pris för hovslagare?

M

Mina

någon som vet vad hovslagarföreningen rekommenderar sina hovslagare att ta betalt för skoning (inkl. körning odyl.)?
 
De flesta jag vet om tar 500 för verkning o skoning. Sen tillkommer bensinpris.
 
Häromkring så tar utbildade hovslagare 800+ för en helskoning.
 
De får inte sätta något sådant rekommendationspris pga "konkurrenslagen"...
Men när jag pratade med en hovslagare (mäster) på eurohorse mässan så sa han, hmm, var det 800:- eller 1000:- tror jag. Och för verkning 300:- eller 500:-..
oj, jag har inte särskilt bra minne :D
 
Fast de har en sådan prislista internt (kanske olagligt då???), min hovslagare visade den för mig, kommer dock inte ihåg priserna, vet bara att det var mer än han tar och det är 650:- för helskoning inkl. skor och resa.
mvh Maria
 
Jag vet också att det finns en sådan lista. Det finns tydligen hos veterinärerna också...

Tror att det "rekommenderade" priset på helskoning ligger på dryga 800 kronor.
 
800 kr är det rekommenderade priset för en helskoning, till det kommer eventuell resa...
 
Då kommer jag jättebilligt undan för min hovis tar 450:- för en helskoning, 100:- till för skor alltså i dyraste fallet 550:- och då ingår resa.

:banana: :banana: :banana: :banana:
 
Min hovis tar 700:- för helskoning, tappskor kommer han ut och slår på gratis! Vilket är tur, periodvis flyger dojjorna av var och varannan dag känns det som :crazy:(typiska fullblodshovar......)
 
Min tar 520 kr för verkning+skoning runtom
Bara verkning 150 kanske?
Verkning+skoning fram tror jag 300-350 kr
Tappskor gratis
 
Jag betalar 900 kr för helskoning (varmskoning) och 350 kr för verkning. Inkl moms och resa. Svindyrt, men han är suverän och har utbildning och tävlar dessutom i skoning.
 
Min hovis tar ca. 460:-inkl. resekostnaden för skoning, jag köper skorna själv.
Verkning vet jag ej :confused:

Sen är alla dyrare runt här.
Ca. 750:- och då ingår skor.
 
Jag betalar 450:- gratis resa och gratis tappskor om hon skulle tappa innan hon skall skos om igen!

Kram Favina :bump:
 
Min hovslagare (ansluten till hovsl.föreningen) tar 700:- för helskoning, resa ingår. 550:- för enbart fram och 250:- för verkning. Tappskor 50:- (Resor ingår).

Helskoningen har hon höjt med 100:-/år sen -99... :crazy: (fick nu senast reda på att hon ska höja lika mkt i januari..:eek:)

Har ny som vill sko vinafina (jobbar på klinik), men han är för jäkla svår att få tag på - och jäkla dyr, men gör ett J*la bra jobb! Tyvärr fick jag fick ta gamla hovis denna gången också. Har redan tappat en sko...*SUCK*
 
Min tar 450 kr för jobbet, 140 kr för skor, 80 kr för brodd, 190 kr för sulor + rese ersättning.

Ja tur man är ekonomiskt oberoende, eller hur var nu det där :confused:
 
Jag har ÄNTLIGEN hittat eb hovslagare som är SUPER duktig, kommer i tid och som tar OK för jobbet.

350 för verkning alla fyra + skor fram
700 för verkning alla fyra + fyra skor

Inkl. körningen

//Becky
 
min hovslagare tar 350kr för skoning på alla 4 utan skor. 100kr tillm ed skor.
verkning 150kroch verkning av shettis 100kr. då ingår körning. men eftersom han bor ganska nära mig så blir inte körningne så dyr. tror han tar mera om det är längre bort

och JA han är utbildad! har för mig han gått på slu
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·
Hästvård Undrar vad ni betalat vid tandvård 2023? Räknade lite på DV:s hemsida och om det krävs större åtgärder i hästens mun skulle det landa på...
Svar
11
· Visningar
1 087
Senast: Meglio
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 514
Senast: Stereo
·
Samhälle Hur vet man vart man ska bo? Jag är så förvirrad och önskar så att jag hittar hem. Var? Vet inte... Måste det vara Sverige? Nä? Men jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 262
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp