Prisvärd tork till grönsaker, frukt och svamp

Philosophia

Trådstartare
Jag torkar bl.a. chili, tomat och äpplen för fulla muggar och nu har också sopparna kommit, vilket resulterar i att varmluftsugnen går på för jämnan. Det känns ohållbart, särskilt nu när semestern är slut, så jag har börjat leta efter en prisvärd och effektiv tork. Jag vill inte betala flera tusen, utan maximalt kring tusenlappen. Någon som har några tips?
 
Jag torkar bl.a. chili, tomat och äpplen för fulla muggar och nu har också sopparna kommit, vilket resulterar i att varmluftsugnen går på för jämnan. Det känns ohållbart, särskilt nu när semestern är slut, så jag har börjat leta efter en prisvärd och effektiv tork. Jag vill inte betala flera tusen, utan maximalt kring tusenlappen. Någon som har några tips?
Jag har en Champion med 5 ollor. Har fungerat utmärkt i 5-6 år. Kostar under 300 kr.
Ingen proffstork säkert, men jag gillar den.
 
Tack! Vad torkar du den med? Klarar den även vattniga grönsaker som tomat?
Sorry för sent svar, har inte varit inne. :O
Tomat har jag inte testat men tror inte det blir bra i en sådan variant som jag har.
När jag torkat tomat har jag gjort pure, kryddat, reducerat och använt ugnen istället.

Har däremot torkat mycket svamp, chili och äpplen med utmärkt resultat.
Lycka till! :D
 
Det gick kanonbra att torka tomat! Var noga med att bitarna är ungefär jämnstora bara.

Nu kör jag en sats äpplen till hästarna i vinter. Önskar jag hade fler lager i torken.
 
Jag torkar bl.a. chili, tomat och äpplen för fulla muggar och nu har också sopparna kommit, vilket resulterar i att varmluftsugnen går på för jämnan. Det känns ohållbart, särskilt nu när semestern är slut, så jag har börjat leta efter en prisvärd och effektiv tork. Jag vill inte betala flera tusen, utan maximalt kring tusenlappen. Någon som har några tips?

Jag har Julas svamptork. Köpte den på rea för 99 kr :laugh: Det går inte att välja temperatur utan den har ett läge. Tror det är 5 olika våningar. Har torkat svamp, äpplen, morötter, kycklinghjärta, lever, korv, räkor (såna i saltlake) samt olika blommor/blad/örter till marsvinen. Är väldigt nöjd med den trots det ringa priset.
 
Jag har Julas svamptork. Köpte den på rea för 99 kr :laugh: Det går inte att välja temperatur utan den har ett läge. Tror det är 5 olika våningar. Har torkat svamp, äpplen, morötter, kycklinghjärta, lever, korv, räkor (såna i saltlake) samt olika blommor/blad/örter till marsvinen. Är väldigt nöjd med den trots det ringa priset.

Jag har faktiskt hört en hel del gott om Julas tork! 99 kr låter sanslöst - det är ju i princip gratis.
 
Jag har Julas svamptork. Köpte den på rea för 99 kr :laugh: Det går inte att välja temperatur utan den har ett läge. Tror det är 5 olika våningar. Har torkat svamp, äpplen, morötter, kycklinghjärta, lever, korv, räkor (såna i saltlake) samt olika blommor/blad/örter till marsvinen. Är väldigt nöjd med den trots det ringa priset.

Jag har också Julas svamptork men jag kan ställa in den (jag har nog en rätt gammal modell). Den är helt suverän!
 
Jag har också julas tork, köpte den förra året på rea för 199:-. Den går att ställa in värmen, har flera våningar och så snurrar våningarna.

Än så länge har jag bara torkat äpplen i den men det gick jättebra, den har fått bra betyg på hemsidan.
 
Jag har också Julas svamptork men jag kan ställa in den (jag har nog en rätt gammal modell). Den är helt suverän!

Jag såg att den jag har inte finns längre men en som ser typ likadan ut men med temperaturreglering. Undrar dock hur mycket det behövs egentligen? Jag har som sagt inte känt att jag behöver det. Allt torkas bra även kött men det tar så klart lite olika lång tid :)
 
Jag såg att den jag har inte finns längre men en som ser typ likadan ut men med temperaturreglering. Undrar dock hur mycket det behövs egentligen? Jag har som sagt inte känt att jag behöver det. Allt torkas bra även kött men det tar så klart lite olika lång tid :)

Nä, jag tror inte det är så viktigt egentligen. Jag köpte min för att jag hade velat ha en länge och den var jättebillig på medlemspris :D
 
Jag torkade blåbär, och de blev för torra. Hur gör man? Har jag kanske fel tork? Gammal sedan urminnes tider, ärvd av farmor....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp