Pris för privatlektion

Mja, det är min åsikt att vilken frisk och normalskapt häst som helst ska kunna ta sig runt en lätt klass i dressyr på åtminstone 50-60%, med adekvat träning. Även skogsmullar. Sedan de kanske inte har gången för att plocka rosetter, men man kommer långt med en ändamålsenlig form, noggranna vägar och att göra övergångar och rörelser på rätt ställen.

så är det ju, men eftersom TS är på LC nivå och saknar träningsmöjligheter osv blir det rätt osannorlikt att TS då ska lyckas utbilda hästen .
 
så är det ju, men eftersom TS är på LC nivå och saknar träningsmöjligheter osv blir det rätt osannorlikt att TS då ska lyckas utbilda hästen .
Till och med i LC så ska man ju kunna galoppera genom en kortsida i stadig form - kan vara nog så svårt för en travare.
 
Jag kan väl säga att jag tidigare ridit en häst som var utbildad till msv c, en annan som var utbildad till st george och sen ytterligare en som var utbildad till st george samt hade gått svår hoppning och svår fälttävlan. dessa hästar red jag alltså i en följd efter varandra. Det är drygt 1½ år sedan den sistnämnda avlivades och jag har sedan dess inte hittat något ens i närheten av detta. Jag trodde liksom att det gick att hitta en häst som var åtminstone lite utbildad, typ LB-LA och som kunde hoppa lite, men det verkar hopplöst svårt. Jag ser inga annonser på det, varken nära eller långt bort.
Nu är min häst såld och i fel geografiska område men du hade förmodligen kategoriserat en annons efter medryttare till henne som ointressant utifrån beskrivninge . Den hade beskrivit en pigg gudasnäll, orädd, islandshäst som de flesta med ridvana och som kan hantera och riktat sig till folk över 18 år.

Bakom beskrivningen fanns en häst där utbildnignsnivån knappast kunde kategoriseras genom tävlingsklasser, men visst hade du kunnat tävla både LC och LB på henne utan vidare. Hon kunde rörelserna upp till Msv C eller så. Är man inte ute efter någon ska träna /tävla på en viss nivå så är det ointressant att ta med det och det är sällan man söker medryttare för det ändamålet.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 063
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
1 767
Senast: Solstig
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 026
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 230
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp