Pris på strö

P

piggis_83

Vad betalar ni för erat strö? Har ni spån/torv? Vart köper ni det? hur mkt brukar det gå åt? Månadskostnad till en häst (stor) i box?
Vad tror ni det kostar om man köper torv direkt från torv-"fabriken" i stooooora balar (ca 1x1x3 m) o hämtar det själv?
 
Jag har kutterspån i hårdpressade balar, tror(inte säker) det är 200 liter i dom. Köper dom direkt från tillverkaren för 42.50/bal. För mig går det åt ca 3 balar i månaden.
 
Har både spån och torv. Spånet är stooora balar som kostar 80:-, dom väger nog mer än mig för jag har ett helvete att släpa dom till boxen.
Torvbalarna är ganska små och kostar 63:-.
Har köpt 8 st spånbalar och 10st torvbalar och dessa räcker hela året, så kostnade för ett år blir 1270:-
 
Jag använder spånbalar och gör av med en i veckan.....någon enstaka gång blir det mer. Jag betalade 40:- st för dem. :crazy:

/Wera
 
Jag har köpt 5 m3 spån för 400:- sedan gick transporten på 200:-. Jag betalade bara bensinpengar för hemkörningen har en underbar arbetskamrat som lånade ut kärra, bil och sig själv för att jag skulle få hem mitt spån :bow: :bow:.
Vet inte hur länge det kommer räcka jag är en notorisk ströslösare som slänger ut allt som kan vara skitigt.
 
Köper spånbalar, 69 kr/st. ( :crazy:, vilken prishöjning det har blivit på spån genom åren...)
Går väl åt en 4-5 balar/häst och månad.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Bli en i vårt goa gäng! Har du egen 🐴häst🐴/hästar eller bedriver eller vill starta mindre 🐎 hästverksamhet 🐎har vi ett antal boxplatser...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: Tulle_2022
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 573
Senast: Lhas
·
Däggdjur Har haft Easy Strö halmströ i kaninburarna i flera år och varit jättenöjd! Blivit bra "stuns" i bädden, mycket lite damm och bra...
Svar
13
· Visningar
1 810
Senast: Ramona
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 383
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Den första tråden
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp