Problem med häst på prov!! *långt*

Sv: Problem med häst på prov!! *långt*

Om det nu är "jättebra pris" på hästen så är det en anledning att dra öronen åt sig och undra varför det är så bra pris på den hästen, speciellt om det nu är en appaloosa. Självklart kan man köpa häst genom utlandet efter att ha kollat på diverse bilder, filmer osv men då har man nog lite mer erfarenhet om hästköp än vad jag misstänker att du har. Dessutom är det nog vanligast att då vända sig till säljföretag där risken för att bli blåst av privatperson inte är lika stor.

Dessutom så svarade du inte på mitt inlägg :D.

Hursomhelst så är jag nyfiken på hur den här historien slutar så du får se till att uppdatera vad som händer! :idea:
 
Sv: Problem med häst på prov!! *långt*

Har läst hela tråden och jisses viilken jobbig story.... :(
Hur i hela fridens namn kan en vet göra så?? :confused: :mad:
Lycka till med allt!!
 
Sv: Problem med häst på prov!! *långt*

jag har haft häst sedan barnsben och med både lyckliga men även många olyckliga köp!
Jag har haft runt 15st olika hästar sedan liten. Jag anser därför inte att du ska sätta dig på "höga hästar" och tala om för mig att jag är så okunnig.
Bla. så tog jag bort min 3 åring förra året som visade sig ha OCD och där jag juridiskt sett lärde mig väldigt mycket!
Tyvärr så är jag nog för godtrogen mot människor, naturligtvis både på gott och ont men tycker inte om attityden att spela allan!!

Jag kanske överreagerar men tycker inte att detta ska diskuteras här då jag söker råd och erfarenheter av andra som suttit i min sists eller liknande!:mad:

Man lär så länge man lever!!!
 
Sv: Problem med häst på prov!! *långt*

My bad. Jag säger inte att du är okunnig, däremot kanske du ska tänka på hur ett lyckat hästköp egentligen ska gå till. Då skulle du ju inte ha hamnat i den här sitsen, du sa ju själv att du var godtrogen och som hästmänniska måste man i de flesta fall vara mer kritisk. 15 hästar är ett stort antal, nu vet jag iofs inte hur gammal du är men hur många har varit lyckade och hur många olyckade? Bara nyfiken och menar inte att hoppa på dig. Jag väntar fortfarande på svar på mitt första inlägg.

Ja, man lär så länga man lever men vissa läxor kan bli väldigt dyra och känslosamma i längden.
 
Sv: Problem med häst på prov!! *långt*

*K-L*

EJ SKRIVIT SPECIFIKT TILL TRÅDSKAPAREN!

Jag har nu läst igenom tråden.

Jag hoppas att alla som läst den tänker efter och inser hur galet det kan bli om man väljer att "köpa" en häst obesedd, av OSERIÖSA ägare utan referenser (har själv köpt obesedd häst, men haft goda referenser av skickliga/ välkända hästmänniskor)!

Att försöka skaffa sig en billig häst blir ofta en otroligt mkt dyrare historia än man trott från början!

Alla har sin plikt som köpare att undersäka och ta reda på omständigheterna runt djuret det gäller.

MEN säljarena har också en upplysningsplikt...

Allt för ofta slarvas det från båda håll!
 
Sv: Problem med häst på prov!! *långt*

de låter inte alls roligt. De enda tipset jag kan ge är att försöka häva köpet, för du ska absolut inte köpa en häst i de skicket. ja har varit med i en liknande sits och tyvärr dum som ja va behöll ja hästen och har lagt ut ca 15.000 i vetrinär vård som min försäkring inte har täkt trotts att ja har en försäkring på henne som ska täcka allt. nu är hon tyvärr utdömd o de är inte alls kul att ha köpt en häst som ja har ägt i nu ett o ett halvt år ca och inte kunnat göra något med henne. och förra ägaren hade vet:papper på henne som då inte stämde. man ska alltid vara med vid en vet:besiktning har jag nu lärt mej. även om du tycker mycket om hästen så kanske de inte är värt alla kostnader att ha kvar den utan om ni hade kontrakt på att få häva köpet så gör de. om du åker till en klinik så kan dom se på ett ungefär hur länge hon har haft skadan och du kan även be dom hjälpa dej att häva köpet om du har ett kontrakt där du får de i..
lycka till och hoppas att de löser sig
 
Sv: Problem med häst på prov!! *långt*

Jag letade häst i samma veva och kollade på denna annons om detta sto flertalet gånger och även på fodervärdarnas blogg. Hästen hade en enorm utstrålning och på bilderna såg det otroligt fin ut men jag kontaktade inte ens fodervärdar/ägare då jag tyckte det osade lite om annonsen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 046
Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 088
Senast: Smedholt
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 233
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
819
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp