Pris tandvård DV?

Meglio

Trådstartare
Undrar vad ni betalat vid tandvård 2023? Räknade lite på DV:s hemsida och om det krävs större åtgärder i hästens mun skulle det landa på 6 800 :- inkl. vaccination vid hembesök.

Vet att DV är dyrare men valt att inte åka iväg till klinik.
 
Två hästar, hembesök, tandkontroll på båda samt vaccinering kostade ca 5500 kr totalt.
Den ena har en rejäl hake så det är lite extra åtgärd på henne.

Veterinär som har gått extrautbildning på tänder.
 
2950:- betalade jag för en helt vanlig munhåleundersökning på en klinik i Stockholm i maj i år. Grundavgift
Min 3 åring som behövde dra två vargtänder betalade strax under 5.
 
Den veterinär jag anlitar för tandkoll tar straxt under 2000 kr för en häst, straxt under 1700 kr per häst om man är flera. Tillkommer kostnader för resa, veterinären kommer ut till stallet.
 
Hade DV i juli i år. Tre hästar och hembesök, 9370. Ingen vaccination, slipning på alla tre.

Kollade fakturan för att kunna ge lite mer exakta uppgifter.

Inställelseavgiften var 1150 (920 + 25% moms).
Bilavgiften 420 (336 + 25% moms).

Per häst:
Munhåleundersökning 1820 (1456 + 25 % moms)
Slipningskorrigering 780 (624 + 25% moms)

Så själva tandvården kostade 2600:-/häst.
 
Förra året betalade jag 2745 kr för hembesök i stallet med körning och undersökning, ej DV utan annan aktör med förhållandevis lång körsträcka.
 
Två hästar på klinik - munhåleundersökning inkl sedering + åtgärd av det som behövdes (vassa kanter på båda, vågbett som krävde slipmaskin på en av dem) kostade 4 500:- i september i år.
 
Här kommer lite facit om det är någon mer som undrar. Räkningen kom idag och jag blev positivt överraskad med tanke på att jag var ensam med att ta ut vet. 3 860 totalt. Behandling i mun nivå 2, två vaccin, lugnande, inställelseavgift och bilavgift (15 min till kliniken.)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dagbok En plats för blogg-liknande inlägg och kommentarer. Här kan du skriva en offentlig dagbok. Hackad natt där jag fått springa upp...
Svar
2
· Visningar
442
Senast: IngelaH
·
Hästvård Hej, jag undrar om någon har en aning om vad prislappen kommer hamna på för min häst, jag har haft turen att aldrig behöva åka till...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: mackan
·
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 461
Senast: nowayout
·
Hästvård Det börjar bli dags för den årliga vaccination + tandkollen för H.Hs del. Tänkte att det känns lite onödigt att åka in till klinik för...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 494
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp