Prisvärd blender

zassoo

Trådstartare
Försöker googla men det är ju hopplöst.

Jag är ute efter en prisvärd blender främst för att kunna göra smoothies och liknande. Har absolut inte budget för Vitamix och liknande just nu.

Hur bra är de som går för runt 1000-2000? Finns det nån som gör jobbet bra och håller mer än några månader? :p
 
Försöker googla men det är ju hopplöst.

Jag är ute efter en prisvärd blender främst för att kunna göra smoothies och liknande. Har absolut inte budget för Vitamix och liknande just nu.

Hur bra är de som går för runt 1000-2000? Finns det nån som gör jobbet bra och håller mer än några månader? :p

Åh. Älskar min! Den köpte vi i förra bostaden, så den är mer än sju år iaf. Ska kolla om jag kan hitta vad det är för någon, även om samma modell inte lär gå att köpa såklart. 😁

Edit: Jag är inte helt säker på vad vi har för någon, men jag är rätt säker på att det är ett av de vanliga märkena. Jag trooor det är Electrolux, och denna var mest lik av de jag kunde hitta.
Tjock glaskanna, Smoothiefunktion, iskrossfunktion, pulse.
Skitnöjd med vår. Det enda jobbiga är väl att kannan är tung typ. 🤷

Screenshot_20220810-153104_Chrome.jpg
 
Senast ändrad:
Köp en stavmixer istället? :) min är nog över 10 år gammal och ger fortfarande järnet!

Jag håller med. Det finns inget jag upptäckt som gör att man behöver en blender till smoothies och liknande om man har en stavmixer. Den blender jag har är usel. All frukt lägger sig i botten och sen kör knivarna runt runt utan att röra runt allt och inget mixas. Stavmixern däremot gör jobbet galant!
 
Jag håller med. Det finns inget jag upptäckt som gör att man behöver en blender till smoothies och liknande om man har en stavmixer. Den blender jag har är usel. All frukt lägger sig i botten och sen kör knivarna runt runt utan att röra runt allt och inget mixas. Stavmixern däremot gör jobbet galant!

Exakt så, hade också blender tidigare. Den var för övrigt det du nämner också ett helvete att diska...
 
Jag håller med. Det finns inget jag upptäckt som gör att man behöver en blender till smoothies och liknande om man har en stavmixer. Den blender jag har är usel. All frukt lägger sig i botten och sen kör knivarna runt runt utan att röra runt allt och inget mixas. Stavmixern däremot gör jobbet galant!

Så hur gör man smoothie med stavmixer enklast? :) Erkänner mig lite puckad men stavmixer och jag har som sagt aldrig gått ihop och jag har inte förstått om man liksom kan sätta ner dem i glaset bara? :o
 
Så hur gör man smoothie med stavmixer enklast? :) Erkänner mig lite puckad men stavmixer och jag har som sagt aldrig gått ihop och jag har inte förstått om man liksom kan sätta ner dem i glaset bara? :o

Om glaset är stort nog. Annars finns det höga och smala kärl som är perfekta att mina med stavmixer i.
 
Jag skulle vilja påstå att det är svårt att göra Frozen Strawberry Daquiri med stavmixer... 😅 😂😁

Nä men jag har både Blender och stavmixer använder absolut båda två 👌
 
Så hur gör man smoothie med stavmixer enklast? :) Erkänner mig lite puckad men stavmixer och jag har som sagt aldrig gått ihop och jag har inte förstått om man liksom kan sätta ner dem i glaset bara? :o

Jag kör i nån av dessa! Det till vänster följde med mixern, men upplever att det kan vara för litet ibland :)
20220810_161353.jpg
 
Jag har en "KitchenAid KHB2561CU 5-Speed Hand Blender - Contour Silver" som jag kopte for 8-10 ar sedan till extra pris fran Costco. Den ar super bra och har flera "huvuden" med knivar sa man byter till det man behover just da. Det tog ett tag innan jag insag att den var lite FOR bra i vissa lagen, men sa fort jag lart mig att gora bearnaise sas, mayonnaise, och liknande med lagre hastighet och inte 4 knivar ar den perfect! :p
 
De skriver ju inte ut på förpackningen att blendern inte kan hantera frusen frukt.
Om den kan krossa is borde inte frusen frukt vara ett problem? Tror många blenders klarar det idag, jag har en billig från Jula som kör både frusna jordgubbar, hallon och isbitar utan problem :)
 
Om den kan krossa is borde inte frusen frukt vara ett problem? Tror många blenders klarar det idag, jag har en billig från Jula som kör både frusna jordgubbar, hallon och isbitar utan problem :)
Nu råkade jag bara hugga ett svar här 😬.

De blenders jag har haft har alla haft svårt att riktigt hacka frusen frukt, och dadlar! Har bara haft lite billigare, men skulle också gärna ha tips på riktigt bra blenders!
 
Nu råkade jag bara hugga ett svar här 😬.

De blenders jag har haft har alla haft svårt att riktigt hacka frusen frukt, och dadlar! Har bara haft lite billigare, men skulle också gärna ha tips på riktigt bra blenders!
Eftersom du högg min knapp :D

Så har jag den här: https://www.jula.se/catalog/hem-och...tberedningsapparater/blenders/blender-008058/

Har bara haft den några månader men gör smoothie varje vecka. Har dock aldrig kört med dadlar i, äter inte det för allt smör i Småland.
 
Jag köpte en ham
Nu råkade jag bara hugga ett svar här 😬.

De blenders jag har haft har alla haft svårt att riktigt hacka frusen frukt, och dadlar! Har bara haft lite billigare, men skulle också gärna ha tips på riktigt bra blenders!
jag skaffade på inrådan av en vän en Hamilton beach professional i våras. Den är vad jag förstått det absolut bästa tillgängliga i den prisklassen vilket var verkligen på smärtgränsen för mig. Jag är övertygad om att tex vitamix är ännu bättre, men inte så att det för mig motiverar tredubbla priset. Jättenöjd! Och då är jag ändå konsistensnördig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
729
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
279
Senast: attheedge
·
Hästmänniskan Jag har dragits med tidvis ganska rejäl smärta vid ridning under flera år. För ett par år sen sökte jag hjälp genom sjukvården och då...
Svar
8
· Visningar
570
Senast: MiniLi
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 931
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp