Pro hösten

Linn-Nora

Trådstartare
Jag känner att jag vill ha en tråd för oss som älskar höst. Om jag inte är ensam ;)

Hur ska ni njuta för att få ut så mycket som möjligt av hösten?

Jag ska njuta av att solen inte skiner in i vårt vardagsrum till klockan 22. Jag skall vara ute i skogen och känna doften av naturen som håller på att gå i ide :love:

Har också ett projekt i att "ta in" hösten. Jag vill på något sätt få in dom vackra färgerna i inredningen.

OCH jag hoppas snart sluta svettas ihjäl! Det är ju fortfarande för varmt där jag bor. Både för vad som är normalt och för att jag skall trivas. Jag längtar till krispiga, och regniga dagar då luften känns renare :love:
 
Kanel i kaffe måste jag testa! Jag älskar varma drycker, i helgen var jag inne på NK och köpte höstte och julkaffe, samt några nya doftljus. Nu när det börjar bli mörkt på mornarna smyger jag upp före sambon, tänder ljusstaken och ett värmeljus och gör frukost. De nymalda bönorna doftar fantastiskt gott.

I oktober blir det att karva pumpor och så ska jag försöka hitta något oktoberfestinspirerat. Kanske äta korv, kål och testa någon ny spännande öl någon kväll.
 
Jag känner att jag vill ha en tråd för oss som älskar höst. Om jag inte är ensam ;)

Hur ska ni njuta för att få ut så mycket som möjligt av hösten?

Jag ska njuta av att solen inte skiner in i vårt vardagsrum till klockan 22. Jag skall vara ute i skogen och känna doften av naturen som håller på att gå i ide :love:

Har också ett projekt i att "ta in" hösten. Jag vill på något sätt få in dom vackra färgerna i inredningen.

OCH jag hoppas snart sluta svettas ihjäl! Det är ju fortfarande för varmt där jag bor. Både för vad som är normalt och för att jag skall trivas. Jag längtar till krispiga, och regniga dagar då luften känns renare :love:
Liksom andas in de röda och gula löven, de är så väldigt vackra.

Men du har rätt om krispigheten, den är inte här heller. Regnet och fukten har vi, men inget krisp.
 
Jag älskar att sitta uppkrupen i soffan och mysa med levande ljus, allra helst när det regnar, blåser och är mörkt!

Sen älskar jag storm, känner mig sällan så levande som när jag traskar ner till havet när det stormar 😍


Samma här! Älskar "vilt" väder :D Jag blir så mycket gladare och levande då!
Värme och klarblå himmel gör mig bara trött ;)
Sol på hösten är annorlunda, det blir liksom inte lika ljust så det är mycket behagligare :)
 
Ja! 😍🍁🍁🍂🍂

Jag älskar också hösten!
Det är så vackert!
Jag ska också ta in hösten, ska ut o plocka löv idag, men vet inte vad jag ska göra med dem än...tips?
Jag har börjat dricka chai-té, det känns höstigt!
Ska börja mysa med tända ljus också!

Chai är fantastiskt gott :love:

Jag vill fixa nån krans till vår ytterdörr :) Och kanske nån form av girland med höstlöv. Om det finns :confused: Men tänker mig i tygmaterial eller liknande i form av höstlöv. Vill hänga det över gardinerna :)
Och jag måste fixa nya smålampor och lyktor!
 
Höstiga recept också! Jag tänkte koka en boeuf bourguignon någon helg och köpa något riktigt trevligt rödvin till.

Ej att glömma är Halloween också! Som jag skrev i VGV-tråden igår så går jag och mina vänner på en Halloweenfest varje år. Vi är egentligen lite för gamla för att spöka ut oss och gå på en fånig fest men det tillhör lite, tycker jag. Jag tittar gärna på några kusliga filmer, köper som sagt pumpor och försöker få lite Halloween-feeling i slutet av oktober varje år.
 
Yes jag älskar hösten. När den är fin och inte en brungrå massan som sträcker sig till april :rofl:

Jag har köpt en alldeles för dyr kappa med löst foder så jag kan mysa ute även när det är som det är idag, dvs grått. Annars så går nog mycket tid den här hösten till att hitta rutiner som gör att livet rullar på för mig och barnet (och hans pappa som vi släpar på) iom att jag på måndag börjar min VFU på 15 veckor, heltid från att ha pluggat på distans sedan barnet föddes. Hehe.
 
Åh, jag älskar också hösten! Äntligen kan jag andas igen och slipper svettas ihjäl. Dessutom är det inte lika mycket krav på en på hösten, man får liksom sitta inne med en filt och dricka te hela helgen utan att nån kan ifrågasätta det. Jag saknar också krispigheten, tycker fortfarande det är alldeles för varmt ute men hoppas på att det snart blir kallare!
Trivs också bra med att det blir mörkare, även om jag alltid är glad när ljuset kommer på våren så känns det lika härligt att mörkret kommer på hösten.
Jag längtar efter härliga höstpromenader i skogen som kan följas upp av en varm kopp kaffe och bulle hemma i soffan. Har beställt ett par nya vattentäta kängor som jag förhoppningsvis kan ha i alla väder.
 
Älskar också hösten! Att rida ut i en lövskog när det blåser och löven är alldeles gula och röda :love:

Tyvärr blir mina leder sämre när det är kallt, men det är värt det för att det är höst. Och efter hösten kommer ju vintern! Det är inte ljust lika länge heller, det får vara natt på natten! :up:
 

Liknande trådar

Tjatter Vad ser ni mest framemot vad gällande hösten? Jag ser framemot krispig luft, massor av tända ljus, stalla in hästarna, tända brasor och...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
3 677
Hemmet Vi har precis flyttat till en ny lägenhet. Det är en nyproducerad lägenhet (3 år gammal) högst upp i huset. Det är många fönster inkl...
2
Svar
34
· Visningar
3 898
Senast: Lingon
·
Hästvård Hej! Min häst (Irish cob) står uppstallad i Frankrike. Hästarna är inne på natten över vintern och ute 24/7 på sommaren. Det har varit...
Svar
3
· Visningar
1 056
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Min älskade hund blev akut sjuk i tisdags natt och det fanns ingen annan lösning än att åka och ta bort honom. Nu känns det bara tomt...
2
Svar
37
· Visningar
3 720
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp