Prissättning av Loppis saker!

Royal_724

Trådstartare
Hjälp!!!

Har rensat alla mina garderob på allt möjligt och ska till helgen stå och sälja på Loppis för första gången!!
Men vad sätter jag för pris egentligen?
Vill ju inte va jättedyr men vill ju ändå ha in lite grann i alla fall.

Jackor, Jeans och koftor och lite fintröjor, det mesta är endast använt några gånger och ser nya ut! (Allt från Lindex eller Kappahl)

Mattallriks set, glas, kaffemuggar.

Panelgardiner ser ut som nya.

Andra små vaser och skålar.

Lampskärmar

Vad är ni villiga att ge när ni är ute på loppis?
 
Sv: Prissättning av Loppis saker!

Vill du bli av med det måste du vara billig, annars tror jag att de flesta väljer att hellre köpa nytt på rea.
 
Sv: Prissättning av Loppis saker!

Brukar inte köpa på loppis. Men har sålt iväg en hel del på dessa.
Brukar aldrig stå om jag inte har något lite dyrare, som kan vara efter traktat. Denna vara ska dra in bordshyran, alternativt några dyrare grejer, det vill säga i hundra kronors klassen. Då är det lättare att sälja det andra för mindre. Skönt att bli av med. För mig och syrran har det gått bäst att sälja; barnkläder,från fem kronor (byxor, tröjer) till hundra lappen (overaller). Barnleksaker samma där, våra gammla dockor vart het efter traktade. Glas från ex. McDonalds har gått för en femma. Den gången vi sålde bäst fick vi tusenlappen jämt var, plus bordshyran, ficka och varsit maxmål.

Det är bättre att inte märka alla varor utan föra en dialog. Märk de du vill ha ett bestämt pris för, de finnare är bra att ha upphängda på ex. en torkställning. Eller om det är flera varor med samma pris ex. 10:- styck i lådan.

Har sett många som första timmarna har nästan ny priser. Gärna sakerna uppslängda på bordet. Sedan sänker de och till slut rear de ut. Det fungerar inte på loppis. Det är inte samma folk hela tiden. Samt det ska löna sig att riva runt.
 
Sv: Prissättning av Loppis saker!

brukar ta 5-10 för tunna tröjor, 15 för lite finare och upp till 40 för klänningar tex, muggar kan man nästan slänga efter folk för det säljer liksom alla. Jag säger för det mesta 20 kronor? så får folk bestämma om dom tycker det är bra. Jag vill mest bli av med grejer så jag tänker inte på att få tillbaka pengar
 
Sv: Prissättning av Loppis saker!

generellt på begagnat brukar man väl utgå från halva inköpspriset. På en loppis kan jag tänka mig att betala runt en tiondel av inköpspriset. D.v.s. en tröja som kostade 150kr kan jag tänka mig 15kr för.
 

Liknande trådar

Äldre Imorgon ska jag för första gången stå på en loppis. Jag tänkte endast sälja barnkläder på mitt bord. Har ganska mycket kläder efter två...
Svar
5
· Visningar
787

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp