Pris för privatlektion

Förståerligt att inte alla vill låna ut sin transport utifrån ffa ditt läge med okänd häst och dig som ovan att både lastträna och köra häst osv.
Du kan ju kolla upp ridskolan på skrittavstånd ang träningsmöjligheter .
Det finns ingen ridskola på skrittavstånd från stallet. Det enda som finns är en privat ridbana.
 
@Magiana det är ju som många reflekterat över allmänt : Du får se till situation och möjligheter och prioritera utifrån vad som väger tyngst. Sällan allt går att få, ffa inte utifrån lånad häst. Det gäller alla.
Du kan som sagt få prioritera om och tex pendla långt istället för bättre möjligheter att hitta medryttarhäst där träningsmöjligheter finns på ett enklare sätt för dig .
 
Du kan inte helt enkelt bli medryttare inne i Örebro på någon häst som står på anläggning , det söks ständigt medryttare vad jag sett :) vet ju inte hur långt ifrån du bor men finns ju gått om större stall om du kan åka en bit?
 
@Magiana det är ju som många reflekterat över allmänt : Du får se till situation och möjligheter och prioritera utifrån vad som väger tyngst. Sällan allt går att få, ffa inte utifrån lånad häst. Det gäller alla.
Du kan som sagt få prioritera om och tex pendla långt istället för bättre möjligheter att hitta medryttarhäst där träningsmöjligheter finns på ett enklare sätt för dig .
Jag fick bara två svar på min medryttarannons, så det var ju inte så mycket. En av dem tackade dessutom för visat intresse när jag inte uppfyllde vissa kriterier.

Det finns ju åtminstone några anläggningar inom det område jag sökte inom, men fick inte svar från någon på dessa ställen.

Du kan inte helt enkelt bli medryttare inne i Örebro på någon häst som står på anläggning , det söks ständigt medryttare vad jag sett :) vet ju inte hur långt ifrån du bor men finns ju gått om större stall om du kan åka en bit?
Jag har 6 mil till Örebro. Det är definitivt för långt bort.
 
Jag fick bara två svar på min medryttarannons, så det var ju inte så mycket. En av dem tackade dessutom för visat intresse när jag inte uppfyllde vissa kriterier.

Det finns ju åtminstone några anläggningar inom det område jag sökte inom, men fick inte svar från någon på dessa ställen.


Jag har 6 mil till Örebro. Det är definitivt för långt bort.

Som sagt behöver du ju kunna prioritera . Endera acceptera att det viktigaste för dig är nära. Och då får du acceptera att allt inte blir som du helst vill med hästmaterial, möjligheter för träning osv. Eller så acceptera/prioritera att leta vidare och få pendla längre än du tänkt dig.
 
Jag fick bara två svar på min medryttarannons, så det var ju inte så mycket. En av dem tackade dessutom för visat intresse när jag inte uppfyllde vissa kriterier.

Det finns ju åtminstone några anläggningar inom det område jag sökte inom, men fick inte svar från någon på dessa ställen.


Jag har 6 mil till Örebro. Det är definitivt för långt bort.
Men är det verkligen för långt? Hittar du någon på rätt sida kanske det är 4,5 - 5 mil, jag vet dom som haft egen häst med 4 mils resväg till.
Kanske skulle det kunna vara värt för dig om du verkligen vill rida annat än skogsmulle?
 
Men är det verkligen för långt? Hittar du någon på rätt sida kanske det är 4,5 - 5 mil, jag vet dom som haft egen häst med 4 mils resväg till.
Kanske skulle det kunna vara värt för dig om du verkligen vill rida annat än skogsmulle?
Jag ska egentligen inte svara för @Magiana men gör så ändå och hoppas att hon inte tar illa upp.
Eftersom hon i nuläget mår rätt dåligt, har problem med energin och har svårt att ta sig för saker så är inte en lång resa till en medryttarhäst det bästa. Det blir dessutom rätt dyrt bara i reskostnad samt att hästar som står på anläggning ofta är belagda med en kostnad för medryttaren.
 
Jag ska egentligen inte svara för @Magiana men gör så ändå och hoppas att hon inte tar illa upp.
Eftersom hon i nuläget mår rätt dåligt, har problem med energin och har svårt att ta sig för saker så är inte en lång resa till en medryttarhäst det bästa. Det blir dessutom rätt dyrt bara i reskostnad samt att hästar som står på anläggning ofta är belagda med en kostnad för medryttaren.
Nu verkar det ju vara ett av ts absoluta livsmål att få rida en häst hon kan träna och tävla med och den möjligheten finns antagligen 5 6 mil bort. Vad jag sett så vill inte alla ha betalt, jag red en hoppehäst gratis,en som tävlade högt upp i klasserna.
 
Jag ska egentligen inte svara för @Magiana men gör så ändå och hoppas att hon inte tar illa upp.
Eftersom hon i nuläget mår rätt dåligt, har problem med energin och har svårt att ta sig för saker så är inte en lång resa till en medryttarhäst det bästa. Det blir dessutom rätt dyrt bara i reskostnad samt att hästar som står på anläggning ofta är belagda med en kostnad för medryttaren.

Så kan det vara och jag skulle nog säga att 99,99 % av svarande i tråden ser till och är införstådda med detta.
Det fråntar fortfarande inte faktumet att @Magiana måste se till just sin egen situation och utifrån det välja/prioritera vad som väger mest/är mest rimligt. Väldigt mycket energi går åt till att vara frustrerad över saker man inte kan få . Där har många möjligheter föreslagits utifrån premissen att det är väldigt få förunnat allmänt att få exakt det man helst vill . Alla som svarar försöker bidra med tips och möjligheter att kunna prioritera vissa saker utifrån det.
 
Nu verkar det ju vara ett av ts absoluta livsmål att få rida en häst hon kan träna och tävla med och den möjligheten finns antagligen 5 6 mil bort. Vad jag sett så vill inte alla ha betalt, jag red en hoppehäst gratis,en som tävlade högt upp i klasserna.
Det är inte alls säkert att det finns lämpliga hästar på längre avstånd. Jag är sedan länge medlem i ett par grupper på FB med annonser där folk lägger in annonser om medryttarhästar och jag har hittills inte sett något som jag känt att det hade varit värt att åka långt för.

Dessutom är ork en bristvara som jag behöver ta hänsyn till. Det är motigt för mig att åka till stallet varje gång. Men jag gör det ändå. Och att då slippa sitta i bilen i flera timmar är värt mycket.
 
Det är inte alls säkert att det finns lämpliga hästar på längre avstånd. Jag är sedan länge medlem i ett par grupper på FB med annonser där folk lägger in annonser om medryttarhästar och jag har hittills inte sett något som jag känt att det hade varit värt att åka långt för.

Dessutom är ork en bristvara som jag behöver ta hänsyn till. Det är motigt för mig att åka till stallet varje gång. Men jag gör det ändå. Och att då slippa sitta i bilen i flera timmar är värt mycket.
Fast om det finns lämpliga hästar på lite längre håll, så kanske bilåkandet tar mindre energi från dig än vad din nuvarande frustration gör? Om man har en dröm som är viktig för en, så måste man oftast anstränga sig en hel del för att nå den. Så är det nog för oss alla.
 
Det är inte alls säkert att det finns lämpliga hästar på längre avstånd. Jag är sedan länge medlem i ett par grupper på FB med annonser där folk lägger in annonser om medryttarhästar och jag har hittills inte sett något som jag känt att det hade varit värt att åka långt för.

Dessutom är ork en bristvara som jag behöver ta hänsyn till. Det är motigt för mig att åka till stallet varje gång. Men jag gör det ändå. Och att då slippa sitta i bilen i flera timmar är värt mycket.
Men då är det ju ditt eget val, möjligheterna finns ju. Vet inte om vi är med i samma grupp men tog en snabbkik och såg bland annat en trygg halvblodsvalack som är utbildad msv dressyr och ett stall med sex hästar där det sökes dressyrintresserad medryttare:)
 
Senast ändrad:
Det är inte alls säkert att det finns lämpliga hästar på längre avstånd. Jag är sedan länge medlem i ett par grupper på FB med annonser där folk lägger in annonser om medryttarhästar och jag har hittills inte sett något som jag känt att det hade varit värt att åka långt för.

Dessutom är ork en bristvara som jag behöver ta hänsyn till. Det är motigt för mig att åka till stallet varje gång. Men jag gör det ändå. Och att då slippa sitta i bilen i flera timmar är värt mycket.
Hur det än är så ökar ju möjligheterna att hitta rätt häst självklart med avståndet. Letar du inom 10 kilometers avstånd från ditt hus lär det ju finnas färre hästar än det gör inom ett avstånd på 50 kilometer. Som ett exempel.
Men det är bara du som kan avgöra vad du är villig att satsa för din dröm, och hur viktig den är för dig.
 
Men då är det ju ditt eget val, möjligheterna finns ju. Vet inte om vi är med i samma grupp men tog en snabbkik och såg bland annat en trygg halvblodsvalack som är utbildad msv dressyr och ett stall med sex hästar där det sökes dressyrintresserad medryttare:)
Jag hade velat välja att inte vara sjuk. Tyvärr går inte det.

Jag hittar då ingen som är utbildad till msv. Den med 6 hästar hittar jag men det står inget om utbildningsnivå och då är det helt ointressant.
 
Jag kan väl säga att jag tidigare ridit en häst som var utbildad till msv c, en annan som var utbildad till st george och sen ytterligare en som var utbildad till st george samt hade gått svår hoppning och svår fälttävlan. dessa hästar red jag alltså i en följd efter varandra. Det är drygt 1½ år sedan den sistnämnda avlivades och jag har sedan dess inte hittat något ens i närheten av detta. Jag trodde liksom att det gick att hitta en häst som var åtminstone lite utbildad, typ LB-LA och som kunde hoppa lite, men det verkar hopplöst svårt. Jag ser inga annonser på det, varken nära eller långt bort.
 
Jag hade velat välja att inte vara sjuk. Tyvärr går inte det.

Jag hittar då ingen som är utbildad till msv. Den med 6 hästar hittar jag men det står inget om utbildningsnivå och då är det helt ointressant.

Du kan ju kanske prova att fråga om utbildningsnivå?

Det är jättemånga gånger som information inte finns, oavsett om det handlar om privata annonser eller verksamhetssidor. Det innebär inte per automatik att det man söker inte finns där, utan att det har glömts att skrivas ut eller att man bara inte skyltar med allt utbud.

Då får man helt enkelt fråga själv om de har det man söker - och ibland har man sån tur att det man söker kanske inte fanns från början, men att mottagaren gillar idén och erbjuder det ändå :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 063
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 767
Senast: Solstig
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 026
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 229
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp