Prisvärd blender

Nej, men kan de krossa is kan de i regel krossa fryst frukt...

Först så mixar den frukten lite. Sen packas frukten längst ner och knivarna bara vispar runt med frukten ligger kvar. Den packas där nere och mixern rör inte runt det så frukten träffar bara knivarna en gång. Det finns inget som gör att frukten rör sig inuti bägaren. Det är det knivarna inte lyckas med. När de väl träffar en frukt så skär de ju. Så får man hålla på och peta runt med en ätpinne för att lösa upp de frusna fruktklumpen.
 
man ska väl alltid ha vätskan först? Så klumpar inte frukten ihop sig :)
Jag köpte en för 500-600 på Ica maxi och måste säga att jag är nöjd. Jag kommer inte ihåg om det trots det var kampanj, men jag vet att jag kollade upp hur stark motor jag behövde för att jag sedan skulle kunna kolla runt.
 
man ska väl alltid ha vätskan först? Så klumpar inte frukten ihop sig :)

Frukten sjunker oavsett. Kniven börjar snurrar och skjuter iväg frukten till sidorna och eftersom den är tyngre än vätskan så sjunker den och ligger i botten och knivarna far runt och gör ingen nytta alls.
 
Frukten sjunker oavsett. Kniven börjar snurrar och skjuter iväg frukten till sidorna och eftersom den är tyngre än vätskan så sjunker den och ligger i botten och knivarna far runt och gör ingen nytta alls.

Men då har du väl en röten blender helt enkelt? 😅 Jag mixar med lätthet bär i min 👍
 
Frukten sjunker oavsett. Kniven börjar snurrar och skjuter iväg frukten till sidorna och eftersom den är tyngre än vätskan så sjunker den och ligger i botten och knivarna far runt och gör ingen nytta alls.

Det verkar som om dina knivar gar for sakta om det hinner lagga sig under. Har du ingen "fartkontroll" pa din blender ar det nog bara att kopa en ny.
 
OBH Nordica Chilli. Frusna hallon och blåbär går bra. Men frusna jordgubbar för kompakta och frusen mango är bara att glömma!
Jag har en obh dock ej chili, har som du puls + 2 hastigheter. Tycker det funkar bättre med vätska i först och sedan droppar i frukten efterhand. När det blir en klump av det hela så funkar det inte alls lika bra.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 859
Senast: kolblakkur
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 638
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag hade en liknande tråd när dottern var nyfödd men nu hittar jag den inte, så startar en ny. Det här med amningen...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 827
Senast: Jojo
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 113
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp