Bukefalos 28 år!

problem med hemsida

Ela

Trådstartare
Jag har gjort en hemsida och den ser helt ok ut på min dator. Men nu har jag fått påpekande från flera att hemsidan ser konstig ut på vissa datorer, exempelvis så ligger texten ovanpåvarandra i bland.
Eftersom det ser bra ut på min dator är det ju svårt för mig att veta hur det ser ut när det är "fel".

Någon vet vad som kan vara fel??

adressen. www.stallkullensarabstuteri.se
 
Sv: problem med hemsida

Firefox och InternetExplorer läser inte kod på samma sätt, dock har jag inte riktigt kollat idenom din källkod så jag vet inte riktigt vad du ska ändra på heller, får jag lite tid över ikväll så ska jag kanske orka läsa igenom den, :s lite grötig för att jag ska klara av det just nu
 
Sv: problem med hemsida

Men denna länk: http://browsershots.org/ Kan du testa din sida i olika webläsare.

men det kommer bli svårt för dig att ändra jag gissar att du inte skrivit koden själv utan att det är en editor.
Koden är en enda röra o ändrar du något så blir det säkert fel någon annan stans.
Det är css positioneringen som krånglar.
Så mkt kan jag säga.
Men om du skriver koden själv så har du kontroll över din sida det har man inte i en editor.

Sedan tycker jag att du borde ha en meny som ligger kvar hela tiden så det inte blir krångligt att navigera.
 
Sv: problem med hemsida

Men denna länk: http://browsershots.org/ Kan du testa din sida i olika webläsare.

men det kommer bli svårt för dig att ändra jag gissar att du inte skrivit koden själv utan att det är en editor.
Koden är en enda röra o ändrar du något så blir det säkert fel någon annan stans.
Det är css positioneringen som krånglar.
Så mkt kan jag säga.
Men om du skriver koden själv så har du kontroll över din sida det har man inte i en editor.

Sedan tycker jag att du borde ha en meny som ligger kvar hela tiden så det inte blir krångligt att navigera.

ok så då menar du att jag får leva med problemet :crazy: om jag inte skriver koderna själv?? Och de har jag ingen aning om hur man gör. Jag valde ju att använda mig av o*e.com för att det skulle vara enkelt för nybörjare.
Kollade sidorna i den länken jag fick av dig och så ska de ju inte se ut. :cry:
 
Sv: problem med hemsida

Jag valde ju att använda mig av o*e.com för att det skulle vara enkelt för nybörjare.

Du har alltså använt dig av one.com's hemsidesprogram?
Eller nä, jag får en stark wordkänsla när jag kollar kod

vad har du använt?

Edit: one har nåt som heter ilosoft Web Page Composer om man vill göra allt från början & där får jag word känslan ifrån...
 
Sv: problem med hemsida

En annan lite med kosmetisk grej är att det blir väldigt jobbigt att läsa texten med stjärnorna i bakgrunden, man får markera allt man vill läsa..
 
Sv: problem med hemsida

Du kan ju försöka med en editor typ frontepage... koden brukar inte se så bra ut där heller men det är större chans att den fungerar...
 
Sv: problem med hemsida

En annan lite med kosmetisk grej är att det blir väldigt jobbigt att läsa texten med stjärnorna i bakgrunden, man får markera allt man vill läsa..

Håller med. Personligen har jag även svårt för att läsa röd text så jag kan inte läsa alls vad det står utan att först markera hela sidan.

/M
 
Sv: problem med hemsida

koden är ju lite hmm rörig
ska se mer på den efter lunch när jag kommer hem igen
 
Sv: problem med hemsida

ser ju likadan ut (nästan) som den du länkade till tidigare (ett)
Det jag länkade till var mest layouten inte text inehållet

Teckensnittet du använt är svårläst då det är kursivt & har "klackar"
 
Sv: problem med hemsida

sida 2 är mkt bättre en sida ett... menyn kunde vara lite längre upp så man inte behöver scrolla för att navigera
 
Sv: problem med hemsida

tack så mycket :bow: ska se om jag kan ändra menyn.

Men nu har jag använd one.com färdiga mallar och då är de svårt att fa det exakt som man vill.

Fler synpunkter :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 145
IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 670
Senast: cili
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 980
Senast: tott
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 963
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp