prisvärd scanner?

B

**BORTTAGEN**

Okej jag sitter här i scannerdjungeln och vet varken ut eller in! :crazy:
Söker en scanner prisklass kanske 1.000-1.500 kr.. Vill ha så bra bildkvalité som möjligt för det priset! Vill också att den ska vara enkel att använda!
Vad rekommenderar ni? Kom gärna med förslag och visa gärna också bilder ni scannat med scannern!

Nirak
 
Vi köpte en scanner/skrivare/kopiator förra veckan. Det är en canon, kostade 1800:- Jag har inga bilder på den här datorn, men de vi har testat att scanna in har blivit bra. Modellen hette MP200
 
Jag har ingen att rkeommendera, men jag kan rekommendera en som du bör avstå ifrån :crazy:

Vi har en Mustek Scanexpress 6000p. Den ger fina bilder och är relativt lättanvänd, men det tar hemskt lång tid för den att scanna in bilderna.
Vet dessvärre inte vad den kostar då vi har fått den.

Alla bilder på min hemsida är scannade med den.

/Hippo
 
Har en "gammal" hp scsi-scanner som funkar klockrent och det blir så bra bilder som man vill (scannade gröna kartan med max upplösning, bildstorlek ca 160Mb för ett A4!).
Den finns nog inte att köpa ny längre, men kanske beg.
Nackdelen är ju att man behöver ett scsi-kort
 

Liknande trådar

Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 339
Senast: monster1
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
7 976
Senast: WS6
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
66 573
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 549
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Konstigt simsätt
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp