Bukefalos 28 år!

Problem med HUndforumet

movi

Trådstartare
Jag kan vara inne på vilket forum som helst utan problem, men när jag går in på hund, så räcker inte skärmen till, sidan försvinner ut i högerkanten.

Men just bara på hund. Alla andra forum är normala. Sitter jag på denna sida och även andra, så ser jag radannonserna på högersidan, men just på hund, då försvinner det bort och även en del av inläggen jag läser!

Varför?

Ser att rubriken blev konstig med två stora bokstäver, men det ska stå Hundforumet.
 
Sv: Problem med HUndforumet

Gunnar var inne och fixade - något - med databasen för någon natt sedan. Skulle kunna vara ett tillfälligt fel pga det. Ser det fortfarande konstigt ut?
 
Sv: Problem med HUndforumet

Jag tror inte detta har med databasproblem att göra.

Det troligaste är att användaren har väldigt låg upplösning på sin bildskärm/telefon.

De flesta bärbara, har minst 1024x600 i upplösning och med en sådan upplösning skall bredden på hundforumet inte vara något större problem.

movi kan du återkomma med vilken upplösning du har på din skärm är det möjligen 800x600?
 
Sv: Problem med HUndforumet

Men om jag har låg upplösning på min skärm, så bör jag väl ha problem med alla forum här på Buke?

Mitt problem är ju bara på just Hund-forumet.

1024x600, står det när jag går in på egenskaper för bildskärm, under kontrollpanelen :)
 
Senast ändrad:
Sv: Problem med HUndforumet

I så fall bör inget av själva inläggen försvinna. Högerspalten med bland annat radannonser syns inte med den upplösningen. Den informationen anser jag dock inte vara primär och därför anser jag det ok att den inte syns i denna låga upplösning.
Det är inte bara hundforumet som råkar ut för detta, det beror bland annat på vad som finns på sidan, ex.vis bilder och banners.
 
Sv: Problem med HUndforumet

Det som försvinner för mig, är bl a radannonserna, men det gör inte så mycket, men även antal inlägg, och vem som sist skrev, och det är ju inte hela världen, men det som irriterar mest, är att sista biten av meningen eller ordet är borta..
Så jag får sitta och rulla i sidled för att kunna läsa allt.
Och det är bara på Hund.
 
Sv: Problem med HUndforumet

Jag sitter med en skärm som har 1024x768 och jag har inga problem att se hela inläggstexten. Du måste ha en webbläsare eller annat som minskar ned antalet pixlar som du ser.
 
Sv: Problem med HUndforumet

Usch, nu känner jag mig helt tjatig :laugh:

Men hur kan det komma sig att det bara är på Hund? Jag kan läsa Senior, Bukefaloshjälp, Föräldrar, ja allt, utan problem?

Finns det något jag kan prova med på datorn?
 
Sv: Problem med HUndforumet

Usch, nu känner jag mig helt tjatig :laugh:

Men hur kan det komma sig att det bara är på Hund? Jag kan läsa Senior, Bukefaloshjälp, Föräldrar, ja allt, utan problem?

Finns det något jag kan prova med på datorn?

Jag har samma "problem", både på jobbdatorn och hemmadatorerna. Och bara på hund.
 
Sv: Problem med HUndforumet

Jag har också så. Inte tänkt på det förut förrän jag såg denna tråden :D Men är som sagt, bara på hund det blir så.
 
Sv: Problem med HUndforumet

Jag tror inte detta har med databasproblem att göra.

Det troligaste är att användaren har väldigt låg upplösning på sin bildskärm/telefon.

De flesta bärbara, har minst 1024x600 i upplösning och med en sådan upplösning skall bredden på hundforumet inte vara något större problem.

movi kan du återkomma med vilken upplösning du har på din skärm är det möjligen 800x600?

Jag har också problem med just hundforumet. Min upplösning är 1024x600 och har provat med olika men får ändå samma "problem".
När jag går in på Hund så måste jag scrolla i sidled för att kunna läsa högerspalten,det behöver jag inte på de andra forumen.

Jag har inte tänkt på det så mycket efersom jag sitter med en mini-pc men efter den här trådstarten så har jag provat med min stationära dator och även på den måste jag scrolla i sidled för att se allt på hundforumet.
 
Sv: Problem med HUndforumet

Jag sitter med en skärm som har 1024x768 och jag har inga problem att se hela inläggstexten. Du måste ha en webbläsare eller annat som minskar ned antalet pixlar som du ser.

Nu verkar det ju som det inte bara är jag som har det här problemet!
Så det är nog inget större fel på min dator.

Något med just Hundforumet?
Jag är knappt inne på det forumet längre, för det är irriterande.

Ja, det låter som jag är på bitchumör, men så farligt är det inte :)
 
Senast ändrad:
Sv: Problem med HUndforumet

KL
Det är som det skall vara att ni inte ser högerspalten. Vi/ni med små skärmar får ta detta då högerspalten inte är primär.

Jag ser hela inläggstexten också och har så gjort hela tiden, jag gjorde trots detta en liten ändring i går som borde göra att alla borde se hela inläggstexten, även om man har en webbläsare med breda ramar till höger och/eller vänster.
Självklart måste man maximera sitt webbläsarfönster och man kan inte ha någon sidopanel eller liknande öppet.

Om ni nu fortfarande inte ser hela inläggstexten får ni gärna återkomma med vilken webbläsare, gärna vilken version, ni har samt vilket operativsystem ni har. En skärmdump av hur det ser ut vore också bra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 059
Senast: Badger
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
924
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 847
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 279
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp