Presidentvalet i USA - 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, här var det gott om ideologi ser jag.

Vad menar du med rättigheten att rösta i allmänna val? Tänker du på dömda brottslingar då, eller annat?

Undrar även vad du menar med rättighet till bostad, kan du definiera?
Samma sak med rätten till utbildning?

Vem saknar rätt till religionsfrihet tänker du, och varför?

Och angående tvång till att gifta sig med nån, tänker du på hederskultur/arrangerade giftermål eller nått annat nu? Och vilka rättigheter kring detta är det som saknas och hur?

Rörelsefrihet inom orten eller landet, vilka begränsande lagar eller regler tänker du på?

Och slutligen för ditt inledande stycke, vilka rättigheter är det du tänker på som kvinnor eller män saknar i USA som det andra könet har?

Många saker varierar mellan delstater, men vad syftar du på mer specifikt i denna fråga? Att rika människor inte drabbas av lagar och regler på samma vis som fattiga och medelklass är förstås något av en universiell sanning i hela världen. Men du kanske menade nått annat också?

Jag tror mig förstå att @skogaliten egentligen syftar på om rättigheterna kränks eller respekteras. Alla människor har mänskliga rättigheter (det är ju själva kärnan i mänskliga rättigheter) - men det innebär inte att de alltid respekteras.
 
Jag tror mig förstå att @skogaliten egentligen syftar på om rättigheterna kränks eller respekteras. Alla människor har mänskliga rättigheter (det är ju själva kärnan i mänskliga rättigheter) - men det innebär inte att de alltid respekteras.
Jag har tyvärr lite svårt att delta på ett bra sätt i den här tråden.
Jag tror inte att en väl genomtänkt argumentation, där även exempel ges, kommer att föra diskussionen framåt, vad avser vad mänskliga rättigheter egentligen innebär, och hur demokrati egentligen ska definieras.
 
Inte alls. Vid det här laget så skulle hans väljare inte bry sig om det fanns en video av honom i en orgy med getter och Al Queda islamister.
Jag tänkte nog snarare på de som inte är hans kärnväljare för de senare skulle definitivt ta det du räknar upp med en klackspark.
 
Första debatten i natt, blir intressant och kanske viktigare än på länge - även om den inte når upp till Nixon-Kennedy. Biden är ingen stor talare direkt, men det blir intressant vad Trump kommer göra. Nu är han inte outsidern som attackerar det politiska etablissemanget utan måste försvara sin politik. Biden har mycket att välja mellan. Blir intressant om Trumps finanser (skatter) kommer upp eller inte.
 
Första debatten i natt, blir intressant och kanske viktigare än på länge - även om den inte når upp till Nixon-Kennedy. Biden är ingen stor talare direkt, men det blir intressant vad Trump kommer göra. Nu är han inte outsidern som attackerar det politiska etablissemanget utan måste försvara sin politik. Biden har mycket att välja mellan. Blir intressant om Trumps finanser (skatter) kommer upp eller inte.
Biden kan väl förhoppningsvis tjäna på att han utmålats som så slö, för är han bara lite piggare än normalt så levererar han. Hoppas dock inte att han ska försöka sig på att vara för "tuff", för det framstår mest som konstlat. Och Trumps finanser lär väl komma upp, frågan är om det spelar roll alls.
 
Det blev mer invektiv än debatt.
Framför allt Donald Trump klarar inte av att svara på enkla frågor.

Jag har bara sett några enstaka små klipp. Otroligt pinsamt uppförande från Trumps sida! Han vägrar ju debattera på riktigt. Biden hakar på. Vad ska han göra? Han skulle framstå som svag och mesig om han följde debattreglerna och försökte hålla en schysst debatt i det läget. Otroligt pinsamt för USA!
 
Okej, det mest fruktansvärda var att Trump fortfarande inte kan fördöma white supremacy, och när Proud Boys nämndes som exempel så föreslog han att de skulle stand-by istället för att döma ut dem... och att han fortsätter att döma ut det potentiella valresultatet. För Bidens del var det olyckligt att han inte kunde stå emot kommentarerna om sin son, men han avrundade åtminstone snyggt. Men fy fan vilken jävla sörja, det är tragiskt att det snarare blir ett val mellan en demokrati eller något annat.
 
Okej, det mest fruktansvärda var att Trump fortfarande inte kan fördöma white supremacy, och när Proud Boys nämndes som exempel så föreslog han att de skulle stand-by istället för att döma ut dem... och att han fortsätter att döma ut det potentiella valresultatet. För Bidens del var det olyckligt att han inte kunde stå emot kommentarerna om sin son, men han avrundade åtminstone snyggt. Men fy fan vilken jävla sörja, det är tragiskt att det snarare blir ett val mellan en demokrati eller något annat.

USA är definitivt på väg bort från att vara en demokrati med Trump vid rodret...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp