Pris för inackordering?

KLilja

Trådstartare
Hej!
Jag har fått frågan om att inackordera en minishettis men vet inte alls vad jag ska ta för pris 😅
Allt ska ingå så som foder mockning o tillsyn.

Vad skulle ni ta för pris? 🙂

Jag har en helinackorderad som betalar foder separat (efter förbrukning).
Har också fått frågan om en till som vill att allt ska ingår även foder så försöker också räkna på det just nu 😅

Mina går dock på lösdrift så en extra häst är ju inte lika mycket extra arbete som en häst på box.

Men försök skriva upp vad saker kostar; foder, strö, slitage och sen hur mycket tid det tar, mockning, utfodring, tillsyn osv

Jag har en helinackorderad som betalar foder separat (efter förbrukning).
Har också fått frågan om en till som vill att allt ska ingår även foder så försöker också räkna på det just nu 😅

Mina går dock på lösdrift så en extra häst är ju inte lika mycket extra arbete som en häst på box.

Men försök skriva upp vad saker kostar; foder, strö, slitage och sen hur mycket tid det tar, mockning, utfodring, tillsyn osv
Tack för svaret. Det är lösdrift som gäller här också. 🙂
Ska ta och skriva ner lite som du skriver för att få en överblick.

Dom är billiga i grovfoder men jag tycker hagmockningen tar ungefär lika länge, det är samma antal högar även om dom är små. När jag hade minisar inack tog jag 1/3 av storhästhyra, men det var inte på fullservice.

Shettisar kan ju vara allt från små änglar till fullständiga marodörer :laugh::devil:

De är duktiga på att "dammsuga" rent på småskrafs och de jag haft har varit billiga i foder. MEN jäklar vad de kan kosta i annat.
Tre trådar, MINST, ett sjujäkla bra stängsel+aggregat. Trasiga brädor, trasigt staket, trasigt diverse. Alltså den shettisen vi köpte hade sönder mer än alla mina storhästar jag haft under en tjugoårsperiod, och då fick vi ändå bara ha henne i 5 år. (R.I.P 💔❤️)
En liten en tar lika mycket tid att visitera som en storhäst osv. Är de ouppfostrade, vilket är alltför vanligt med de små, tar det längre tid...

Så för din skull hoppas jag att shettisen är en snäll, väluppfostrad, ickemarodör 😄

Foderkostnaden blir en bråkdel av storhästfoderkostnad, men tiden du lägger blir ungeför lika stor oavsett storlek på häst. Så lägg dig inte för lågt i pris bara för att det är en liten en :)

Senast ändrad:
Shettisar kan ju vara allt från små änglar till fullständiga marodörer :laugh::devil:

De är duktiga på att "dammsuga" rent på småskrafs och de jag haft har varit billiga i foder. MEN jäklar vad de kan kosta i annat.
Tre trådar, MINST, ett sjujäkla bra stängsel+aggregat. Trasiga brädor, trasigt staket, trasigt diverse. Alltså den shettisen vi köpte hade sönder mer än alla mina storhästar jag haft under en tjugoårsperiod, och då fick vi ändå bara ha henne i 5 år. (R.I.P 💔❤️)
En liten en tar lika mycket tid att visitera som en storhäst osv. Är de ouppfostrade, vilket är alltför vanligt med de små, tar det längre tid...

Så för din skull hoppas jag att shettisen är en snäll, väluppfostrad, ickemarodör 😄

Foderkostnaden blir en bråkdel av storhästfoderkostnad, men tiden du lägger blir ungeför lika stor oavsett storlek på häst. Så lägg dig inte för lågt i pris bara för att det är en liten en :)
Haha ja dom är mkt i en liten förpackning 😅 jag har dock haft tur att alla mina små jag haft varit supergoa 🥰

Haha ja dom är mkt i en liten förpackning 😅 jag har dock haft tur att alla mina små jag haft varit supergoa 🥰
Haha, jag fick alltså måndagsexemplaret :D

Nejdå, hon var fantastisk.
Inte direkt snäll och menlös, mer snäll bestämd, envis och väldigt mycket av både ponnyfasoner och stofasoner. Hon lärde dottern så otroligt mycket hästvett som hon nu har nytta av varje dag med andra hästar.
Det var riktigt jobbigt när hon blev dålig och vi saknar henne varje dag.

Sorry att jag flöt ut med min shettissaknad i din tråd.

Hej!
Jag har fått frågan om att inackordera en minishettis men vet inte alls vad jag ska ta för pris 😅

Vet inte hur det är nu men förut var det iaf så att om man hade inackordering på vissa villkor så har man även ansvar för hästen om ägaren dumpar den eller inte betalar.
Så mitt tips är att kolla upp vad som gäller.
Kolla även upp retentionsrätt.

Hej!

Jag tänker att även om det är en liten häst får du ju en extra häst att ta hand om med allt vad det innebär.
Jag hade nog velat ha en tusenlapp i månaden för själva platsen och arbetet åtminstone plus mat och strö separat.

Jag tänker att även om det är en liten häst får du ju en extra häst att ta hand om med allt vad det innebär.
Jag hade nog velat ha en tusenlapp i månaden för själva platsen och arbetet åtminstone plus mat och strö separat.
Tack för svar. Ngt sådant jag siktat mot men ville ändå höra runt bland erfarna om jag tänker rimligt 🙂

Vet inte hur det är nu men förut var det iaf så att om man hade inackordering på vissa villkor så har man även ansvar för hästen om ägaren dumpar den eller inte betalar.
Så mitt tips är att kolla upp vad som gäller.
Kolla även upp retentionsrätt.
Aha tack för input. Dock känner jag ägaren hyffsat så det ska nog vara lugnt denna gång 🙂

Jag kommer ev få en inackordering i vinter. Kommer ta en symbolisk hyra, enbart för att det här öppnar en möjlighet för oss att kunna åka bort lite lättare.
Är det en helinackorderad?
När jag hyrde ut vanlig stallplats (där hästägaren hjälpte till med arbetet) tog jag också mer en symbolisk summa (plus foder och strö) :)

Liknande trådar

• Byggtoa/slamtoa vid stallet
  • Otydligt köpeavtal
  • Fodervärd
  • När kan jag köpa häst?

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser