Presidentvalet i USA - 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
1601672392694.png
 
Den tanken är skrämmande, men då så många av människorna runt Trump också testat positiva, känns det mindre troligt att han bara fejkar. Nåt annat vore fullständigt bisarrt - omän inte otänkbart.....
Vore väldigt otroligt att det vore fejkat med själva diagnosen, däremot så återfinns det väl teorier om att han kanske är i sämre skick än han ger sken av, eller att han överdriver.
 
Såg igår klipp av något zoom-möte (eller liknande) för de som inte hade beslutat sig för vem de skulle rösta på efter debatten. En hel del av dem hade otrevliga saker att säga om Trump (förståeligt!) och tyckte inte särskilt om debatten.
Men ändå så svarade några av dem att de inte hade bestämt sig efter ha sett debatten.
Alltså, det kändes som att de kallade Trump idiot för att sedan säga att de kanske trots det skulle rösta på honom :confused: Det lät helt snurrigt i mina öron!
Problemet är nog att det återfinns de som röstat/tänker rösta på Trump som hela tiden accepterat att han beter sig rätt illa, men eftersom att han driver frågor som är viktiga för dem (som tex. konservativa domare i högsta domstolen) ser man mellan fingrarna.
 
Spännande att se hur så många jublar över att trumpen är sjuk nu, haha. Såna här saker är alltid bra för att avslöja personers riktiga personlighet.
 
Problemet är nog att det återfinns de som röstat/tänker rösta på Trump som hela tiden accepterat att han beter sig rätt illa, men eftersom att han driver frågor som är viktiga för dem (som tex. konservativa domare i högsta domstolen) ser man mellan fingrarna.

Det är ganska lätt att inse att alla dessa politiker på den här nivån beter sig (mer än) rätt illa. Om jag bodde i USA skulle jag ge exakt 0 f*cks om exakt på vilket sätt den ena eller andra uttryckte sig snällt, dumt, oartigt eller storartat (eller inte). Jag skulle bry mig om vilka lagar, regler, politik som faktiskt fördes och påverkades. Följande personer är hemska människor:

Bush (ja, hela klanen dvs)
Obama
Clinton (båda)
Trump
Biden
Kamala
Sanders
Mfl.

Valet att få in en bra/schysst snubbe/tjej som POTUS finns inte. Det enda som återstår är vilka lagar eller politik man tror kommer påverkas i den riktningen man vill.


Jag kan inte se en enda jubla härinne för att Donald Trump är sjuk.

Menade inte på det här forumet, skulle kanske förtydligat.
 
Den tanken är skrämmande, men då så många av människorna runt Trump också testat positiva, känns det mindre troligt att han bara fejkar. Nåt annat vore fullständigt bisarrt - omän inte otänkbart.....

Det är rätt tankeväckande att Donald Trump skapat en miljö, där allt som kommer från Vita Huset ger som första tanke: "Det här är en lögn. Vad kan han vinna på detta?"

Men jag håller med, det ser ut som om toppen i den republikanska administrationen lyckats smitta varandra. I söndags. Vid det här tillfället:

__trumpcovid.jpg
 
Jo den kan flyttas, men det är krångligt och det behövs flera steg.
Än svårare är det att flytta den 20/1, då en ny president ska sväras in.
Jaha. Måste vara någon som förenklade sanningen där jag läste då.
Men jag uppfattar dig ändå som att det i realiteten inte finns som något verkligt alternativ?
 
Jaha. Måste vara någon som förenklade sanningen där jag läste då.
Men jag uppfattar dig ändå som att det i realiteten inte finns som något verkligt alternativ?
Alla de som redan (post)röstat, då? Hur fungerar det? De har röstat på Trump inte på Pence. Eller tvärtom - många kan nog tänka sig en röst på Pence men inte Trump.

Fö tycker jag det är ledsamt om han blir riktigt sjuk. Jag önskar verkligen inte död på honom. Alls.
 
Jaha. Måste vara någon som förenklade sanningen där jag läste då.
Men jag uppfattar dig ändå som att det i realiteten inte finns som något verkligt alternativ?
Fräshade upp minnet lite i ämnet "flytta valdagen":
Det måste till en lagändring som föreslås av Kongressen, för presidentens godkännande - och slutligen lagförslaget hålla i domstolarna.

Till detta ska man ha hittat ett alternativt valdatum, som tillåter att den nya Kongressen svärs in 3/1, och att den nya presidentens mandatperiod kan börja 20/1 - samt att se till att alla 50 stater kan rösta på samma dag.
För att ändra dessa båda datum räcker det inte att bara ändra lite lagar.

Har man ingen president vald den 20/1, defaultas den nya presidenten till Representanthusets talman - som idag är Nancy Pelosi (D).
 
Fräshade upp minnet lite i ämnet "flytta valdagen":
Det måste till en lagändring som föreslås av Kongressen, för presidentens godkännande - och slutligen lagförslaget hålla i domstolarna.

Till detta ska man ha hittat ett alternativt valdatum, som tillåter att den nya Kongressen svärs in 3/1, och att den nya presidentens mandatperiod kan börja 20/1 - samt att se till att alla 50 stater kan rösta på samma dag.
För att ändra dessa båda datum räcker det inte att bara ändra lite lagar.

Har man ingen president vald den 20/1, defaultas den nya presidenten till Representanthusets talman - som idag är Nancy Pelosi (D).
Ja DET vore ju nåt - Pelosi! (Ifall även Pence blir sjuk...) Nån sa att hon skulle avbsäga sig uppgiften, men jag vet inte hur det skulle gå till eller egentligen varför.
 
Alla de som redan (post)röstat, då? Hur fungerar det? De har röstat på Trump inte på Pence. Eller tvärtom - många kan nog tänka sig en röst på Pence men inte Trump.

Fö tycker jag det är ledsamt om han blir riktigt sjuk. Jag önskar verkligen inte död på honom. Alls.
Man röstar ju på hela paketet så att säga, med vetskapen att vicepresidenten är tänkt att ta över om saker skiter sig fullständigt.
 
VP debatt i natt, Kamala Harris v Mike Pence. Mycket diskussioner om eventuella skyddskärmar, Harris har sagt att hon kräver det, Pence sa först ja, sedan nej och nu ja igen.

1602093106063.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp