Presidentvalet i USA - 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
TrumpCampaign-12.jpg
 
Jag undrar vad hans twittrande kommer innehålla när han inte längre behöver ta hänsyn till att han är president... Hur mycket kommer det underminera funktionellt styre och saklig debatt då?
 
Jag undrar vad hans twittrande kommer innehålla när han inte längre behöver ta hänsyn till att han är president... Hur mycket kommer det underminera funktionellt styre och saklig debatt då?

Han kommer fortsätta att försöka behålla sina supportrar tror jag. Jag tror inte att det blir så stor skillnad. Han verkar inte ha tagit så stor hänsyn till att han är president...
 
Är detta en nyhet för nån här att presidenter tjänar bra kosing efter de har lämnat posten? Trump är den enda på överskådlig tid som kan ses ha gjort en förlustaffär på att vara president.
 
Jag undrar över alla dessa lawsuits Trump drar igång - och förlorar. Den som förlorar får ju stå för rättegångskostnader etc och det kan bli stora pengar. Vem betalar detta? Inte skattebetalarna, det kan jag inte tänka mig. Det republikanska partiet? Trump själv?? Men han har ju inga pengar, bara skulder. Vem betalar? Lawsuit efter lawsuit efter lawsuit - som han hela tiden förlorar.
 
Mörkrädd när jag ser vilka personer Biden väljer till sin admin. Men väntat, iofs.

Mer krig, incoming. Mer internetcensur, incoming.
 
Mörkrädd när jag ser vilka personer Biden väljer till sin admin. Men väntat, iofs.

Mer krig, incoming. Mer internetcensur, incoming.
Du får gärna utveckla din mörkräddhet, och t.ex berätta varför Trumps kabinett aldrig skrämde dig.

Och internetcensuren är också spännande. Det kanske blir lite som den dagen då Internet dog, 2018.06.20, enligt framför allt högerkrafter.
 
Du får gärna utveckla din mörkräddhet, och t.ex berätta varför Trumps kabinett aldrig skrämde dig.

Och internetcensuren är också spännande. Det kanske blir lite som den dagen då Internet dog, 2018.06.20, enligt framför allt högerkrafter.

Vet inte varför du antar att Trumps kabinett aldrig skrämde mig, kan du förklara anledningen till det?

Min mörkräddhet är främst för att han tillsätter neocons och neolibs som kommer propagera för mer krig i mellanöstern, ffa Syrien och Iran. Personer vi alla kan vara överens om är fruktansvärda. Om man nu inte älskar krig, iaf.
 
Det kommer nyheter om en extremt intressant vändning i efterspelet till valet i USA.

Ni känner igen namnet Dominion, gissar jag. Samtidigt är Smartmatic säkerligen mindre känt i Sverige.

Dominion är ett av företagen som levererat rösträkningsmaskiner till många amerikanska delstater. Smartmatic är programvaran som ska finnas inuti Dominion-maskinen.

Det är Smartmatic som är kopplingen mellan "fusket i presidentvalet 2020" och "Hugo Chavez, Venezuela", om ni känner igen det.
"Hugo Chavez familj äger Smartmatic" osv...


Nåväl.
I dagarna har det krupit fram att Dominion och Smartmatic förbereder sig för att stämma skiten ur FoxNews, Newsmax och One America News, för falska anklagelser som skadat deras verksamhet, såväl som deras anställda.

Bl.a i ett brev till Sidney Powell, advokat i Trump Campaign, skriver Dominion och kräver att hon ska sluta upp med de vilda och hänsynslösa anklagelserna mot dem.

Smartmatic's koppling till Venezuela ska vara att deras grundare härstamma därifrån, och enligt dem själva så har de inte jobbat tillsammans med Dominion se'n 2007 - se'n dess har det alltså funnit en annan programvara i Dominion-maskinerna, och deras enda inblandning i valet 2020 är ett jobb de gjort åt Los Angeles County.


Blir det en lawsuit, kommer vi få se huruvida det är enklare att bevisa Smartmatic's ickeinblandning, än den inblandning Rudy Giuliani nyligen förgäves försökte bevisa i flera domstolar.

Och vinner man en så'n rättegång kommer det bli dyrt. Även med amerikanska mått.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp