Problem med Editorn, seghet, hamnar fel m.m. - Utbruten från Forumuppdatering

MM

Trådstartare
Någon annan det segar sig för på mobilen?
Känns som bokstäverna inte hänger med när jag skriver och smileysarna tar tid att komma på plats om jag vill använda en sån.
 
Sakta men säkert börjar jag vänja mig. Det jag saknar mest från innan uppdateringen är att det var lättare att läsa och hoppa mellan sidor. Tyckte om att det automatiskt kom upp att man kunde trycka fram sidorna.

Och sen på telefonen är det väldigt segt att skriva. Bokstäverna går ibland väldigt långsamt och det är svårare att ändra tex stavfel.
 
Jag har problem att skriva inlägg i mobilen. Försöker jag se textrutan och klickar i raden ovanför inläggsrutan (tex för att lägga in ett citat) så tar webbläsaren kommandot från översta rubrikraden (den med bevakat och nytt) även om den inte syns.. Då min skärm inte är superstor (iPhone6) så gör detta att jag inte kan lägga in citat längre :(
 
Jag har problem att skriva inlägg i mobilen. Försöker jag se textrutan och klickar i raden ovanför inläggsrutan (tex för att lägga in ett citat) så tar webbläsaren kommandot från översta rubrikraden (den med bevakat och nytt) även om den inte syns.. Då min skärm inte är superstor (iPhone6) så gör detta att jag inte kan lägga in citat längre :(
Det verkar mysko, jag har inte detta problem på min mobil, min menyrad syns hela tiden. Kanske menyraden är där trots att den inte syns, kan du prova med att scrolla ner lite extra och prova om editorknapparna fungerar då.
Då är det bara problemet med den icke synliga menyn kvar.
 
Det verkar mysko, jag har inte detta problem på min mobil, min menyrad syns hela tiden. Kanske menyraden är där trots att den inte syns, kan du prova med att scrolla ner lite extra och prova om editorknapparna fungerar då.
Då är det bara problemet med den icke synliga menyn kvar.
Försökte det igår, och då gick det inte, men nu funkade det! Så bra löst :D
 
Ofta när jag skriver inlägg så hoppar markören plötsligt ner till googlesökfältet samtidigt som jag skriver. Är det jag som är fumlig? Är också ofta laggigt när jag skriver (men det kan kanske vara min telefon som är gammal).
 
Ofta när jag skriver inlägg så hoppar markören plötsligt ner till googlesökfältet samtidigt som jag skriver. Är det jag som är fumlig? Är också ofta laggigt när jag skriver (men det kan kanske vara min telefon som är gammal).
Exakt samma här. Jag har undrat om det finns en kombination av bokstäver som är ett kortkommando för att komma dit. Det har nog bara hänt när jag ligger och skriver när jag är trött så jag har tänkt att jag fepplar.
 
Jag har lagt märke när jag skrivit på mobilen, när jag ska lägga in en smiley då jag inte kommer ihåg alla snabbtexter för dom. Så klickar jag på smiley-symbolen ovanför texten där jag skriver, sen när jag ska klicka på vald smiley, då hoppar hela sidan till och bakom smiley verkar den gröna "huvudmenyn" gömma sig så då hamnar jag på t ex "nytt" istället. Varit lite frustrerad på det, är det så för alla mobiler eller bara vissa??
 
Jag har lagt märke när jag skrivit på mobilen, när jag ska lägga in en smiley då jag inte kommer ihåg alla snabbtexter för dom. Så klickar jag på smiley-symbolen ovanför texten där jag skriver, sen när jag ska klicka på vald smiley, då hoppar hela sidan till och bakom smiley verkar den gröna "huvudmenyn" gömma sig så då hamnar jag på t ex "nytt" istället. Varit lite frustrerad på det, är det så för alla mobiler eller bara vissa??
Testade precis och lyckades inte få det att bli fel, så jag vet inte hur vanligt det är?
 
Kan inte lägga in smileysarna via mobilen trycker upp smileysarna men trycket jag på en smiley försvinner skrivrutan så blir ingen smiley i inlägget.
 
Sen uppdateringen har det blivit avsevärt mycket svårare att skriva inlägg från mobilen.
Fler som upplever det?

Bla när man vill ha med en smiley, (eller vill trycka på annat i textrutemenyraden) så går det liksom inte bara att trycka på gubben så kommer smileysarna enkelt upp.
Gör man det hamnar mitt tryck på något annat på sidan och man lämnar sidan eller hoppar iväg någonannanstans, råkar trycka på en länk eller så. Som om menyraden i textrutan är liksom flytande.

Först måste jag flytta hela skrivrutan(hela sidan) för att textruta inklusive menyraden liksom klistras fast på sidan.
När smileysarna väl är framme kan det hända samma sak.

Är det min mobil som inte hänger med eller kan jag göra nåt annat ellet vad tror ni?
 
Menar du att man måste scrolla upp och ner för att se knapparna, som smileys, ovanför skrivrutan?
Så verkar det vara, vet inte om det var annorlunda förut?
Eller var det ännu mer problem, det tror jag inte att jag upplever på min mobil.
 
Menar du att man måste scrolla upp och ner för att se knapparna, som smileys, ovanför skrivrutan?
Så verkar det vara, vet inte om det var annorlunda förut?
Eller var det ännu mer problem, det tror jag inte att jag upplever på min mobil.
Nja, knapparna ser jag men nu när jag skriver detta. Så ser jag ju menyraden i textrutan, som man alltid gjort, men trycker jag nu på smileygubben så öppnas inte smileysarna utan jag hamnar nog i klistermenyn.
Eller vad den heter, den försvinner ju och kommer upp när man scrollar ner.
Så jag hamnar tex på ’andra djur’ fastän den inte syns sas.
Jag är lite dålig på att förklara...
 
Kanske prova att rensa cachen på webbläsaren i mobilen?
Är det någon annan som har samma eller liknande problem?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 680
Senast: Solstig
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 260
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 649
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 390
Senast: Bortglömd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Kattbilder #9
  • Trixtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp