Prisfråga Star trailer Safir

Ms_Antrop

Trådstartare
Tänkte sälja bort transporten då den inte används, har kollat runt lite på nätet för att få nån vettig uppfattning om vad som är rimligt att ta för den, men hittar bara en annons - och det är inte en exakt likadan då min har fronturlastning.

Hursom, den jag såg låg ute för 20 000, nedsatt från 27 000.

Så min är alltså en Star trailer Safir från 1997, boggi med fronturlastning (utan sadelkammare). Finns kort bom att välja på så man kan ha väggen snett om man vill. Helt okej skick, golvet bytt av firma 2011 när vi köpte den. Sparsamt använd, servad och har sommar + vinterdäck (båda uppsättningarna på fälg).

Kan man lägga ut den för 20 000? Är det för mycket, eller för lite?

Observera att detta inte är en annons! Jag säljer den inte här eller ens nu för den delen, måste besikta och eventuellt serva den och grejer.

(Om den här tråden bryter mot några regler ber jag om ursäkt till admin!)
 
20 000 är väl ett bra pris om den är besiktad och körklar. Du kan ju lägga på någon tusenlapp om du vill ha prutmån.
 
20 000 är väl ett bra pris om den är besiktad och körklar. Du kan ju lägga på någon tusenlapp om du vill ha prutmån.

Jo men precis, det är sommardäck på nu så jag tänkte vänta tills det är okej att köra med sommardäck och besikta då och kolla så att allt är okej. Så den kommer bara besiktad och körklar när den säljs.

@Elisha Ja jag blev lite förvånad att dom skulle hålla sig såpass bra i pris, har för mig vi köpte den för 25 000 eller 27 000 år 2011 🤔 Nu är det ju svårt när man bara ser annonser - man vet ju inte då vad dom faktiskt får för den.
 
20 låter mkt för en såpass gammal transport.
Golvet är ju ändå 9 år i år och själva transporten är ju 23 år.
Är axlar/påskjuten bytt?
Är den ny besiktad brukar det vara lättare annars.
Men man kan ju alltid testa och sen sänka om det inte finns nått intresse
 
Transporter av bra kvalitet minskar inte så mycket i värde trots att de blir äldre.
Gäller vanliga släpvagnar också.

Star, Kylinge m.fl är sådana.
Tycker inte 20,000 kr är för högt. Prova och se om någon nappar?
 
Jag går emot strömmen och säger, testa lägg ut den för lite över 20'! Jag sålde nyligen min Star Safir för 25000. Den hade också dubbel uppsättning bommar, fronturlastning men även sadelkammare, vet inte hur mycket det gör för priset. Vi hade precis bytt en vägg så inga stripes på ena sidan. Även bakre axeln nybytt, så vi hade lagt mycket pengar på den. Lite små skavanker, lite slitna däck men ändå både sommar- och vinterdäck. Golv som mig veterligen aldrig var bytt, men torrt och fint. Jag fick MÄNGDER med svar på min annons, inklusive ett par svar som var beredda att köpa den osedd. Slutade med att jag sålde den till en släkting, men den var såld inom ett dygn efter att jag la ut annonsen. Så de är populära och jag ångrade att jag inte la ut den för mer...

En vän till mig köpte nyligen en likadan som den jag sålde, tror den var från -99, också för 25000. Hennes uppfattning var att de oftast såldes fort, hon hade letat ett tag.
 
Jag letar transport och 20 000 känns spontant vettigt med tanke på vad jag hittat så länge skicket är bra. Kommer man neråt 10-15 000 är det ofta saker som skall bytas oavsett årsmodell.
Hade för övrigt en Kylinge från -87 som jag för några år sen både köpte och sålde för 20 000.
 

Liknande trådar

Utrustning Finns säker miljoner trådar kring detta ämne. Men nu är det dax att köpa trailer. Och mina krav är följande: Fronturlastning...
2
Svar
23
· Visningar
4 427
Senast: MaRomer
·
C
Utrustning Jag har tänkt att köpa en trailer inom den närmsta tiden, och passande nog är det en tjej i mitt stall som ska sälja sin kärra. Det är...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: Saltomortal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp