Pris på att värma om bom i sadel?

sorbifolia

Trådstartare
Bara en fundering, hur mycket brukar det kosta att få en sadelutprovare att titta på sadeln och vidga ut bommen en storlek? Jag betalade nyss 2.900,- för detta, låter det normalt? Känns ganska dyrt för mig.... särskilt eftersom jag har unghäst och måste ha sadelutprovning ganska ofta...

Gäller en nyare Erreplus hoppsadel, vi åkte till sadelutprovaren och hen tittade på när jag red i ca 10-15 min, tog några mått och tog sedan hem sadeln över jul för att ändra bommen. Hen har även kollat på min häst och sadel 2-3 ggr tidigare så vi var ingen ny kund eller så.
 
Bara en fundering, hur mycket brukar det kosta att få en sadelutprovare att titta på sadeln och vidga ut bommen en storlek? Jag betalade nyss 2.900,- för detta, låter det normalt? Känns ganska dyrt för mig.... särskilt eftersom jag har unghäst och måste ha sadelutprovning ganska ofta...

Gäller en nyare Erreplus hoppsadel, vi åkte till sadelutprovaren och hen tittade på när jag red i ca 10-15 min, tog några mått och tog sedan hem sadeln över jul för att ändra bommen. Hen har även kollat på min häst och sadel 2-3 ggr tidigare så vi var ingen ny kund eller så.
Jag tror jag betalade typ samma. Men då var jag ny kund. Å andra sidan behövde han inte göra mer än att mäta vad den hade för mått från början och värma om så mkt det gick...
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lämnat in min sadel på försäljning hos ett välkänt företag för ca ett år sedan. De tog då bilder och lade ut på sin hemsida...
2
Svar
35
· Visningar
4 788
Utrustning Funderar på att skaffa ny hoppsadel, men jag känner att jag blir gråhårig bara av att börja tänka på det :crazy: Och det blir inte...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Miljon
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 341
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Jag har tittat på en annons på en Prestige Versailles hoppsadel och det står att sadeln passat på många hästar med olika kroppbyggnad...
Svar
9
· Visningar
3 160
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp