Pris på bilservice

mandalaki

Trådstartare
Ni som servar bilen på vanlig verkstad (jag är alltså inte ute efter svar från de som byter oljor själva eller låter grannen Bengan göra det):

Jag ska just lösa ut min bil från verkstaden och jag antar att det är största servicen (följer bokens schema) som gjorts för den kostar 6000. Är inte det mycket? Hur mycket betalar ni som mest?

Är Mekonomen kända för att vara dyra så att jag borde byta verkstad?
 
Ni som servar bilen på vanlig verkstad (jag är alltså inte ute efter svar från de som byter oljor själva eller låter grannen Bengan göra det):

Jag ska just lösa ut min bil från verkstaden och jag antar att det är största servicen (följer bokens schema) som gjorts för den kostar 6000. Är inte det mycket? Hur mycket betalar ni som mest?

Är Mekonomen kända för att vara dyra så att jag borde byta verkstad?
Tycker nog det ligger inom det normala för en stor service. En stor service på våran lilla Aygo kostar 4000kr.

Sen beror det lite på vad som ingår i en stor service också. På vissa bilar så byter man tex också kamrem vid stor service. Men då är det givetvis lång tid mellan storservicerna.
 
min service i våras gick på drygt 8000 :yuck: "stor" service då... Nu ska den in och servas imorgon + byta vindruta (sprucken efter stenskott).. får se vad detta går på.
 
min service i våras gick på drygt 8000 :yuck: "stor" service då... Nu ska den in och servas imorgon + byta vindruta (sprucken efter stenskott).. får se vad detta går på.

Fy vad surt. Fast skönt för mig att jag inte är ensam :grin:

Min har lagats också, tändspolen behövde bytas så totalt ska jag ut med 9 papp :arghh:

Det beror på vad som har gjorts
Du fick väl ett specat kvitto

Vi gav 3000 för vår Volvo, det va bara lite olja och filter som behövde bytas...denna gången...

Som jag skrev så är det sannolikt den största servicen enligt schemat.
 
Ni som servar bilen på vanlig verkstad (jag är alltså inte ute efter svar från de som byter oljor själva eller låter grannen Bengan göra det):

Jag ska just lösa ut min bil från verkstaden och jag antar att det är största servicen (följer bokens schema) som gjorts för den kostar 6000. Är inte det mycket? Hur mycket betalar ni som mest?

Är Mekonomen kända för att vara dyra så att jag borde byta verkstad?

Min uppfattning är att de är dyrare (men inte bättre) än Connys verkstad och liknande.
 
Tycker nog det ligger inom det normala för en stor service. En stor service på våran lilla Aygo kostar 4000kr.

Sen beror det lite på vad som ingår i en stor service också. På vissa bilar så byter man tex också kamrem vid stor service. Men då är det givetvis lång tid mellan storservicerna.
Kamremmen har jag bytt, det var billigare än den här servicen :meh:
 
Olika serviceintervall också.
Min bil kostar drygt 1500kr varannan gång och ca 3000kr varannan gång. Mycket rimliga priser. Däremot ska den in på service var 1500:e mil, vilket jag tror är betydligt oftare än många andra bilar.
 
Ni som servar bilen på vanlig verkstad (jag är alltså inte ute efter svar från de som byter oljor själva eller låter grannen Bengan göra det):

Jag ska just lösa ut min bil från verkstaden och jag antar att det är största servicen (följer bokens schema) som gjorts för den kostar 6000. Är inte det mycket? Hur mycket betalar ni som mest?

Är Mekonomen kända för att vara dyra så att jag borde byta verkstad?
Ja servicen på våran Volvo v70 har varit så dyr och till och med dyrare vid något tillfälle, vi lämnar på bilia. Men när jag bokar tid så får jag även en kostnadsuppskattning så det blir inte någon överraskning och upptäcker serviceteknikern något fel som bör åtgärdas så ringer han och talar om vad det är för fel, vilka alternativ som finns och vad de kostar.
Vi följer också servicebokens program och har gjort så sen vi köpte bilen. Det kanske går att hitta billigare ställen men nu har vi servat där hela tiden och alltid fått bra hjälp och mycket trevligt bemötande.
 
Ja servicen på våran Volvo v70 har varit så dyr och till och med dyrare vid något tillfälle, vi lämnar på bilia. Men när jag bokar tid så får jag även en kostnadsuppskattning så det blir inte någon överraskning och upptäcker serviceteknikern något fel som bör åtgärdas så ringer han och talar om vad det är för fel, vilka alternativ som finns och vad de kostar.
Vi följer också servicebokens program och har gjort så sen vi köpte bilen. Det kanske går att hitta billigare ställen men nu har vi servat där hela tiden och alltid fått bra hjälp och mycket trevligt bemötande.
Ja, jag fick också veta priset vid bokningen men det hjälper ju inte, jag måste ut med pengarna ändå.

Bilia/märkesverkstäder som den @Korven använder har jag undvikit, inbillar mig att de är allra dyrast. Och det är ju "bara" service det handlar om, jag vill bara ha stämpel i boken från ett ställe som duger. Typ.
 
2000 för service har jag betalat. 6000 för kamremsbyte, citroen som lämnas till mekonomenverkstad. Tycker det var rimligt, min erfarenhet är att Meca är betydligt dyrare.

Oh, glömde, fick en offert på samma jobb (totalt 8000 alltså) på märkesverkstaden. 13 000, minst.
 
Ja, jag fick också veta priset vid bokningen men det hjälper ju inte, jag måste ut med pengarna ändå.

Bilia/märkesverkstäder som den @Korven använder har jag undvikit, inbillar mig att de är allra dyrast. Och det är ju "bara" service det handlar om, jag vill bara ha stämpel i boken från ett ställe som duger. Typ.
Vi har lite ont om alternativ som känns säkra, jag har ingen lust att betala hälften men ändå inte vara säker på att det blev rätt gjort. ;) Jag kan för lite om bilar för att kunna utvärdera om en mindre verkstad är bra, jag ser det inte som "bara" service utan ett sätt att förebygga problem längre fram. Min mamma letar alltid det billigaste alternativet och väntar in i det längsta och i slutändan så har hon ändå lagt ut dubbelt så mycket som oss och dessutom fått lov att bråka en hel del och har ingen att vända sig till akut. Jag kan smita in på "våran" verkstad, till "min" servicetekniker och få hjälp med småsaker med ett leende och får akuttider om det skulle behövas och det är mycket värt för mig.
 
Det enda jag gjort på märkesverkstad är kamremsbyte. Kostade 8.500 kr. Övriga reparationer och service gör jag på skolan där min pappa jobbar. Då betalar jag bara delarna/vätskorna som ska bytas.
 
2000 för service har jag betalat. 6000 för kamremsbyte, citroen som lämnas till mekonomenverkstad. Tycker det var rimligt, min erfarenhet är att Meca är betydligt dyrare.

Oh, glömde, fick en offert på samma jobb (totalt 8000 alltså) på märkesverkstaden. 13 000, minst.
Såg ditt tillägg nu :eek:
 

Liknande trådar

Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 871
Senast: Migo
·
Fordon Varför är det så svårt att hitta priser på bilservice på nätet innan man bokar tid? Jag behöver serva min nyinköpta bil, den förra...
Svar
8
· Visningar
591
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Jag har arbetat inom privat verksamhet hela mitt yrkesliv och med några få undantagsfall så har det mesta handlat om att få fler...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 285
Senast: hastflicka
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 553
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp