Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Problem med Hills foder

B

**BORTTAGEN**

Har i många år användt Hills torrfoder (i många varianter) till mina Somalikatter men den senaste tiden har jag märkt att katterna tappar både färg och glans... :( Är det någon som har råkat ut för detta?

Bytte till James Wellbeloved (när jag kan få tag på det) och genast blev det mycket bättre.

Hills har ju kommit ut med ett nytt lite "naturligare" foder. Är det någon som har testat det? Är det bättre än det vanliga fodret?

Tacksam för svar.

Kram, Camilla

R

Rallebralle

Jag har testat det nya ekofodret,men ej märkt någon skillnad...*håller mig till RC* :D

Tror du att det behöver vara fel på fodret? Det kanske är så att det helt enkelt är nyttigt för katten att byta ibland.

Våra fick RC i 1,5 år, just nu får de Nutro Choice Complete Care eftersom den ene kräktes lite för ofta. Nu kräks han mindre. Den andra katten har blivit bättre i pälsen med det nya fodret. Fast jag tror inte att det är nåt fel på RC - bara att det är bra att byta ibland.

mandalaki

C

cararv

Hej

Den enda skillnaden med det "nya" fodret är att det inte innehåller vete eller soja.. annars är det samma sak... Jag har Royal Canins hair and skin på mina katter och deras päls är super! ANnars, om vill forts. med Hills (som ska vara ett bra foder) kan du prova köpa Viacutan... en sprayolja som innehåller naturliga fettsysror som kan saknas i vissa foder. Kan köpas hos vet och i vissa djuraffärer. Lycka till.

X

Xeline

Jag har används Hill's och Royal Canin lite om vartannat till mina huskatter. Jag tycker inte att de är påverkade av förädringar varesig i foderbytet eller när fodret själv ändrats.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6495 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Ja, jag har ju två hundar med problemmagar.. Och två hundar med magar av stål. Det är dock en av de med problemmagar som jag inte blir...
Svar
9
· Visningar
635
Hundhälsa Tror jag ska börja testa min hund på färskfoder igen. Tror dock inte vi vill testa nått med kyckling i då han har haft problem med det...
Svar
15
· Visningar
735
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 611
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är glad över att jag är frisk, och att mina nära och kära lever och är friska. Men det faktum att jag är glad och tacksam över det...
Svar
0
· Visningar
333

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • Föl 2021

Omröstningar