Bukefalos 28 år!

priser i lydnad

Milosari

Trådstartare
vad är det bra för egentligen? det där med att man får första, andra och tredjepris utan att få den placeringen i klassen? och inga rosetter får man heller... :( ;)
 
Sv: priser i lydnad

Va? Placeringar brukar vi alltid få. Fast inte om man fått 0 pris.

Pokal eller annat blir det också alltid om man hamnar på pallen. I övrigt finns det ju ingenting!! :D
 
Sv: priser i lydnad

jo, men jag menar att om man får över 100 poäng så får man 3:e pris, över 140 så får man 2:a pris och över 160 så får man 1:a pris (klass 1). men några priser ser man inte röken av. så varför kallas det så?
 
Sv: priser i lydnad

1:a, 2:a och 3:e pris kan sägas motsvara kvalitetspriserna på utställning. Det är en bedöming av hur ni som ekipage klarat av tävlingen, oavsett hur det gått för övriga ekipage. 1:a pris räknas som uppflyttad och då har du rätt att gå upp och tävla i nästa klass. Får du ett 3:e pris räknas det som godkänd och du får inte tävla i en lägre klass igen. Om du exempelvis får 1:a pris i lkl I så får du tävla lkl II, men du kan fortsätta i lkl I. Om du får ett 3:e pris i lkl II så får du inte starta lkl I igen. Det hela är en typ av kvalificering. Vad 2:a pris ska vara bra för vet jag inte riktigt.

Pokaler, rosetter och dylikt delas endast ut vid konkurrensbedöming, dvs till de som kommit på 1:a, 2:a plats osv i resultatlistan.

Detta system gör att alla startande ekipage har möjlighet att kvalificera sig till en högre klass oavsett hur det går för övriga ekipage. Vill man sedan promt vinna så kan man göra det också, men jag ser ingen mening med att jaga poäng förrän i elitklass då det står cert och SM-poäng på spel.
 
Sv: priser i lydnad

Jag vet inte riktigt varför det kallas så i lydnaden. Det vore smartare att ha det som i brukset där det bara finns icke godkänd, godkänd och uppflyttad, ja och så cert och certpoäng då.
 
Sv: priser i lydnad

tack för förklaringen! men visst hade det varit lättare med IG, G och uppflyttad.

sedan har jag en fråga till, och det är varför vissa som får nära toppoäng i en klass inte redan tävlar i nästa?
 
Sv: priser i lydnad

För att det är så jävla k*ta på att vinna och stå först först först! :devil: Vi är så dåliga så jag har aldrig jagat LP. Men min kompis gjorde det med sin hund eftersom att hon fick 1:a priser väldigt lätt. Men hon insåg snabbt att det blev en låååång väg till LCH, dvs väldigt många starter. Hon sa att hon aldrig mer kommer att ta LP med någon hund. Men det beror väl på hur långt man har tänkt sig. Jag har sett hundar med titlar som LP1 LP2 LP3 LPELIT SLCH.

Men det jag undrar mest över är varför de har LPELIT och SLCH på samma hund :confused: Hur har det gått till? De har haft utst.merit innan de fått LPELIT. Har de ansökt om LPELIT och SLCH bara för att få en prick till eller??

Sen undrar jag också varför inte sph1, sph2 osv är off.titlar...
 
Sv: priser i lydnad

Som Tippan sa, det är viktigt att stå överst på pallen och få så många titlar som möjligt.
 
Sv: priser i lydnad

När du fått 3 första pris i respektive klass får du LP. Dvs 3 första pris i ettan så får du LP1, tre första pris i tvåan LP2 osv...
 
Sv: priser i lydnad

jag tyckte så också innan

nu har jag en "titel" på min hund som inet gillas,dvs godkänd servicehund och som smäller högre än alla LCH osv i världen.. men jag har ändåvalt att köra LP1 och nu strax LP 2,men har bara inet kmmit mig för tat lösa ut diplomen...

Varför?

tja,hundskrället gillar att tävla,så varför inte

det där emd tats tå överst på prispallen kan kvitta för mig för jag är totat ointresserad av sånt där..hunden är dock betydligt mer intresserad och ett löfte(när hon nästan dog) är ett löfte,alltså tävlar hon...
vi har inet kunnat gör adte så mycket inna pga min sjukdom och henes arbete som servicehund,det har inet funits assistanstid eller ork helt enkelt,och servicehundsjobbet har tagit för mycket kraft..

Nästa år skal jag ta 3an och hoppas på relativt god aresultat,om jahg nu kan förklara så hon fattar..hon är den typen ahund som en domare en gång sa tilmig att" tja du och jag kan ju gå av planen så kan hon o tävlingsledaren köra det här;)"

Mitt mål,olch något jag skule var mycket stol t över,är att få henne att debutera i Elit innan hon dör,hon blir10 nästa år...

Fördelen me dtat var ointressera dav att vinna är att man också aldrig är nervös....;)

Så dra inte all aoss Lpare över en kam...:)

själv tycker jag det är trevligt med hundtävlingar-hundarna är skitglada till skillnad fårn en del hästar jag ser på tävlingarna...
billigare o enklare ärdet också..

Sarah servicehund tog en jättebuckla i söndags när hon gick tvåan o vann ..nästa helg skal vi gå KM,men eftersom man inet får tävla med två hundar(knepigt dte där at lära sig skillanden på hund o häst o kommaihåg den) så går jag med Faith som skal debutera i 1an,och -nästan-kan den,och minstackars assistent får göra tävlingsdebut överhuvudtaget med sarah i tvåan...

jag säger att det är som att köra en besserwisser tröska som fallit i sken,dvs det är bara att hänga med;)

Nu är jag ju inet så himla orlig för dte irekt..

Sarah har slutat får ilskeutbrott för att assistneten inet gö rätt,numera skäller honinet ut henne sp ofta... och assistenten har vi tränat med så det ser jättebra ut..och hunden blir glad...

En gång när Sarah var ett år så blev jag sjuk o hon lämnades tillen förare som aldrig sett hunden innan..jag fick ta det via telelfon när hon s tod på planen o tränade kvällen innan tävlingen..hon vann den vad jag kommer ihåg.;)

men hennes kommentar om hunden var"oh herregud hur fan står du UT!?!.sarah har trängt in mina hanar i ett hörn,och nu river hon ut allt ur köksskåpen för tat få något at plocka upp o ge mig..."

högt kilopris på en iller kan man säga;)

hon har dock blivitlugnare..ehhh..stadigare..ehh..hon är nog samma fasansfulla kärring som alltid..och vi älskar henne,just därför attd et nu är 2 år,6 månader och 9 dagar sedan hon överlevde magsäcksomvridning,brusten magsäck och hjrätattack samtidgt

så visst fan får hudnen tävla det sista i henne s liv om hon vill det

och varend agång hon vet bäst och vrålande påstår det så är man glad tatdet låter åtminstone;)

THina
 
Sv: priser i lydnad

Fast jag fattar inte det där med att ta LP i ettan, tvåan eller trean. Det är ju bara en transportsträcka till eliten och det är i eliten poängen räknas. Varför ödsla tid på ett LP när man kan lägga den energin på att få en SLCH eller SM-deltagare?
Kommer man upp på den nivån lär man ändå få tävla så man kräks om man vill vara bland de främsta.
 
Sv: priser i lydnad

1:a pris som i "godkänd" inte i "placering" då eller?
 
Sv: priser i lydnad

Fast jag kan tänka mig att satsa på ett LP för att det är lite skoj med en udda ras. Skulle det sedan gå bra och man vill fortsätta så hade jag tyckt att det var skit kul att ta LP2 med.
Men det kanske inte var meniningen från början. Om jag visste att jag skulle ta mig till SM så hade jag kanske inte gjort så.
Men för oss med lite lägre ambitioner kan det väl vara trevligt?
Tråkigt om ni storfräsare ser det annorlunda.
 
Sv: priser i lydnad

1:a pris som över 160 p, inte placering. Alla på ett lydnadsprov kan få 1:a pris :) Men bara tre får placeringar!
 
Sv: priser i lydnad

Kan inte tänka mig det... Du kan få LPELIT t.ex. med en blandras.
 
Sv: priser i lydnad

Perfekt svar! Det var precis det jag funderade på!
 
Sv: priser i lydnad

Men du kanske inte vinner med 194 p och står högst på pallen varenda gång?

Frågan var ursprungligen ungefär varför sånna "stjärnor" inte flyttar upp en klass :)
 
Sv: priser i lydnad

Kvalitets- och konkurransbedömning. Precis som på utställning!
 

Liknande trådar

Hundträning Var på en träningstävling igår (brukslydnad) och enligt tävlingsledaren och en annan deltagare (båda erfarna) får man inte ha kedja...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
328
Senast: attheedge
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 489
Senast: Dentaku
·
Hemmet Hej Har ni tips på en bra och prisvärd elgrill till balkong? Jag fick klartecken av min hyresvärd att få ha en på balkongen.😊 Det är...
Svar
12
· Visningar
309
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp