Vi betalar 165 kr/tim för seniorer och 145 kr /tim för juniorer ( max 12 i gruppen) -vilket är OK för det mesta, med tanke på att vi har duktiga och välutbildade ridlärare och dito (om än i många fall folkilskna) hästar. Med för det mesta menar jag när vi får en hel timmes lektion i inomhusmanege eller paddock och inte tvingas skritta fram och tillbaka till uteridbanan vilket innebär 20+ 20 min skritt och endast 20 min lektion..
 
när jag var liten betalade jag 50 kr lektion, för 10-7 år sen.

där jag jobbar kostar det 240 kr lektion (en timme), men då är det bra hästmaterial, och fyra st i gruppen,,
(i sthlom) och för barnen är det billigare
 
120kr, 50min, mkt välutbildad ridlärare max 6st i gruppen, bara dressyr.

150kr, 60min, ridlärare (tror ej mer utb), bara hoppning.
 
På ridskolehäst tror jag att det kostar 80 kr per gång men jag är inte säker.
Då för juniorer... Men som sagt jag är inte helt säker :crazy: Det kan vara så att det är 60kr för junior och 80kr för senior.
Om man betalar per gång, lr fem- el 10 kort så kostar det något mer.
Sen om man har privathäst kostar det mindre.
Vi är max 8st i varje grupp, har 8 ridskolehästar (vilket är välidgt dumt menmen...)
Fast då om vi är maxantalet så är det oftast minst två som har egna hästar. Det är dock inte så många grupper som har maxantalet.
Vi har oxå bara en padock som är 20x40m men har både större padock och ridhus på G :idea:

Hoppträningen hålelr på 10 ggr och för det betalar man 750 kr på ridskolehäst och 550 kr på privathäst.
 
160 eller lite drygt 160:- per lektion.

1 timme lång, max 12 i gruppen, antingen i 20x40 manege, 20x60 manege eller 20x60 paddock med tak.
 
jag betalar 1120 för höstens ca 16 lektioner, altså kring 70:- för 45 min en gång i veckan. bra instruktör, kring 15-16 hästar.. o sen så hoppträningar 2 ggr i månaden..100 kr/gång.. rätt billigt om man jämför med andra ställen :D
 
155:- per lektion, om jag har räknat rätt. Fast vi betalar terminsvis, så det blir ca. 2480 kr.
 
75:-/lektion junior. Senior 95:- på ridskolehäst/ponny. 45 min. 25:- lägre för egen häst. För andra lektionen i veckan sänkt pris. Hoppning var 3:e lektion, 2 teorilektioner per termin. Två grusbanor - 20x40, 40x60 samt ett miniridhus när det vädret är som värst 10x40 (där ingår att kratta efter sig).
 
Jag betalar 1080:-/ termin. Jag tror det blir 65:-/ lektion och vi rider 1 timme. Rider i en speciell dressyrgrupp(privathästar) där vi är max 6 ekipage, men för tillfället är vi bara 4 st.
Vi har en helt suverän instruktör och får verkligen rida för pengarna.
Tränar vi privat för instruktör kostar der mellan 50-100:- beroende på instruktörens utbildningsgrad.
 
jag betalar 100:- per gång (hopplektion)... då rider jag min egna häst tillsamman s med en annan tjej som kommer från ett annat stall. vi har tillgång till två olika paddockar och ett ridhus. olika hindermaterial. tränaren är bra, har flera placieringar i nationella tävlingar och internationella...
 
Jag rider min egen häst och tränaren kommer till mig. jag betalar 100kr för en timme, oftast blir det bara 30 min då min häst inte orkar mer och betalar då 50 kr. Rider centrerad ridning (kroppsmedveten dressyr)
 
105 kr för 60 min tror jag!

jag rider privat och betalar då 150/lektion och då för en tränare och inte på ridskolan
 
65 kr per lektion och 4-6 personer i gruppen! Det är ju nästan så att resan fråm Göteborg skulle löna sig!
 
Ber om ursäkt för att jag väcker en gammal tråd...

Men jo, det stämmer med 155:-/lektion. Vi fick räkningen för vårterminen häromdagen, och den går loss på 3565 kr... :eek:
 
125 kr per lektion, 45 min. Då rider jag i en grupp om max 7 st, men det är inte alltid alla är där. ;)
 
115kr lektion^1timme. rider i vanlig ridgrupp med 10ryttare, har hopp varannan vecka o dressyr varannan...
 
Jag betalr 95:- för hoppspecial ska vara 50 min men brukar bli längre...

Hästarna är inte dom bäst utbildade men man lär sig rida väldigt bra! Intruktörerna har lånmg erfarenhet och är duktiga tycker jag. :rofl:
 
Jag betalar 220kr för en vanlig lektion och 250kr för dressyrspecialen. Totalt 470kr i veckan alltså.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 748
Senast: Sorgsen
·
Juridik & Ekonomi Jag blev för ett antal år sedan tilldömd ett skadestånd på närmare 20.000kr. Först nu har detta skadestånd börjat betalas ut via...
Svar
5
· Visningar
825
Senast: monster1
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
219
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp