Problem med att placera bilder i inlägg

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Det verkar finnas någon typ av problem, i editorn tror jag, med bilder, lite beskrivet här av @Habina :
https://www.bukefalos.se/threads/vad-aer-lagom-varm.1505769/#post-19757225

Jag tror att detta kanske kan ha att göra med en bugg i denna version av forumprogramvaran, det skall vara löst i nästa version som jag hoppas snart släpps, förhoppningsvis ställer det inte till alltför mycket besvär under tiden.

Det kan vara så att det bara drabbar de med iphone, men oavsett hoppas jag uppdateringen kommer snart så jag kan uppdatera.

Någon annan som sett detta eller andra problem?
 
Ja, har haft problem till och från att bilden inte vill ladda upp eller hamnar lite var som helst i inlägget. Inget stort problem men ändå. Jag har iPhone.
 
Lade in bild från mobilen igår. Inget problem. Har samsung.
IMG_20211127_121347_647.jpg

Och funkar som vanligt nu också.
 
E3DE98F4-2A99-4244-8D15-68905B1B1B42.jpeg
Jag vill ju tex kunna skriva text och sen lägga in bilden nedanför det stycke jag skrivit. Här försöker jag det och bilden hamnar återigen överst.
 
Jag tror att detta problem inte har något med uppladdningsproblemen att göra.

Fungerar det som en lösning under tiden att börja med att lägga in bilden och sedan skriva @Habina
Var det så du gjorde @mysboll eller fungerar det ändå på just din iphone?
 
Jag tror att detta problem inte har något med uppladdningsproblemen att göra.

Fungerar det som en lösning under tiden att börja med att lägga in bilden och sedan skriva @Habina
Var det så du gjorde @mysboll eller fungerar det ändå på just din iphone?

Nä, det går inte att få in text ovanför bilden tyvärr. :( Hur jag än klickar och grejar.
 
Jag har undersökt lite och det verkar fungera om man använder Bifoga filer men inte om man använder Infoga bild på iphone. I safari på desktop skall det även vara problem med att dra och släppa en bild.

Allt detta bör lösa sig i och med att jag uppdaterar till den nya versionen av forumprogramvaran där de löst detta problem, har vi tur släpper de denna nya version på onsdag, men det kan även bli veckan efter.
 
Nu valde jag alltså bifoga filer istället för att trycka på bildikonen. Såg även % som var laddad under tiden bilden laddades upp. :)
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 455
Senast: Nahar
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 371
Senast: Askur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp