Presentkorg till mamma

Zinfernia

Trådstartare
Okej Buke, jag behöver tips och idéer.

Jag ska åka bort nästa vecka och min mamma ska passa min katt. Hon kommer att åka över till min lägenhet två gånger om dagen för att ge frukost och kvällsmat, samt spendera några timmar här åt gången så att katten får sällskap.

Jag tänkte därför sätta ihop en presentkorg till henne som tack för hjälpen och ställa den i köket som överraskning. Jag tänkte köpa lite allt möjligt, både lite ätbara saker hon kan ha under tiden hon håller katten sällskap och annat som ren present.

Tips på vad jag kan fylla den med? Hon äter inte kött, avskyr blommiga/söta dofter (på hudkrämer och liknande), unnar sig nästan aldrig något inom skönhet åt sig själv (till skillnad från hennes dotter StorSlösarn 😆) men äter gärna ostar och liknande.
Vad kan jag köpa som klarar att stå framme i rumstemperatur under åtminstone en dag?
 
Okej Buke, jag behöver tips och idéer.

Jag ska åka bort nästa vecka och min mamma ska passa min katt. Hon kommer att åka över till min lägenhet två gånger om dagen för att ge frukost och kvällsmat, samt spendera några timmar här åt gången så att katten får sällskap.

Jag tänkte därför sätta ihop en presentkorg till henne som tack för hjälpen och ställa den i köket som överraskning. Jag tänkte köpa lite allt möjligt, både lite ätbara saker hon kan ha under tiden hon håller katten sällskap och annat som ren present.

Tips på vad jag kan fylla den med? Hon äter inte kött, avskyr blommiga/söta dofter (på hudkrämer och liknande), unnar sig nästan aldrig något inom skönhet åt sig själv (till skillnad från hennes dotter StorSlösarn 😆) men äter gärna ostar och liknande.
Vad kan jag köpa som klarar att stå framme i rumstemperatur under åtminstone en dag?
Kanske någon veckotidning?
 
Plantera en liten ostbricka och något gott att dricka i kylen. Fyll korgen med choklad, frukt, någon trevlig hudvårdskräm (om hon ändå uppskattar det) etc och en lapp med hint om att titta i kylskåpet.

Så tänkte jag också, sätt den i kylen 😊.
Tycker det där låter som ett bra innehåll :).
Ett par fina, gosiga strumpor kanske? Att mysa i nu till hösten/vintern. Plus en bok kanske.
 
Tack för tips! 😃 Jag har rätt fullt i kylen så jag sätter inte gärna in något där utan vill ha det ute.
Möjligen får jag in någon flaska 😅
 
Har du möjlighet att ha det utomhus nånstans lr typ i ett uterum? Då kanske det håller sig mtp temperatur. Annars så kanske, bok, tidning, nötter, fancy chips, presentkort på ostbutik och tillbehör som inte måste stå kallt i korgen, typ marmelad, kexs, något gott drickbart, fina ljus, servetter, en liten ostkniv/marmeladsked, en fin bricka, en liten mysig sjal lr filt kanske.
 
Okej Buke, jag behöver tips och idéer.

Jag ska åka bort nästa vecka och min mamma ska passa min katt. Hon kommer att åka över till min lägenhet två gånger om dagen för att ge frukost och kvällsmat, samt spendera några timmar här åt gången så att katten får sällskap.

Jag tänkte därför sätta ihop en presentkorg till henne som tack för hjälpen och ställa den i köket som överraskning. Jag tänkte köpa lite allt möjligt, både lite ätbara saker hon kan ha under tiden hon håller katten sällskap och annat som ren present.

Tips på vad jag kan fylla den med? Hon äter inte kött, avskyr blommiga/söta dofter (på hudkrämer och liknande), unnar sig nästan aldrig något inom skönhet åt sig själv (till skillnad från hennes dotter StorSlösarn 😆) men äter gärna ostar och liknande.
Vad kan jag köpa som klarar att stå framme i rumstemperatur under åtminstone en dag?

Böcker som redan nämnts tycker jag är bra förslag, en god choklad och kanske ett extra lyxigt kaffe eller te beroende på vad hon gillar? Finns ju många tebutiker som också säljer kaffe på lösvikt och en lyxig choklad till är ju aldrig fel. Om hon dessutom ska vara hos dig några timmar varje dag så kan det vara kul med några böcker att läsa. Om hon gillar att lösa korsord så kan också en korsordstidning vara kul eller en tidning om något specialintresse som matlagning, hus och hem eller vad hon nu kan tänkas gilla. Jag hade tänkt tidsfördriv och något gott att äta/ dricka iallafall som utgångspunkt.
 
Som mamma skulle jag bli irriterad på min dotter om hon känner att hon måste handla en presentkorg för att kompensera mig för att jag skulle vara kattvakt. Men skulle bli larvigt glad för något hembakat typ. Och beroende på hur mamma är och gillar, någon slags sysselsättning för timmarna där kanske vore bra.
 
Som mamma skulle jag bli irriterad på min dotter om hon känner att hon måste handla en presentkorg för att kompensera mig för att jag skulle vara kattvakt. Men skulle bli larvigt glad för något hembakat typ. Och beroende på hur mamma är och gillar, någon slags sysselsättning för timmarna där kanske vore bra.

Jag tror ju iofs att @Zinfernia gör det för att hon är tacksam, och inte för att hon känner att hon måste? Är väl em jättefin tanke! Jag hade blivit glad!
 
Jag tror ju iofs att @Zinfernia gör det för att hon är tacksam, och inte för att hon känner att hon måste? Är väl em jättefin tanke! Jag hade blivit glad!
Absolut, det förstår ju jag också, men i min relation med mina barn - också det jag utgår från i mitt svar är det självklart att jag ställer upp och vill. Och jag tycker inte mina barn behöver k ö p a något åt mig för det. Fin tanke, uppskattar mer att dotter tagit sig tiden att tänka efter vad jag uppskattar. Alla är vi olika, alla gillar olika :)
 
Tusen tack för alla tips! 🙌 Jag tänker precis så som några av er föreslagit, något att äta och tidsfördriv. Plus någon handkräm eller liknande som jag vet att hon gärna använder om hon får, men aldrig skulle köpa till sig själv 😉 choklad, nötter, böcker och liknande är superbra, det kommer hon att gilla!

@honung jag har varken tid eller lust att baka något, jag betalar hellre för något färdigt och lägger min tid på annat.
Jag är givetvis inte skyldig på något sätt att kompensera min mamma men med tanke på att hon åker fram och tillbaka två gånger per dag, flera dagar på raken och dessutom spenderar flera timmar hos mig för att min katt inte ska vara alltför ledsen så tycker jag att det är kul att ge något tillbaka.

Och tro mig - skulle jag försöka mig på att fixa något hembakt skulle min mamma förmodligen tillbringa alla timmar här sittandes på toaletten.
 
Precis så. Jag hade själv uppskattat något sådant om jag hade ägnat flera timmar och resor per dag att ta hand om någon annans husdjur 😊

Exakt. Jag passar gärna andras husdjur utan ersättning men får jag något för det blir jag jätteglad. Oavsett då om det är något hemgjort eller köpt.

Vad gäller skönhetsgrejor, kanske något hudvårdsset? Jag tänker kanske en uppsättning Paula's Choice i reseförpackning? De av hennes produkter som har någon doft luktar ju väldigt svagt och de flesta luktar ju inget alls.

Vad gäller en ev handkräm hade jag köpt Klairs Rich Moist Soothing Cream. Den går ju att använda överallt.
 
Exakt. Jag passar gärna andras husdjur utan ersättning men får jag något för det blir jag jätteglad. Oavsett då om det är något hemgjort eller köpt.

Vad gäller skönhetsgrejor, kanske något hudvårdsset? Jag tänker kanske en uppsättning Paula's Choice i reseförpackning? De av hennes produkter som har någon doft luktar ju väldigt svagt och de flesta luktar ju inget alls.

Vad gäller en ev handkräm hade jag köpt Klairs Rich Moist Soothing Cream. Den går ju att använda överallt.
Min mamma är så totalt ointresserad av hudvård, hon kan på sin höjd tänka sig använda handkräm/bodylotion 😅 men klairs får jag kolla! Ska dra till närmaste köpcentrum imorgon och försöka få ihop något bra 😁
 

Liknande trådar

Äldre Någon som vet om det finns någon typ av adblocker eller liknande som förhindrar att kända bluff företag/oseriösa företag kommer upp i...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: Aliche
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 616
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp