Pris på dressyrsadel

T

_Tazty_

Vad kan vara rimligt pris på en Kieffer Munchen ca 10-12 år.
I fint skick, men sydd i kåpan och lite trasig igen.
Sadeln behöver stoppas om.
 
Jag fick betala typ 3,500 för en liknande Kieffer fast allround :)
 
Jag har fått lära mig (när jag blev diplomerad sadelinprovare) att man inte ska använda en sadel som är äldre än 10 år. Risken är nämligen väldigt stor att bommen går av pga materialutmattning. Det är trä och metall i den bommen.. och tänk dig själv det efter 10 år...
Jag skulle inte köpa den alls.
 
ursäkta mig att jag lånar tråden...
jag måste bara få fråga...
Hur blir man en diplomerad sadelinprovare? måste man vara sadelmakare innan? eller finns det kurser att gå för en "novis?"
 
Jag är inte sadelmakare, utan man kan gå en kurs "bara" för att lära sig prova ut dem... Många massörer och sånt på dessa kurser... PM:a mig så ska du få några namn.
 
Sålde en liknande Kieffer-modell för 3500 kr. Den var ca 6-8 år och i bra skick, behövde dock stoppas om.

Kanske 3000 är rimligt? Beror lite på skadan.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
310
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
545
Senast: Corax
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 552
Senast: mars
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp