Bukefalos 28 år!

Problem horse video (tell your opinion!)

O

OBjaR

Sorry for writing in English but my swedish skills aren't very good (i'm from finland).

Here's a video that me and my friends made this summer: Zlatograd - What have you done?

When we got Zlatograd (the horse) 1.5 years ago, he was a "problem horse". We bought Z from a riding school, which was selling him because of a bucking/rearing problem (test riding video: http://www.youtube.com/watch?v=EmKHayEJW-w). After a couple of months he stopped those rodeos, but he's still a little unpredictable sometimes. We also found out that Zlatograd had had a very hard-handed and rude rider in Estonia when he was younger (a picture taken in estonia: http://i1189.photobucket.com/albums/z439/jee123456789/lateennen2.jpg). We think that's the reason why he jumps with his head very high. But, for all that, the horse still jumped even 110cm courses last year. This video is made to prove you should never give up.

I would love to hear your opinions about this video!
 
Sv: Problem horse video (tell your opinion!)

Looks like you did a really good job with that horse! :bow: Nice video too.
This also proves that there are no problem horses, just problem pasts.
 
Sv: Problem horse video (tell your opinion!)

En saa katsottua ekaa filmiä kännykällä surffaten.. mut löysin videon "zlatograd", on erittäin mukavan näkönen heppa jos Ei ota rodeokohtauksia huomioon:p ja hyvän työn ootte tehneet, vaik en kyl ihan tajunnu mitä se kilparadoilla tekee niin aikasin.. Ei millään pahalla, Ei vaan oli omaan mieleen sattunut.. toisaalta en kyl varmaan tommosen selkään olis ikänä uskaltanu:p

Tar svaret på svenska också:)

Kunde inte se första filmen från mobilen, men hittade en annan..
Hästen ser riktigt trevlig ut, om man bortser från rodeoattackerna:p Grymt bra jobb som gjorts med den. Dock förstod jag inte varför den var ute på tävlingsbanorna så tidigt, ingen kritik, bara nåt som legat väldigt långt fram med en sån häst för egen del.. särskilt med tanke på att jag aldrig ens vågat mig på att hoppa upp:p
 
Senast ändrad:
Sv: Problem horse video (tell your opinion!)

What a great job you've done. And I think you're incredibly brave to have ever sat on that horse at all!

Great film too :bow:
 
Sv: Problem horse video (tell your opinion!)

Looks like a horse with too much energy and no trust i humans that now are in good hands :love:

Realy nice video :)
 
Sv: Problem horse video (tell your opinion!)

Kivan näköinen heppa, ja kiva video. :laugh: Tämäkö oli -95 syntynyt?
 
Sv: Problem horse video (tell your opinion!)

Verkar som hästen reagerar på lastbilen som far förbi o allt ståhej vid kameran.
 
Sv: Problem horse video (tell your opinion!)

Ihana video (toi ensimmäinen siis ;) ), ja heppakin näyttää olevan nykyään paljon onnellisempi. Hyvä työ!
 
Sv: Problem horse video (tell your opinion!)

Nu får ni nog flytta till ett finskt forum. varför kan inte finnar engelska ens:p
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
650
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 831
Senast: tara
·
Hästvård Råkade hitta den här på Facebook. Har inte läst den men nån kanske är intresserad. Länk till hela studien...
Svar
7
· Visningar
1 384
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Från galoppsporten - men väldigt relevant även för ryttare inom övriga discipliner! Hur små hjälper som behövs för att inverka. "For...
Svar
1
· Visningar
716

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp