Pris på verkning

Min har slutat som hovis men har sagt att han alltid kommer verka mina, är nog mest för gammal vänskaps skull och för att jag är den ende han kan riktigt prata med och i synnerhet efter ett mycket jobbigt uppbrott. Jag har sagt att han får höja men har tar bara 200 kr per häst och behövs det inte på någon eller knappt tas något alls så drar han av.
 
Vad betalar ni för verkning av era hästar?
Med utbildad hovslagare.
450 kronor. Brukar vara 6-8 stycken på samma förmiddag så det blir en hyfsad timpeng, men det är också ett tungt arbete med vissa risker med levande djur i sådär arbetsmiljö (kallt och inte perfekt anpassat), så dyrt tycker jag nödvändigtvis inte att det är.
 
360:- plus moms (blir det 450:-?). Ingen milersättning men har två som verkas och en som skos så inte bara en verkning.
 
500kr blev det men han skodde 4 andra hästar i stallet samma dag så milersättningen blev inte så stor.
Det tog honom ca 10min med då kom han var 8de vecka.
 
Lite osäker men har för mig det ligger på ca 500kr ink moms

Vart ett tag sedan jag verkade nån av mina har 2 helskoningar och haft en verkning av och till

Kompisen ger 700,-
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 345
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 967
Senast: SiZo
·
Ekonomi & Juridik Jag ska ha häst på foder för första gången i mitt liv och funderar på vad som bör stå i kontraktet. Hästägaren är en kär vän, vilket...
2
Svar
31
· Visningar
2 097
Hästmänniskan På gården jeg står betaler man 3900 for ponni med 8 kg høy og 4100 kr for hest med 12 kg høy. Jeg ønsket å gi ponnien min 9 kg høy, men...
Svar
18
· Visningar
1 576
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp