Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för svaret. Det är lösdrift som gäller här också.Jag har en helinackorderad som betalar foder separat (efter förbrukning).
Har också fått frågan om en till som vill att allt ska ingår även foder så försöker också räkna på det just nu
Mina går dock på lösdrift så en extra häst är ju inte lika mycket extra arbete som en häst på box.
Men försök skriva upp vad saker kostar; foder, strö, slitage och sen hur mycket tid det tar, mockning, utfodring, tillsyn osv
Vad tar du för den du har inackorderad exkl foder?Tack för svaret. Det är lösdrift som gäller här också.
Ska ta och skriva ner lite som du skriver för att få en överblick.
Jag kan skicka pmVad tar du för den du har inackorderad exkl foder?![]()
Haha ja dom är mkt i en liten förpackningShettisar kan ju vara allt från små änglar till fullständiga marodörer
De är duktiga på att "dammsuga" rent på småskrafs och de jag haft har varit billiga i foder. MEN jäklar vad de kan kosta i annat.
Tre trådar, MINST, ett sjujäkla bra stängsel+aggregat. Trasiga brädor, trasigt staket, trasigt diverse. Alltså den shettisen vi köpte hade sönder mer än alla mina storhästar jag haft under en tjugoårsperiod, och då fick vi ändå bara ha henne i 5 år. (R.I.P)
En liten en tar lika mycket tid att visitera som en storhäst osv. Är de ouppfostrade, vilket är alltför vanligt med de små, tar det längre tid...
Så för din skull hoppas jag att shettisen är en snäll, väluppfostrad, ickemarodör
Foderkostnaden blir en bråkdel av storhästfoderkostnad, men tiden du lägger blir ungeför lika stor oavsett storlek på häst. Så lägg dig inte för lågt i pris bara för att det är en liten en![]()
Haha, jag fick alltså måndagsexemplaretHaha ja dom är mkt i en liten förpackningjag har dock haft tur att alla mina små jag haft varit supergoa
![]()
Får jag fråga vilken månadskostnad du tog då?Dom är billiga i grovfoder men jag tycker hagmockningen tar ungefär lika länge, det är samma antal högar även om dom är små. När jag hade minisar inack tog jag 1/3 av storhästhyra, men det var inte på fullservice.
Vet inte hur det är nu men förut var det iaf så att om man hade inackordering på vissa villkor så har man även ansvar för hästen om ägaren dumpar den eller inte betalar.Hej!
Jag har fått frågan om att inackordera en minishettis men vet inte alls vad jag ska ta för pris
Allt ska ingå så som foder mockning o tillsyn.
Vad skulle ni ta för pris?![]()
Får jag fråga vilken månadskostnad du tog då?![]()
Jag tänker att även om det är en liten häst får du ju en extra häst att ta hand om med allt vad det innebär.Hej!
Jag har fått frågan om att inackordera en minishettis men vet inte alls vad jag ska ta för pris
Allt ska ingå så som foder mockning o tillsyn.
Vad skulle ni ta för pris?![]()
Tack för svar. Ngt sådant jag siktat mot men ville ändå höra runt bland erfarna om jag tänker rimligtJag tänker att även om det är en liten häst får du ju en extra häst att ta hand om med allt vad det innebär.
Jag hade nog velat ha en tusenlapp i månaden för själva platsen och arbetet åtminstone plus mat och strö separat.
Aha tack för input. Dock känner jag ägaren hyffsat så det ska nog vara lugnt denna gångVet inte hur det är nu men förut var det iaf så att om man hade inackordering på vissa villkor så har man även ansvar för hästen om ägaren dumpar den eller inte betalar.
Så mitt tips är att kolla upp vad som gäller.
Kolla även upp retentionsrätt.
Är det en helinackorderad?Jag kommer ev få en inackordering i vinter. Kommer ta en symbolisk hyra, enbart för att det här öppnar en möjlighet för oss att kunna åka bort lite lättare.