Privatryttare ej välkomna...

Är inte det extremt billigt? Om man jämför vad lokalhyra för många andra sportet kostar?

Jag vet inte vad andra sporter kostar. Men ja, det är billigt hur som. Dock har vi inte tillgång dygnet runt till ridhuset. REAL-gymnasiet använder det dagtid. Ridskolan halva lördagen och så är det extraträningar de flesta söndagar. Och nu blir det ännu mindre tid.

/Lizzie
 
Ja, det är isolerat. Värmen på så det blir några plusgrader på vintern. Botten vattnas ordentligt och så är ridhuset byggt 1995 och ingenting är gjort med det sedan dess. Förutom bottenbyte.

/Lizzie
Ok! Låter som kondens och lite ”växthus” känsla där.
Väldigt intressant. Tänker att ett oisolerat ridhus är mindre utsatt för mögel just för att det är mer mellanrum och fukten inte stannat kvar inne lika länge vid vattning mm.
 
Minns att vi pratade på ett årsmöte om privatryttare och att en person ur styrelsen lite krasst konstaterade att man inte har privatryttare för ekonomin, men att det kan finnas andra värden i det. Och jag köper det helt! Nu funkade inte utetider och uteridningsmöjligheter för oss där längre (plus att vi har fler hästar idag), men rent anläggningsmässigt kände jag inte att det var dåligt.

Helt klart överlever föreningen väldigt bra utan privatryttarna när det gäller det rent ekonomiska. Vi hänvisade också till de andra värdena som kan vara viktiga för en förening när det gäller privatryttare såsom att Tävlingsryttare gör reklam för klubben, att vara förebilder, barn/ungdomar har föräldrar som engagerar sig etc. Att klubbens varumärke är viktigt etc.

/Lizzie
 
Hur menar du med att ridskoleryttare skulle se upp till privatryttare?
Jag tycker också en verksamhetschef ska kunna bestämma sådana här saker eftersom hen är budgetansvarig. Sedan kan jag inte förstå hur man kan tycka att skattebetalare eller ridskoleryttare ska subventionera privatryttare, även om jag mest varit privatryttare. Det hela måste väl handla om vad ett ridhus kostar och hur man får in mest pengar genom det.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu börjar jag tröttna riktigt ordentligt på ridklubben där vi har ena hästen uppstallad. Det är en ridskola på anläggningen och det...
2
Svar
28
· Visningar
4 885
Senast: Lobelia
·
Anläggning Fick ett totalt infall! Min "bys" ridskola ska arrenderas ut alt anställning som ridskolechef. Detta är en STOR klubb där inomhus SM i...
Svar
13
· Visningar
2 871
Senast: MaRomer
·
Träning Tävling är aldrig något som har intresserat mig. Jag har alltid tyckt,och tycker att det är jättekul att hänga med som hästskötare...
Svar
4
· Visningar
1 311
Senast: svea
·
N
Ekonomi & Juridik Jag får generalisera min föregående fråga lite så den inte tas bort igen :) Jag ställer mig lite undrande. Många av annonserna om...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 130

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp