Privatdetektiv

pollex

Trådstartare
Är det någon här som har erfarenhet - själv eller genom andra - av att anlita en privatdetektiv? Hur vet man att det är en bra detektiv? Hur mycket kostar det? :)
 
Det är redan gjort. Polisen ser problemet men alla idiotiska beteenden är inte olagliga.
Men vad ska en privatdetektiv göra? Jag tänker att en privatdetektiv är någon som hittar information om någonting eller någon. Det är ju ingen privat polis eller vakt. Sen är det nog billigare att anlita ett vaktbolag än en privatdetektiv om det egentligen är en vakt du behöver.
 
Men vad ska en privatdetektiv göra? Jag tänker att en privatdetektiv är någon som hittar information om någonting eller någon. Det är ju ingen privat polis eller vakt. Sen är det nog billigare att anlita ett vaktbolag än en privatdetektiv om det egentligen är en vakt du behöver.
Kan de samla bevis för att kunna läggas fram som fakta för att kunna få till något typ av förbud? Vet inte vad stalkning kan ge för straff
 
Men vad ska en privatdetektiv göra? Jag tänker att en privatdetektiv är någon som hittar information om någonting eller någon. Det är ju ingen privat polis eller vakt. Sen är det nog billigare att anlita ett vaktbolag än en privatdetektiv om det egentligen är en vakt du behöver.

Vad skulle en vakt/ett vaktbolag kunna göra tänker du?
 
Ja, jag har erfarenhet av att anlita privatdetektiv. Det var dyrt och jag fick egentligen inte mer information än jag själv kunde googla fram eller redan visste. En stor vinst var att jag, just när privatdeckaren höll koll, visste var han var = inte i min närhet. Det var en bonus jag inte hade tänkt på innan. Handlar också om en stalker.

Polisen var sedan innan inblandade, gjorde ingenting. Stalking är ett brott men inte ett särskilt prioriterat brott tyvärr.

Kan inte annat än beklaga att du är utsatt för detta. Dokumentera allt du kan. Det är lagligt att ha kamera i bilen, går att köpa hyffsat billigt på valfri teknikbutik. Finns också andra inspelningsmöjligheter.
Var rädd om dig!
 
skulle nog först satsat på andra informations kanaler som goggles och som andra har tipsat om kameror och annan dokumentations vägar.
 
Jamen då ber jag om ursäkt, talar man i gåtor blir det lätt missförstånd.

Förlåt själv, men för mig är huvudspåret i tråden det som står i TS - att jag undrar över erfarenhet av privatdetektiver - så då känns det kontraproduktivt att bli för utförlig i andra spår :)
 

Liknande trådar

Hemmet Vi ska renovera fallfärdigt kök och tänkte köpa nytt kök från IKEA. Vi har tummarna mitt i handen och hatar husjobb så vi behöver...
2
Svar
37
· Visningar
1 157
Senast: Acto
·
Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
252
Senast: Dentaku
·
Kropp & Själ Vad är era erfarenheter med magkatarr? Fick mitt första magkatarr här idag och smärtan och hela situationen som uppkom när det kändes av...
2
Svar
30
· Visningar
2 539
Senast: CaisaCax
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 626
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp