte till dina egna syskons barn? Står du närmare dina kusiner?

Kl
Jag har nästan ingen kontakt med mina släktingar så ger inte nåt till nån. (Skulle inte ha råd heller. Har över 40 förstakusiner så ... ehm ... 💸 )
Har ett fadderbarn som behöver det bättre.
Fast många växer ju upp med kusiner som "nästintill syskon", så jättekonstigt är det väl inte?
 
Mitt syskonbarn står mig nära så hon får presenter, julklappar och jag sparar lite pengar till henne varje månad.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 598
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 357
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 710
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp