Presidentvalet i USA - 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ligger lite efter, kollade först vicepresidentdebatten. Har inte direkt koll på Harris men gillade henne. Nu kollar jag första presidentdebatten och herregud 🤦‍♀️ det är ju pinsamt. Vet inte ens om jag orkar kolla klart. Men varför klagar folk på att Biden inte "klarar av" en debatt? Trump är ju den som skämmer ut sig mest.
 
Jag ligger lite efter, kollade först vicepresidentdebatten. Har inte direkt koll på Harris men gillade henne. Nu kollar jag första presidentdebatten och herregud 🤦‍♀️ det är ju pinsamt. Vet inte ens om jag orkar kolla klart. Men varför klagar folk på att Biden inte "klarar av" en debatt? Trump är ju den som skämmer ut sig mest.

Håller inte med. Båda skämmer ut sig, men på olika vis. Om något så gynnade det Biden att bli avbruten så mycket som han blev, mycket dumt gjort av Trump.

Kamala Harris är en hemsk människa. Precis som de flesta av dessa personer, förstås.
 
Konflikt på P1 har just nu ett mycket bra program om QAnon, som förklarar hur en del av de människor som röstar Trump tänker.

Frågan är: Hur stor är QAnon?
 
Jag tycker Harris verkar vara den desidert bäst lämpade presidentkandidaten av de 4... (ja, jag vet att hon inte är presidentkandidat, men ni vet, Bidens ålder och så). Konstigt nog verkar dock en del män ogilla henne.

Trump och Pence är verkligen hemska, imo, no explanation should be needed...
 
Jag tycker Harris verkar vara den desidert bäst lämpade presidentkandidaten av de 4... (ja, jag vet att hon inte är presidentkandidat, men ni vet, Bidens ålder och så). Konstigt nog verkar dock en del män ogilla henne.

Trump och Pence är verkligen hemska, imo, no explanation should be needed...
Är det verkligen gruppen män som inte gillar Harris? Är det inte mera Republikaner - män och kvinnor - som tycker så, förmodligen för att de ser henne som ett mer svårhanterligt hot än Biden?

Vilka demokrater (eller med demokratisk inriktning) beskriver Harris som hemsk?
 
Är det verkligen gruppen män som inte gillar Harris? Är det inte mera Republikaner - män och kvinnor - som tycker så, förmodligen för att de ser henne som ett mer svårhanterligt hot än Biden?

Vilka demokrater (eller med demokratisk inriktning) beskriver Harris som hemsk?

"en del män" = vissa. Har inte gjort någon större utredning av hurvida de är Republikaner, men låter troligt. Har inte träffat någon kvinna här i Skandinavien som inte gillar henne, hittils...
 
Det är rätt märkligt det där, att hävda att någon är "hemsk", utan att alls kunna berätta vad som gör vederbörande "hemsk".

Jag tycker t.ex. att Ebba Busch Thor, är riktigt hemsk, och förutom att hennes åsikter, t.ex. avseende brott och straff som befinner sig någonstans på medeltiden, att hon ljuger om hennes egentliga intentioner avseende aborter, att hon om något helt verkar sakna ett kristligt sinnelag till sin nästa, med mycket mera, så ser hon ut som en plastinbakad barbiedocka ungefär, jag menar vad har hon för usel stylist liksom? Hennes utseendet är verkligen inget som ger förtroende.

Och så hennes personliga beteende: upprepade hel och halvskandaler i samband med olika kändisfester, användande av statens egendom för personligt bruk, och inte minst, att lura av äldre människor fastigheter alldeles för billigt, och så när farbrorn ändrar sig, någon timme efteråt, skita i det!

Hela upplevelsen av denna person inger mig obehag, varför och på vilket sätt, har jag beskrivit ovan.

Rätt intressant egentlige, när Mona Sahlin gjort en bråkdel av ovanstående skandaler, så såg man till att kasta ut henne ur svensk politik...

Intressant nog, trots att jag inte delar åsikter överhuvudtaget, så har jag svårt att uppleva personen Jimmy Åkesson som "hemsk".
Tvärtom personen ger ett gott intryck, trots sin i det närmaste fascistiska människosyn, och vidriga bruna åsikter, och kappvändandet för få mer makt.

Så hur är nu Harris hemsk?

Kan jag beskriva, så kan andra beskriva, annrs är man bara barnslig.
 
Senast ändrad:
168de4327b76d350cbfe2820ecdfdc54fa85146b.pnj

Bra poäng, det är lätt att behandla en sjukdom när man har en läkare tillgänglig 24/7 och tillgång till allt man kan behöva (eller inte ens behöva) :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp