Prisvärda ridstövlar

Glimfeather

Trådstartare
Har efter många års uppehåll börjat på ridskola igen. Kände direkt att det skulle vara skönt med lite mer stabilitet för skänkeln. Rider en dag per vecka och känner väl inte att jag vill lägga flera tusen på ett par stövlar. Föredrar dessutom konstskinn när möjlighet finns.

Var hittar jag prisvärda stövlar i 1000-kronorsklassen? Horze har flera modeller, men är de bra/ok? Eller går de sönder direkt? Någon som testat?
 
Har efter många års uppehåll börjat på ridskola igen. Kände direkt att det skulle vara skönt med lite mer stabilitet för skänkeln. Rider en dag per vecka och känner väl inte att jag vill lägga flera tusen på ett par stövlar. Föredrar dessutom konstskinn när möjlighet finns.

Var hittar jag prisvärda stövlar i 1000-kronorsklassen? Horze har flera modeller, men är de bra/ok? Eller går de sönder direkt? Någon som testat?
Jag köpte ett par helsnörda CRW på rea för några veckor sedan (Hööks), gav 1100 för dem och är jättenöjd! För övrigt tycker jag det är trevligt att det numera finns riktigt bra ridstövlar i det lägre prissegmentet, man behöver inte lägga 5000 och uppåt längre.
 
Jag köpte ett par billigare från hööks för många år sen, som ändå funkade bra. Jag som bara har 35-36 i skostorlek har lite problem med att alla modeller inte finns i så små storlekar, men har man en mer ”normal” skostorlek så har de faktiskt många som är helt okej.
 
Har efter många års uppehåll börjat på ridskola igen. Kände direkt att det skulle vara skönt med lite mer stabilitet för skänkeln. Rider en dag per vecka och känner väl inte att jag vill lägga flera tusen på ett par stövlar. Föredrar dessutom konstskinn när möjlighet finns.

Var hittar jag prisvärda stövlar i 1000-kronorsklassen? Horze har flera modeller, men är de bra/ok? Eller går de sönder direkt? Någon som testat?
Kolla begagnat! Går att göra fina fynd på ridstövlar.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 284
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Mina stövlar från Hööks har till slut börjat falla samman efter lång och trogen tjänst. Jag har ett par splitter nya De Niro som jag är...
Svar
14
· Visningar
1 896
Utrustning Hallå! Efter att ha sett en tjej fastna i en vanlig stigbygel och blivit släpad efter sin häst känns det som om det är dags att kosta...
2
Svar
21
· Visningar
6 849
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 079
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp