Pris på verkning

Min tar 450 kr för verkning. Dock i samband med skoning, så jag vet inte om det blivit dyrare om det bara varit verkning.
 
Följdfråga, vad innebär det för timpeng för er hovis?
Själva arbetet tar ca 10-15 min. Men min är inte så snabb då han gärna pratar och står och tittar en stund eller tar lite kaffe osv. Så en verkning och två skoningar tar ca tre timmar.
Min förra gjorde samma jobb på halva tiden och var nästan hälften så dyr. Men han är ej utbildad och fick därmed inte utföra fångskoning på ponnyn när det blev aktuellt så var tvungen byta.
Nuvarande hovis tar 70kr/ mil i reseersättning vilket blir 560kr. Gamla tog för ett år sedan 150kr för resan till oss, ungefär samma sträcka.
 
500 kr + resa á 50 kr/mil. Oftast 2-3 mil.

Har slutat tjata om att hon ska höja priserna 😅 JBV-godkänd och duktig. Kollar min häst samtidigt och ger tips om det behövs men vägrar ta betalt för det. Vid behov fixar hon lite på honom också när hans mediolaterala balans glidit iväg (jag raspar inget på trakthöjden) och då betalar jag för en verkning.

Följdfråga, vad innebär det för timpeng för er hovis?

Beror på hur mycket vi pratar 😅 Men går relativt snabbt utan att vara slarvigt. Hästen som verkas tål inte heller att stå med benen uppe för länge.
 
noll kr... eller, vad verktygen kostar att underhålla...

(är själv utbildad, men sköter bara mina egna numera) :p
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 341
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 949
Senast: SiZo
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 094
Hästmänniskan På gården jeg står betaler man 3900 for ponni med 8 kg høy og 4100 kr for hest med 12 kg høy. Jeg ønsket å gi ponnien min 9 kg høy, men...
Svar
18
· Visningar
1 574
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp