pris på vbl-hingstar (trav)

M

MDusty

Finns det någon bra internetsida där man kan få prisuppgifter på samtliga godkända vbl-hingstar i Sverige? Sitter och letar på enskilda hingstar, men en del stuterier verkar inte uppdatera sina hemsidor mer än nån gång vart tredje år, andra saknar helt hemsida. Det känns lite väl att behöva ringa till 100 olika ställen för att kolla pris.

Tackar på förhand!
 
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

Varför inte bestämma dig för några som du är intresserad av o sen kolla upp deras priser?!
 
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

Hej!

Tror inte det finns någon hemsida. Däremot står de flesta hingstar + pris i tidningen Rondens Vinternummer.

Är det någon speciell hingst du tittat på så tror jag att vi är många här som kan hjälpa dig med pris!

Mvh / Fia
 
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

:eek:
Men jag har ju beslutsångest!!! :D
Fast hon är redan betäckt i år, hoppas det tar sig. :bump:
 
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

Ja jäklar!! Vinternumret hade jag helt glömt bort! Tack för påminnelsen! :bow:
Jag har varit borta från travet ett tag men halkade tillbaka in på nåt konstigt sätt när jag, mot min vilja :angel: , råkade bli med häst igen.
 
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

MDusty skrev:
:eek:
Men jag har ju beslutsångest!!! :D
Fast hon är redan betäckt i år, hoppas det tar sig. :bump:

Ja men det måste ju ändå vara någon/några du tittat o tänkt på lite extra. :D Jag menar att det är ju inte alla som passar stammässigt så redan där går ju några bort.

Sen är det väl tyvärr så att de som visat att de lämnar avkommor som presterar (de beprövade hingstarna) är lite dyrare. Har man en lägre budget kollar man väl tex inte på Alf Palema eller Pine Chip? :d

Vad är hon betäckt med nu?
 
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

Jag ska råna en bank och betäcka med nåt svindyrt bara för att... ;)
Hur gör folk som betäcker med lite dyrare hingstar? Tar dom lån? Säljer dom sin mormor? Avbetalning resten av livet? För mig är allt över 10 000 dyrt. :( Jag har varit sugen på Comets Tail i ett par år nu, men jag har tyvärr inte 20 000 på banken.

Hon är betäckt med Peace On Earth i år, jag kom fram till att det nog tar mig ungefär ett år att skrapa ihop fölavgiften och allt sånt, har t o m skaffat 2 jobb för den sakens skull!
 
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

Hej!

Vi föder upp halvblod men har två travston som liksom bara slunkit in på något sätt :D . Ett riktigt bra och ett lite halvbra. Vi betäcker faktiskt inte något av dem i år, jag tycker travmarknaden är lite uppåt väggarna just nu. Båda våra ston är till salu :angel:

Har man inte råd med Coktail Jet, Viking Kronos (skulle passa vår Speedy Somolli märr bra ;) ) så går det inte att sälja. Pust...

Peace On Earth är en intressant hingst! Vad har du för sto?

Mvh / Fia
 
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

Sofia72 skrev:
Hej!

Vi föder upp halvblod men har två travston som liksom bara slunkit in på något sätt :D . Ett riktigt bra och ett lite halvbra. Vi betäcker faktiskt inte något av dem i år, jag tycker travmarknaden är lite uppåt väggarna just nu. Båda våra ston är till salu :angel:

Har man inte råd med Coktail Jet, Viking Kronos (skulle passa vår Speedy Somolli märr bra ;) ) så går det inte att sälja. Pust...

Peace On Earth är en intressant hingst! Vad har du för sto?

Mvh / Fia

Jag har en märr efter Meadow Gallant. Hon är inte värstingstammad eller har jättefina meriter, men det hade väl inte Ina Scots mamma heller? ;) (Drömma kan man ju alltid göra!) Ida Gallant heter hon, en trevlig tant i sina bästa år. Snygg är hon också (tycker iallafall jag :o ). Avkomman ska jag behålla själv (fast allting är till salu, det är ju mest en fråga om priset), annars hade jag nog satsat på en bättre märr.
Jag är en total newbie när det gäller avel, det här blir mitt första föl någonsin och det är spännande värre! :banana:
 
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

Nu har jag kollat runt, funderat, justerar, funderat och funderat klart. Följande hingstar hamnade på min intresselista (det är inte alla, men dom jag redan har pris på är så klart inte med);

Com Hector
Dumle Loss
Everest Ås
Gazza Degato
Indian Silver
Jetstile
Jolly Rocket
Meadowbranch Lucky
Rydens Sensation
Solero Briljant
Southwind Vernon
S:t Göran
Thai Tanic
Tibbe Lavec
Torvald Palema
Victor Victor
Yankee Mustang
Zerberus


Nu hoppas jag på att ni vänliga Buke-själar kan ge mig lite prisuppgifter, så slipper jag göra något åt min telefonskräck. :angel: :D
 
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

På travsport.se finns en lista på alla hingstar som är anslutna till Breeders Crown. Där står de i bokstavsordning, och vad det totala priset är för ett levande föl.
 
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

Tack!! :bow:

Det är så lustigt, på den sidan står det att Gazza Degato (som exempel) kostar 5000, men har letat på övriga internet och fått fram två andra prisuppgifter,(alt 1. 18000:- och alt 2. 22000:-). Innebär det att man får välja hur mycket man vill betala? :D ;) Såg fräxten Gazza på V75 idag! :love: En SÅN vill jag ha, fast utan vita fötter!! (Har försökt berätta för min märr att jag vill ha en MÖRK fölis utan vitt, men hon lyssnar inte!!)
 
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

MDusty skrev:
Nu har jag kollat runt, funderat, justerar, funderat och funderat klart. Följande hingstar hamnade på min intresselista (det är inte alla, men dom jag redan har pris på är så klart inte med);

Com Hector 2000 kr språng (nat.bet), 5000 kronor lev.föl
Dumle Loss
Everest Ås
Gazza Degato 2000 (språng), 20.000 lev. föl
Indian Silver 8000 lev föl (inga språng-/bokningsavg)
Jetstile 300 Euro (bokn.), 2.500 Euro lev.föl
Jolly Rocket 8000 kr lev.föl
Meadowbranch Lucky 1000 kr vid dräktigt, 8000 lev.föl
Rydens Sensation 1000 vid dräktigt, 9000 lev.föl
Solero Briljant
Southwind Vernon
S:t Göran 1.500 vid dräktigt, 9000 lev.föl
Thai Tanic
Tibbe Lavec 2000 (bokn), 8000 lev.föl
Torvald Palema
Victor Victor
Yankee Mustang
Zerberus


Nu hoppas jag på att ni vänliga Buke-själar kan ge mig lite prisuppgifter, så slipper jag göra något åt min telefonskräck. :angel: :D

De andra hingstarna har inte betäckningstillstånd utfärdare för 2006 för att avkommorna ska kunna registreras i stamboksavdelning 1A.

Rydens Sensation har också en hemsida.
 
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

MMM, kometen :love: han är allt en liten raring han för att inte tala om hans husse:angel:

Sedan har du denna gosse med egen hemsida oxå Meadowbranch Lucky
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: pris på vbl-hingstar (trav)

MDusty skrev:
Tack!! :bow:

Det är så lustigt, på den sidan står det att Gazza Degato (som exempel) kostar 5000, men har letat på övriga internet och fått fram två andra prisuppgifter,(alt 1. 18000:- och alt 2. 22000:-). Innebär det att man får välja hur mycket man vill betala? :D ;) Såg fräxten Gazza på V75 idag! :love: En SÅN vill jag ha, fast utan vita fötter!! (Har försökt berätta för min märr att jag vill ha en MÖRK fölis utan vitt, men hon lyssnar inte!!)

Jag har en Zerberus-avkomma i stallet. En hingst på 2 år, kolsvart nästan utan tecken (stjärnämne, vit fläck på överläppen). SÅ vacker, snäll o klok :love: :love: :love:

Hade jag ett sto skulle jag nog välja honom..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag blir faktiskt väldigt irriterad då jag googlat runt ett tag och varit inne på olika kliniker och veterinärers hemsidor och kan...
2
Svar
26
· Visningar
2 438
Senast: Acto
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: sorbifolia
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 164
Ekonomi & Juridik För att göra en lång historia kort så har vi åkt in och ut på klinik i 6 månader med återkommande hälta. Vi har bytt veterinär 3 gånger...
Svar
18
· Visningar
2 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp