Priser på hundpensionat??

E

egwyne

Hallå
Jag kommer att vara hund vakt åt två hundar lite då och då och undrar vad hundpensionaten tar för att ha två hundar i ungefär en vecka och vad som ingår i det priset. Är promenad matte åt en rottis och då får jag 100:- per promenad men det är ju väldigt bra pengar :) så jag kan inte utgå från det över huvudtaget.
Hoppas på svar! :bow:
 
Vi betalar mellan 150 - 200.- / dygn för två hundar. På det ena pensionatet går de ut med hundarna fyra gånger per dag och de har det mycket bra, dock är det lite dyrare och man får ha med sig sin egen mat. På det billigare stället ingår mat (men det är nog inget kvalitetsfoder...)
 
det beror på hur många promenader osv, men ca 100-200 kr/box per dygn. jag tar alltid med mig egen mat till hundarna, det är ju inte så snällt mot deras magar att byta rakt av.
 
Det verkar väldigt dyrt med pensionat! Hade tänkt att ta ungefär 1500:- för en två hundar en vecka med tre promenader och några timmar i stallet varje dag, kan inte tänka mig att ägaren tycker det är för mkt. Brukar priset variera beronde på vilken sorts hund man har, någon som vet? Det kommer nämnligen variera lite mellan cairn terrier och flatcoated retriver och kanske isländsk fårhund.
 
det är möjligt att det gör det. kan hunden dela box med en annan blir priset också lägre. jag hade lätt kunnat betala 1500 kr för att hunden skulle få vara ute mycket.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 345
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 825
Senast: Nota
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 811
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 801
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp