Prestige hopp sadlar

trolltindra

Trådstartare
Hej!
Varit borta från sadeldjungeln en 10 år och behöver nu en hoppsadel till en besvärlig rygg. Nu har jag kommit så långt att jag har fått en Prestige Golden Star att ligga hyfsat. Minskar jag bara ner sätet till 16 tum blir det nog bra. Jag är liten så det funkar.
Undrar nu vem av dessa hopp sadlar från Prestige som har kortast anläggningsyta, mest svängd bom och gärna djupare säte... är dressyrtant.
Jo, jag har hittat en som var bättre, men 30.000:- (Wow sadel) för att användas typ 2-4 ggr veckan är lite onödigt dyrt tycker jag.
 
Vi har en Roma, som har något svängd bom. Bra pris/kvalitét tyckte vi. Nya versailles är något rakare.
 
Härligt! Just fått hem en Golden Star men den åker tillbaka. Inte hel som utlovat. Blivit erbjuden en Roma nu, väntar på pris.
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
939
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Vi ska köpa en ponny som hos nuvarande ägare enbart rids i dressyr och de har därför inte satsat på hoppsadel till honom utan köpt en...
Svar
13
· Visningar
3 788
Senast: Harbor
·
Utrustning Nu har vi jobbat oss igenom lite fler sadlar och fler funderingar har uppstått. När förra wintec 500 var poppis fick jag intrycket av...
Svar
2
· Visningar
818
Utrustning Ute i sadeldjungeln igen. Den här gången med en nyinköpt häst med nya förutsättningar. Han kan inte ha min andra hästs sadlar trots att...
Svar
12
· Visningar
1 781
Senast: Amaryllis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp