prisfråga

panaccea

Trådstartare
en häst som är 12 år (hingst) o tydligen tävlad upp till msvA borde väl vara mer värd än 85.000?

jag menar, har sett annonser på 5-6åriga hästar tävl LA utan spec stamtavla vara värda bara snäppet under eller likvärdigt.. :confused:
jag e inte så inne på sånt mmen 12 år är väl inte såå gammalt? jag är totalt okunnig så skratta inte om jag e ute o reser nu :crazy: :p
 
o nu när jag endå e igång.. :smirk:

e det dumt o köpa en 16 år gamal häst?
har hittat en underbar ordentlig läromästare som kaaanske inte är för dyr.. men så e det det här med åldern.. :confused:
jag VET att 16 år inte e såå mkt.. men om man vill tävla o så ett tag iaf så kanske det är bättre med en yngre häst?
 
är hingsten en korsning då eller? att han är tävlad på de klasserna säger ju inte så super mkt egentlgien han kanske fått allvarlgia problem och börjat vägra på hinder eller liknande?
 
står bara i annonsen att han är tysk hingst o mkt okomplicerad att rida o mkt lätthanterad. inga hingstfasoner :crazy:

eg bryr jag inte mig så mkt.. men man reagerar ju när typ outbildade unghästar kostar mer :smirk:
 
Jag går också i hästköpartanakr och har fastnat för en årsmodell 89 :D
Jag tycker att det är i lite äldsta laget, men blir man kär så blir man!
 
Det kanske är en hingst men icke godkänd sådan? I så fall blir ju priset snarast lägre för att den är hingst, med allt krångel det för med sig (specialhagar etc).

Jag har nu en årsmodell 87 som jag tävlar på. Han är jättefräsch men jag är ju samtidigt medveten om att det är begränsad tid jag rider honom. Dock är han min sambos häst och har funnits i familjen i 9 år, så jag har inte köpt honom utan mer tagit på helfoder kan man säga. Jag tycker det är en prisfråga. Jag skulle kunna tänka mig att köpa en häst som Zorro om priset är det rätta för jag har lärt mig otroligt mkt av honom. Men mer än 35.000 kr skulle jag inte betala pga åldern.

Min 16-åring!
 
Kostar 16-åringen 70-90.000 kr? Det skulle jag inte betala då jag tyvärr inte är så rik utan måste tänka på framtiden. Har inte råd att köpa en dyrare (över 60.000 kr är mkt pengar för mig) häst som jag bara kan ha i ett par år för att sedan måsta byta och köpa en kanske lika dyr. Hästen som då är 19-20 år får man ju, om man måste sälja (om man bara har råd med en häst), inte mkt för alls. Men om man har mkt pengar så man har råd att byta är det ju super med en läromästare av den typen. Annars får man se sig om efter en läromästare av lite yngre årgång. :)
 
hästen i fråga är tävl med plac tom msv dressyr så mer än 35k får jag nog ge :smirk:
det är inte satt nått pris än så jag får väl se.. men jag har satt gränsen på 50k o hoppas på det bästa :p
 
Det är hästen jag rider oxå. :) En bekant sålde i höstas sin valack som var 17 år och haft plac St Georges dressyr/1.30 hoppning för 35.000 kr. En riktig läromästare! Men jag hade inte gett mer för honom då han med ålderns rätt hade lite skavanker, dock gick han igenom vet. bes. ua men jag skulle ändå varit försiktig då han dragits med kotledsinflammationer tidigare.
 
då finns det kanske hopp för mig oxå då :idea:

vill ju ha en välutbildad häst som jag kan utbilda mig själv på utan att först behöva utbilda hästen (vilket oftast behövs av en häst i den prisklassen)
ligger själv på LA nivå nu o känner att jag inte kommer mkt längre på dom hästarna jag har tillgång till :(
 

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 776
Senast: sorbifolia
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 435
Senast: Flixon
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 947
Senast: dobbis
·
Hästmänniskan Jag vet att den enda som kan besluta om detta är jag själv, men lite input från oberoende personer kan ju aldrig vara fel, är oerhört...
Svar
16
· Visningar
1 791
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp