Problem med bakknäna...

Sv: Problem med bakknäna...

Håll efter bakknäna med ex Blue Lotion efter varje träningspas. Eller blistra på med ex Cedar Olja en gång i veckan.

Min pålle hade ledinflammationer i bägga framkotorna (som jag inte behandlade) Jag ställde av honom i 2 v o körde med cedar var 3:e dag o han blev bra igen, o billigt för plånkisen blev det också...
 
Sv: Problem med bakknäna...

Cismon skrev:
Håll efter bakknäna med ex Blue Lotion efter varje träningspas. Eller blistra på med ex Cedar Olja en gång i veckan.

Min pålle hade ledinflammationer i bägga framkotorna (som jag inte behandlade) Jag ställde av honom i 2 v o körde med cedar var 3:e dag o han blev bra igen, o billigt för plånkisen blev det också...

Är det inte Cedar Oil som är cancerogent??? :confused: :( :mad:
Jag är iofs ingen vän av blistrande över huvud taget och speciellt inte på en del av hästen som är så pass känslig hud på som insidan av knäet. :(
Och så är det ju så att man har karenstider på ALLT som ger blistereffekt, 96 timmar så man måste ju passa sig noga. Vissa hästar är ju så känsliga i skinnet att de får blistereffekt av allt. :(

Men det var inte det som var tanken med tråden , utan hur det är bäst att träna (läs köra jobb), med en häst som har problem med knäna.

Det är ju inte ens säkert att det kommer att vara ett problem när vi sätter igång (om hon nu blir frisk), knäna kan ju vara ett sekundärt problem. Och går det inte så får hon övergå till lättare sysselsättningar än travträning...

/// ghost
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 377
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 507
Senast: Dopy
·
Hästvård Min häst har för andra gången på ett år blivit en aning sned i sin rygg. Förra gången berodde det trodde jag på en sned sadel som byttes...
2
Svar
30
· Visningar
10 409
Senast: mumin
·
Hästvård Gjorde nyligen utredning på klinik pga hästens reaktioner vid ridning. Åkte hem med pentosan (antiinflammatoriskt) som injicerades...
Svar
5
· Visningar
1 362
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp