Bukefalos 28 år!

priser på kastrering i småland

gadriel

Trådstartare
Höll på att baxna när jag kolla djursjukhusets pris på kastrering på handhund, över 4000 kr :crazy:, är inte det över normalpris? Det måste väl ändå finnas någon klinik i småland som är billigare eller är det vad det kostar nu? Hunden är hyffsat liten, 14 kg.
 
Sv: priser på kastrering i småland

Det är värt att ringa runt, det kan skilja 1000-lappar mellan olika kliniker.
 
Sv: priser på kastrering i småland

4000 är nog ungefär vad det kostar tyvärr. Men som sagt kan det vara värt att ringa runt...
 
Sv: priser på kastrering i småland

Jag gav 4500:- För min Rottweiler, 38 kg.... Så nej det lär inte bli billigare för din del. Jag ringde runt och till Ljungby smådjursklinik, Växjö djurklinik, Slöinge djursjukhus och Helsingborgs djursjukhus. Det skiljde som mest 600:- mellan dessa.
 
Sv: priser på kastrering i småland

Jag gjorde det hos en privat veterinär, eller vad han nu är. Jobbar ute på fm på gårdar och har smådjur på em. Kostade 1680 kr.
Jag var med hela tiden och det blev jättefint :)
 
Sv: priser på kastrering i småland

Ring distriktsveterinär!

Jag var inne hos veterinären i Fredags och disskuterade kastrering och lyssnade på hjärta och vägde osv.

Pris = 2000kr för 30kg hund;) evt någon hundring mer.

Men hans testiklar har 'fallit ner' helt och narkos behövs ej utan ingreppet kommer göras med lokalbedöning och smärtlindring.

Så visst är det värt att ringa runt! Jag fick dessutom ett högre pris på telefon innan jag var inne på besök för att höra mig för.
 
Sv: priser på kastrering i småland

Jag valde klinik då det känns säkrare och hunden kastrerades under narkos. Även detta är ju något man ska tänka på. Om man vill ha en vaken hund under op eller en som är sövd. Själv skulle jag själv aldrig vilja bli opererad i vaket tiillstånd. Oavsett hur mycket smärtstillande jag fick! Och därför tyckte jag ej att min hund skulle behöva genomgå detta. Sen hurvida de upplever detta det vet jag ej=) Men tycker som sagt det känns bättre att de är helt nersövda med smärtlindring+lokalbedövning.

Personliga åsikter!
 
Sv: priser på kastrering i småland

Har du kollat veterinärerna i värnamo och anderstorp? Han i anderstorp är jättebra. Nu har jag aldrig kastrerat någon hund hos honom, men han är bra mkt billigare än tex värnamo när det gäller andra saker, så det skulle inte förvåna mej om han är billigare på kastrering med.
 
Sv: priser på kastrering i småland

Jag tror inte de är helt vakna, för hunden måste ju ligga helt still.
Så lugnande så de "sover" lär de ju få, om inte annat så säger man till om det.
 
Sv: priser på kastrering i småland

Det beror ju på hur stor hunden är.. men jag betalade ca 3500 för min hund, han väger ca 40 kg. Oftast är det väl narkosen som är dyr..
 
Sv: priser på kastrering i småland

Jo visst men tycker ändå det är bättre under narkos=) Som sagt jag skulle aldrig vilja genomgå en op utan å vara sövd. Varför ska då min hund behöva genom gå det?=)
 
Sv: priser på kastrering i småland

Jag gjorde det hos en privat veterinär, eller vad han nu är. Jobbar ute på fm på gårdar och har smådjur på em. Kostade 1680 kr.
Jag var med hela tiden och det blev jättefint :)


Oj, det var ju en väldigt skillnad. Har också fått känslan av att djursjukhusen tar betydligt mer betalt än privata veterinärer.
 
Sv: priser på kastrering i småland

Har du kollat veterinärerna i värnamo och anderstorp? Han i anderstorp är jättebra. Nu har jag aldrig kastrerat någon hund hos honom, men han är bra mkt billigare än tex värnamo när det gäller andra saker, så det skulle inte förvåna mej om han är billigare på kastrering med.

Nej har inte gjort det, vet inte vila som har möjlighet att göra det. Jo förresten, har kollat med en kvinnlig veterinär som brukar vaccinera mina hästar, hon har en liten smådjursklinik men jag har inte fått svar från henne än.

Anderstorp känner jag inte till ngn veterinär i...

Du får gärna PM:a mig om du vill...
 
Sv: priser på kastrering i småland

Ring distriktsveterinär!

Jag var inne hos veterinären i Fredags och disskuterade kastrering och lyssnade på hjärta och vägde osv.

Pris = 2000kr för 30kg hund;) evt någon hundring mer.

Men hans testiklar har 'fallit ner' helt och narkos behövs ej utan ingreppet kommer göras med lokalbedöning och smärtlindring.

Så visst är det värt att ringa runt! Jag fick dessutom ett högre pris på telefon innan jag var inne på besök för att höra mig för.


Oj va bra, trodde inte det gick att göra utan narkos, fast iof, man har ju inte narkos på hästar så.

Känsn som största risken är narkosen så går det utan så hade jag hellre gjort det.

tyvärr har jag inte så stort förtroende för distriktarna här runt i kring, flera som har gjort dåliga jobb men det finsn ett opar stycken som ska vara duktiga men det är nog svårt att välja att få ha en särskild, eller?

Jag har ju turen att ha en pensionerad veterinär till hästarna som är kanonduktig men han ägnar sig bara åt hästar nu för tiden, tyvärr.
 
Sv: priser på kastrering i småland

Oj va bra, trodde inte det gick att göra utan narkos, fast iof, man har ju inte narkos på hästar så.

Känsn som största risken är narkosen så går det utan så hade jag hellre gjort det.

tyvärr har jag inte så stort förtroende för distriktarna här runt i kring, flera som har gjort dåliga jobb men det finsn ett opar stycken som ska vara duktiga men det är nog svårt att välja att få ha en särskild, eller?

Jag har ju turen att ha en pensionerad veterinär till hästarna som är kanonduktig men han ägnar sig bara åt hästar nu för tiden, tyvärr.

Kastrerar du på klinik så är det narkos. Så det är olika där med=)
 
Sv: priser på kastrering i småland

Kollar weidmark i sävsjö.
 
Sv: priser på kastrering i småland

Jo visst men tycker ändå det är bättre under narkos=) Som sagt jag skulle aldrig vilja genomgå en op utan å vara sövd. Varför ska då min hund behöva genom gå det?=)

För din hund är inte du, så jag tror inte den tänker som dig :)

Och får de lugnande så är de ju nästan sövda. Min var då helt väck när han blev kasterad. Är alltid vanskligt med narkos, så kan jag slippa det så är jag nöjd.
 
Senast ändrad:
Sv: priser på kastrering i småland

Verkar väldigt olika det där.
Dit jag åkte och kastrerade kostade det 3350 kr på en 42 kg hund.
På en annan klinik här kostade det över 4000kr och då var det efter kilovikt på hunden.
Distriktvetten har min foderleverantör precis kastrerat sin hund hos och det gick på över 4800 kr.

Min hund blev sövd vilket jag fördrog.
Nu svällde han väldigt mycket i pungen så vi var dit på jourtid 6 dagar efter och fick antibiotikaspruta + morfinspruta, starka "morfintabletter" som räcker i två dagar samt att det var på en söndag så vi fick med oss en antibiotika tablett för måndagmorgonen så vi kunde gå på apoteket på måndagen.
Allt detta fick vi gratis!

Är väldigt nöjd med detta djursjukhus :)
Ville inte kastrera hos en ensam veterinär. Tänkte om det händer något så finns där flera veterinärer på plats. :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 811
Senast: Myrten
·
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 660
Senast: mars
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 184
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 559
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp