Pressarfötter till symaskin - vilken används när?

Araminta

Trådstartare
Kan någon kunnig hjälpa mig att identifiera dessa pressarfötter? Jag söker egentligen en för blixtlås men blir glad för en guide till övriga när jag ändå är igång. Fötterna kom med vid köp av en begagnad Husqvarana selectronic 6570 för flera år sedan. Tyvärr har manualen försvunnit och Google gör mig bara förvirrad. De finns instansade nummer i fötterna som jag gärna delar om det är till hjälp.
20220527_123502.jpg
 
Kan någon kunnig hjälpa mig att identifiera dessa pressarfötter? Jag söker egentligen en för blixtlås men blir glad för en guide till övriga när jag ändå är igång. Fötterna kom med vid köp av en begagnad Husqvarana selectronic 6570 för flera år sedan. Tyvärr har manualen försvunnit och Google gör mig bara förvirrad. De finns instansade nummer i fötterna som jag gärna delar om det är till hjälp.
Visa bifogad fil 91670
1 är för blixtlås
2 är för vanlig sömnad men ser ut att ha extra bred kanal för breda/tjocka sömmar, t ex när man använder tvillingnål eller syr dekorsömmar/förstärkt söm
5 gissar jag är för att ge bättre glid på vissa tyger
3 gissar jag är för tvillingnål, både den och 4 skulle kunna vara för att sy täta sömnadsveck
6 syns lite dåligt, men ser ut att vara för att sy en smal rullfåll (om det är en ögla på den korta delen). Nål för knappnål ser liknande ute men har en gradering på ovansidan av den långa delen
 
det är svår att se när de ligger upp och ner men här är vad jag tror.

1. blixtlås
2. standard
3. bisenfot
4. rullfot - till tex sammet
5. behöver se den uppifrån
6. ser ut som en knapphålsfot men behöver se den uppifrån, kan även vara en fållfot
 
1 är för blixtlås
2 är för vanlig sömnad men ser ut att ha extra bred kanal för breda/tjocka sömmar, t ex när man använder tvillingnål eller syr dekorsömmar/förstärkt söm
5 gissar jag är för att ge bättre glid på vissa tyger
3 gissar jag är för tvillingnål, både den och 4 skulle kunna vara för att sy täta sömnadsveck
6 syns lite dåligt, men ser ut att vara för att sy en smal rullfåll (om det är en ögla på den korta delen). Nål för knappnål ser liknande ute men har en gradering på ovansidan av den långa delen

det är svår att se när de ligger upp och ner men här är vad jag tror.

1. blixtlås
2. standard
3. bisenfot
4. rullfot - till tex sammet
5. behöver se den uppifrån
6. ser ut som en knapphålsfot men behöver se den uppifrån, kan även vara en fållfot

Buke är fantastiskt! Stort tack båda två :love: Lägger in en bild med fötterna åt andra hållet @Kakis
20220527_130246.jpg
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 647
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
463
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Erfarenheten här verkar ofta vara bättre än den på hälsocentralen kan jag känna så vill höra vad ni vet. Jag börjar ledsna på att ha ont...
Svar
12
· Visningar
8 846
Senast: Javan
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 553
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp